Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eilen alavatsakipuja niin oon tänään pitänyt vähän löysempiä vaatteita, jos vaikka se auttais. Ei oo ainakaan vielä ollut kipuja. Väsymys on ollu nyt aivan hirveetä. Nukun kunnon yöunet (8h), jaksan just ja just olla töissä ja töiden jälkeen nukunkin taas iltaan asti. Silti vaan väsyttää ja väsyttää...

Hengästyminen, jopa puhuessa... tänään suu vaahdossa paasasin äidille siitä, kuinka olisi järkevämpää mieheni jäädä kotiin hoitamaan lasta ja minun mennä töihin, koska olen koulutetumpi, mutta kun joku on vähän vanhanaikainen....

Jouduin ihan puhelun päätteeksi istua ja tasata henkeä koska hengästyin niin! :O

Ja kasvot, ylaselkä sekä käsivarret taysi finnejä... ihan varkain tulleet.

Muokattu viimeksi:
Mullakin on muute otsassa finnejä.
Ja eilen ja tänään aamulla on ollut etova olo ja sitä on kestänyt puoleenpäivään. Joten se siitä ei oikein mitään oireita hetkestä.

Mulla ei yleensä oikein ikinä ole finnejä ja nyt on tuolta viikolta 5+0 lähtien alkanut olemaan kyllä koko otsa ihan täynnä näppyä. Oikein harmittaa kun ei kasvot muuten ainakaan ole rasvaisempi kuin muutenkaan.

On tää rankkaa tää ensikertalaisen odotus! Töissä olin jo melkein hysteerinen kun alkoi mahaa polttamaan ihan pirusti.. sit onneks jonkun ajan päästä tajusin helpotukseksi et täähän on nyt sitä närästystä.. :'D (ei siis ikinä oo aikasemmin närästänyt)

Tota nippailua oli kans toissapäivänä, siitäkin ihan paniikissa, onneks mies rauhotteli että se kuuluu asiaan :)

Mulla alkoi joku aika sitten yökkäily. Eka sitä oli vaan hampaita pestessä, mut nyt yökkäilen, jos syön jotain. Tai siis.. Eka alan yskimään, ja sit yökkäilee. Alan yökkäilee kans, jos nauran oikee kunnolla.
Eilenki nauroin, ku kisu jäi toisen kerran samaan paikkaan jumiin (se on vähän hönö tapaus), ja yht´äkkii tuntu, etten saa henkee. Oli pakko alkaa yskii, ja sit tajusin, et nyt on kiire vessaan. Ei ollut huonoo oloo eikä muuta.
Tän raskauden aiheuttama etova olo on loppunut. Kyllähän vieläkin rupee tekee pahaa, jos oon useita tunteja syömättä, mut se on jo ihan normaalii :)

Mä olin kans esikoisen odotusajalla ihan sekaisin oireista. Kävin jopa monesti itkemään sitä kun nälätti heti syömisen jälkeen :grin nyt yrittää kovasti muistella mitä on mahdollisesti tulossa :)

Esikon odotusaikana olin myös töissä ja epäilen että sekin toi omat lisänsä oloihin. Nyt kun hoitovapaalla kotona niin olo hieman parempi kun ekassa raskaudessa. Toisina aamuina kuvottelen ja esim tänä aamuna onnistuin pidättämään :grin hitaasti herääminen auttaa mulla. Silti se ei poista tätä kokoaikaista vellovaa tunnetta mutta tähänkin tottuu :) jos menee ekan raskauden kanssa nyt muutenkin samalla kaavalla niin rv 7-10 on pahinta. Nyt rv 6+5 :)

Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut jostain viikolta 6 lähtien melkein koko ajan valkovuotoa, jossa on vähän verta mukana :( Se on sellaista maitokahvia, huomaa pikkuhousuista sellaisena hieman normaalia tummempana vuotona. tosi inhottavaa, koska se huolettaa, mutta on vissiin ihan normaalia. Tällä viikolla sen on huomannut selvimmin, mutta toisaalta mulla olisi nyt pitänyt alkaa kuukautisetkin. Tänään 8+1. Onko kellään muulla ihmeellisiä vuotoja?

Mulla oli muutaman päivän rusehtavaa, sen jälkeen ei ole tullut. Sen jälkeen ultrassa kaikki ok.

Olihan tossa jo 2 päivää taukoa oksentelusta :( tässä rupeaa oikeasti kohta laskemaan päiviä millon tän pitäis loppua!

Mun oireet on niin vähissä, että alkanut jo hetkittäin "unohtamaan" olevansa raskaana.. :meh: Ei ole edes vatsassa yhtään mitään turvotusta tai muutosta aiempaan. (9+5) Ei tunnu eikä näy! :cool::confused::eek:

Neuvolan laskujen mukaan 7+5 ja jatkuva päänsärky edelleen ja tää oksentelu on kyllä niin perseestä. Ja tietty lisäksi rinnat oli niin kauhean kipeät viime yönä etten meinannut saada nukuttua kun olen levoton nukkuja ja kääntyilen paljon. Onneks olin ottanut tän päivän sillai rentoutumiseen niin ei oikeasti tarvitse tehdä mitään.

Kokeilin eilen sitä ranneketta ja siitä tuli vaan ihan järkyttävä päänsärky. En ole koskaan käyny akupunktiossa enkä edes tiedä mistä voisi saada. Mutta täytyy kyllä katsoa jos tää ei yhtään helpotu tästä.

Mä en oo jaksanut tehdä moneen viikkoon töiden lisäks muuta ,kun levätä kaiken mahdollisen ajan. En oo tänekkään jaksanut tulla kirjottaa. Väsyttää kokoajan ja yrjöttää . Eilen yrjösin ekaa kertaa onneks kotona. Rv 10 +jotain :yuck::meh::grumpy:

PolarBerry, mulla oli myös tuollasta ihan samanlaista "vuotoa" noin viikon ajan 7+ viikolla, loppui sitten itsekseen. Kaverilla, jonka raskaus jo onnellisesti takana päin, oli useamman viikon (rv6-10) ja ilmeisesti ihan vaaratonta oli. Itse olen yrittänyt ajatella asian niin, että niin kauan kun ei kirkasta verta tule lorisemalla, niin ei ole syytä huoleen :)

Mun oireet on niin vähissä, että alkanut jo hetkittäin "unohtamaan" olevansa raskaana.. :meh: Ei ole edes vatsassa yhtään mitään turvotusta tai muutosta aiempaan. (9+5) Ei tunnu eikä näy! :cool::confused::eek:

Jep. Tosi kiva tunne... varsinki tällaiselle hermoheikolle.

Mulla ihan uuteena oireena on väsymys. Voisin nukkuu vuorokaudet eikä tää väsymys loppuisi ja sitten sydämen tykytys ja rytmihöiriötö sekä hengenahdistus. Epäilen että hemoglobiini mennyt alas, sopii niin oireisiin. Tässä vaiheeasa raskautta pitäisi jo alkaa tulee pikkuhilja energia :D kolme viikon päästä toka neuvola niin siinä näkee sitten onko hemoglobiinis häikkä. Pitkä aika odottaa mutta tuskin aikasemminka suostuisivat kattoo kun viime neuvolas oli hyvät arvot.
Rv 11+2

Takaisin