Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko muuten kyselleet omilta äideiltänne millasia oireita niillä on ollut? Meidän äitillä ei ollut kovin pahoja oireita eikä pahoinvointeja, joten saattanee olla perittyä tää vähäoireisuus. Tai tiedä sitten kuin "perinnöllistä" reagointi hormoneihin on.

Äiti oksensi 2007 vauvastaan ekat 3kk eikä sisällä pysynyt muu kuin kananmuna ja ananasmehu. Muuten ihan semisti myös oireita äidillä.

Jo esikon aikana kysyin äidiltä ja aivan samat oireet kun mulla eli lievä pahoinvointi yms. Äidilläni kolme raskautta takana ja vain tyttöraskaudessa eli kun mua odotti niin voi tosi huonosti ja oksenteli.

Mun äidillä ei ole ollut ikinä raskauden aikana mitään oireita. Minä ekasta oksensin rv6-15. Nyt menossa rv8 ja tasan kerran oksentanut.

En tiedä, onko tämä raskausoire, mutta se alkoi samaan aikaan, kun sain tietää olevani raskaana. Minulla alkaa nimittäin päätä särkeä aina, kun pää on kuumassa, esim. suihkussa, saunassa, kun otan ruokaa uunista jne. Särky lakkaa heti, kun pään ottaa pois kuumasta, joten tämä ei ole mikään ongelma, vaan lähinnä huvittava asia. Voi tietysti olla, että se johtuu jumissa olevista hartioista tms. Ei kellään muulla satu olemaan samaa? :D

Nyt kun mainitsit.. Mulla tuntuu jomottelua päässä esim. ulkona jos aurinko paistaa ylhäältä tai jos mun on muuten "liian" lämmin. Tavallaan kuumeinen olo päässä vaikka eihän mulla kuumetta ole.

Minäkin huolissani janan tilanteesta :/ Sen halusin vielä muistuttaa, että kun raskaushormonia on tarpeeksi paljon, testit ei enää kykene reagoimaan siihen ja alkaa näyttää negatiivista. En tiedä tarkalleen, milloin tämä vaihe tulee, mutta eikö sulla ollu tuplat kyydissä, joten hormoninkin nousu on varmasti aika rajua.

Tänään taisi alkaa 7:s raskausviikko, kaikista selkein (ja harmittavin oire) on hajuherkkyys. Eilinen parkkihallissa käyminen oli jotain aivan kamalaa, mies tuntui viikonloppuna haisevan kuin rankkitynnyri vaikkei juonut kuin kaksi olutta, lisäksi asutaan maalla ja tuo p****n pelloille levittäminen saa melkein oksentamaan..

Roskaruuista tulee paha olo eikä niitä tee mielikään (toisin kuin ennen). Myös vatsa on todella turvonnut.

Ja viimeisin muttei vähäisin eli itkuherkkyys.

En tiedä, onko tämä raskausoire, mutta se alkoi samaan aikaan, kun sain tietää olevani raskaana. Minulla alkaa nimittäin päätä särkeä aina, kun pää on kuumassa, esim. suihkussa, saunassa, kun otan ruokaa uunista jne. Särky lakkaa heti, kun pään ottaa pois kuumasta, joten tämä ei ole mikään ongelma, vaan lähinnä huvittava asia. Voi tietysti olla, että se johtuu jumissa olevista hartioista tms. Ei kellään muulla satu olemaan samaa? :D

Kyllä se hyvinkin voi olla. Hormoonit, verenpaineen muutokset... Tulis mieleen. Pidä pää viileenä ;)

Itse olen normaalisti tykännyt olla saunassa ja auringossa paljon, mutta nyt raskaus tekee sen että en voi, tulee huono olo.

Mulla raskaus tekee sen että kuuman sietokyky huononee. Olen nytkin nauttinut näistä lämpöisistä ilmoista mutta vesipullo oltava ulkona mukana.

Täälläkin hajuherkkyys pahentunut. Avasin taas tänäkin aamuna jääkaapin ja sieltä tuli inhottava haju!! Juoksin vessaan kakomaan ja sielläkin haisi vielä se jääkaappi vaikka eihän se voinut olla mahdollista. Se vaan lisäsi yökötystä. Miehen mielestä kaappi tuoksui normaalille. Nyt kumminkin soodaa jääkaapissa ja tuli pestyäkin koko haisukaappi :grin

Mä eilen olin ihan varma, että löyhkään niin hirveälle ettei kukaan pysy tajuissaan mun ympärillä. Pakotin sitten miehen haistamaan mun kainaloita ja kuulema ihan dödölle haisee. No ei haissut - vaan hielle ja oksettavan paljon haiskahtikin.

Kissa oli sitten illalla saanut paskaa jalalleen ja hieroi sitä mun käteen - oli muuten huvittava näky kun pesin sitä samalla kun kakoin ja olin aivan varma, että pää räjähtää. Se ei edes haissut pahalta (niinkun oikeasti) mutta mä haistoin sen yllättävän hyvin vielä kolmannenkin pesukerran jälkeen vaikka hinkkasin saippualla ja vedellä :grumpy:

Pakko kai se on vaan myöntyä ja todeta, että hajuaisti alkaa olemaan jo turhan hyvä.

Tää on hienoo, loputon nälkä ja pahanolon tasapaino. Just kiskasin himmee hamppariaterian ja kohta voiskii haukata banaanista :banghead:

Tiedän tunteen - oon vielä töissä ja teki mieli oksentaa. Päätin pakottaa jugurtin alas ja kappas, olo parani heti. Siispä pahaolo on yhtäkuin nälkä (tai ylensyönti).

Itse muistan esikoisen kohdalta ton saman:) Etenki saunassa käyminen oli sen takia aika pikaista. Mut loppu synnytykseen:joyful: Eli on onneks ohimenevää. Kaikkia hassuja oireita nää raskaudet teettääkään:p

Raastavaa nippailua tänään, varsinkin vasemmalla. Oikeen vihlasi äsken. Jomotusta alavatsalla. Liekö keltarauhasen surkastumiseen liittyvää, viikoille sopisi.

Valkovuotoakin vasta tänään ensimmäistä kertaa.

Itse muistan esikoisen kohdalta ton saman:) Etenki saunassa käyminen oli sen takia aika pikaista. Mut loppu synnytykseen:joyful: Eli on onneks ohimenevää. Kaikkia hassuja oireita nää raskaudet teettääkään:p
Ai tää on oikeesti raskaudesta johtuvaa. Aika huvittavaa :D

Etovaa oloa 5+viikolta lähtien, lähes jokapäiväistä. Nyt rv8+6. Muutaman keran oon ihan oksentanu, ajottainen päänsärky ja vatsannippailu, jäätävä väsymys! Kahvin juonti tyssäs täysin pari viikkoo sitte.

Takaisin