Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla myös ollu aikasemmissa raskauksissa sydämen rytmihäiriöitä, pelottavia! Kuulemma kuuluu raskauteen.. nyt ei oo vielä tullu, jospa ei tuliskaan.

Mulla on nyt parina päivänä aamuisin krampannut jalat ihan hitokseen. Tuntuu, ettei pysty kävelemään lainkaan.

Kannattaa vaan senni käydä tarkistuttamassa jos mahdollista :) raskaus nostaa verimäärää viikko viikolta ja tämä aiheuttaa myös toisilla noita rytmihäiriö tuntemuksia. Ja hemoglobiini saattaa siis humpsahtaa alas ihan muutamissa päivissäkin vaikka arvot olis olleet hyvätkin.

Täällä nälän tunne järkky. Söin tunti sitten ja taas kaihertaa massua. Ihan oikeastaan alkoi jo ärsyttämään kun kokoajan saa olla jotain napsimassa..

Joo siis tää jatkuva nälän tunne :( ja sit ei kuitenkaan pysty syömään niin usein että se pysyy pois kun on pahoinvointia.

Voi ei, nyt mua 12 lähtien supistellut.. hieman tuntuu kivuliaalta ja maha tosi pinkee, tosi inhottava että näin aikaisin alkaa tää. Esikoisesta mua supisteli rv 14 lähtien loppuun asti, olin aika paljon saikulla silloin sen takia. Mut vähän pelottaa kun nyt vasta rv 11+2 :/ pakko varma ota rauhallisemmin nyt tai siis niin rauhallisesti kun vaan ton taaperon kanssa pystyy.. mies koko vkl töis :/

Kuinka senni menee? :/ mulla kans kipuilu päivä. Ei varsinaisesti supistele, mutta on kovaa kipua kohdun tienoilla. Nyt hieman helpottanut. Oletko ajatellut, että voisi johtua pissatulehduksesta? Ummetusta ollut myös, joten sekin voi tuoda kipua.

Aamulla katsoin alastonta vartaloani peilistä. Nännipihat olivat suurentuneet ja tummuneet sekä nännit suurentuneet peukalonpään kokoisiksi. Rinnat oli myös muuttaneet muotoaan, jotenkin runsaammiksi, vaikka yhtä roikkuvaiset ovat yhä. Tänään myös ensimmäinen päivä kun havaitsin alavatsan pömpöttävän ja autoa ajaessa se osui rattiin... :)

Muokattu viimeksi:
Mää alan epäillä kyllä alhaista hemoglobiinia. Voiskohan ne siellä sikiöseulonnassa mittauttaa samalla hb:n..? Palelee, väsyttää, huimaa, hengästyttää... vastavaivoja ja alavatsakipuja.

Täällä päin ainakin otetaan joka käynnillä hb.

Mulla alkoi senni esikosta rv 17. Olin kan paljon sairaslomalla. Kyllähän se säikäytti. Tsemppiä sulle! Pitääkin kans itsekin varautua siihen että tässä raskaudessa alkaa aiemmin.

Mulla nyt klo 18 jälkeen loppui, nyt tuntuu kohtu vaan aralle :/ inhottava. En usko että ois pissatulehdus kun ei oireilee.. pitää seurata ja olla yhdeyssä neuvolaan ensi viikolla jos jatkuu. Toivottavasti ei ala olee päivittäin niinku esikoisesta

Mulla ei ole ollut pientä kuvotusta ja rintojen kipuilua lukuunottamatta MITÄÄN tuntemuksia.
Tää on jotenkin todella hämmentävää, koska aikasemminssa raskauksissa olen ainakin rv 15 asti oksentanut joka päivä useita kertoja.

Yöks, säännöllistä yökkimistä täällä. Kauheeta olla töissä kun asiakkaiden luona joutuu yllättäen yökkäilee, onneks ei sentää tuu toistaseks yrjö...

Mä oon ny päässy ällö olosta melki pois, mut sit jos on ruokaväli yli 3h nii joutuu yökkään tyhjää pari kertaa

Tämä on kummalista minun pahoinvointi. Rv 6-7 etoi 24/7, rv7 ei mitään. Rv8 kun alkoi niin 2 päivää lievää etomista. Muutama päivä ilman oireita ja tänään taas lievää etomista.

En muista, että aikaisemmissa raskauksissa olisi ollut edes tätä määrää pahoinvointia. Ei tainnut olla mitään.

En mä ymmärrä.

Rasvainen ruoka tuntuu laukaisevan oksettavan olon. Söin äsken 2 riisipiirakkaa voilla ja kermajuustolla ja tuli aika huono olo.

Caarina mulla kans vaihtelee tollai. Rv 8+1 kait tänään ja mulla voi olla parikin päivää ilman pahoinvointia ja sit yhtäkkiä voi olla pari päivää pelkkää pahoinvointia. Esim viimeisen viikon aikana sunnuntaina ja maanantaina järkky pahoinvointi, tiistaina ja keskiviikkona vain lievää tai olematon pahoinvointi ja sit torstaina ja perjantaina jälleen ihan jäätävä pahoinvointi.

Mulla kans olot vaihtelee. Yökötystä päivä päivältä vähemmän (nyt 8+5), mutta jos väsyn liikaa tai ruokailun välit on liian pitkät, olo on karmea. Pahinta pahoinvointi oli muistaakseni 7.viikolla..

Mulla pahoinvointi nyt selvästi aljanut vähentymään.. enää oikestaan vain aamuisin ja sit joa liian pitkä väli ruokailuun. Mutta väsymys senkun pahenee! Sit tuntuu että turvotus lähtenyt masusta ja tilalle palannut "raskausmasu". Maha siis tullut vähän ylöspäin ja tuntuu ihan pinkeältä :D

Takaisin