Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muisti oireilee... :-D

Kävin kaupassa ja vein lapsen mummon luo siksi aikaa. Kaupasta tullessa hetki ennen kotipihaa huomasin unohtaneeni hakea lapsen mummolasta... meiltä isovanhemmille kuitenkin on noin 30min automatka, soitin ja sanoin tulevani myöhemmin hakemaan... :-D

Hieman naurattaa kun olen tunnetusti aikamoinen leijonaemo ja pidän tiukasti kaikki narut omissa käsissäni, kuinka nyt yksi naru noin lipesi. No. Onneksi ei ollut koulussa tai kaverisynttäreillä.

Mie kerkesin jonkin aikaa tossa olemaan jo ilman oksentamista ja ei ku tänään alkoi uudestaan.

Joo, miekin oon ollu muutaman yötä ihan paniikissa, koska oon herännyt että on HYVÄ OLO eikä yhtään pahoinvointia. Joka kerta heräsin ja menin paniikkiin, että nytkö se on kesken.. Nääh.. Viime yö oli taas yhtä "yööök" ja tää päivä. Vaikkakin vähän helpompaa ollut näiden olojen kanssa, että eiköhän nää oo hiipumassa poikkeen.

Joo siis mulla meni tossa sunnuntai, maanantai ja tiistai ihan mielettömän hyvin. Ainakin muistaakseni. Nyt sit tänään ku pääsin keskustasta kotiin niin oksentamaan ihan suoraan :( no ei auta muu ku toivoa että alkais pian helpottamaan. Rupes välissä jo heikottamaan kun verensokerit laski liian alas.

Edelleen oireinä järkyttävä väsymys ja pissalla juoksu. Myös alavatsa ja selkäkivut. Pahoinvointia ei juurikaa ole ollut, ja se tässä huolettaakin kun kuitenkin kahdessa edellisessä raskaudessa oli.

Eilen oli ihan PAKKO siivota koko asunto. Kylppärin ja vessan pesin erityistarkasti ja onnellisena laitoin myös vessanraikastimen pönttöön. No, yölläpä en saanut nukuttua sen tyhmän raikastimen hajun vuoksi. :P Tasottuuko hajuaisti jossain vaiheessa rakautta, vai kestääkö tää läpi koko raskauden?

Mulla alkoi oireet ihan saman tien. Koitin eka pistää huimausta väsymyksen piikkiin, mutta muistin kyllä saman olon esikoisen kanssa.
Vessassa pitää ravata. Turvottaa. Oksettaa. Väsyttää. Ärsyttää, erityisesti mies! Ja ne kivut, koko ajan on sellainen olo, että menkat alkaa, mutta toivottavasti ei kuitenkaan.

Noniin, nyt jo muutamana aamuna käyty pöntölle kakomassa mutta ylös asti ei ole tullut. Alkaa noin 5-15min ylösnousemisen jälkeen :D eli saatan normaalisti ehtiä laittaa puurot ja kaffet tulille ja sitten vasta iskee olot. Etova olo vaivannut lähes kokoajan ja siihen päälle eiliseltä asti päänsärky. Toivon että pysyy maltillisena :) jatkuva nälkä myös.

Itellä menny ihan yli tää jo. Mikään ei auta ja oksentelen millon sattuu. Välillä syömisen jälkeen alkaa etomaan niin paljon että juoksen vessaan oksentamaan. Koitan syödä ja juoda tollasia yksinkertaista juttuja kuten jäätelöä, leipää, mehua, vettä ja vissyä. Ruokaa saan syötyä onneks päivittäin hieman ilman että sitä on joutunut oksentamaan. Lisäksi ihan jäätävä väsymys ja jatkuva päänsärky, nännit on myös edelleen arat. Rv 7+2

Fuji, mä mietin syömiseni sen mukaan että mitä ois mahdollisimman mukava oksentaa... Mustikkajugurtti on aika ok, mutta harmittaa jos sitä en sitten tämän raskauden jälkeen pysty enää ollenkaan syömään :E Kirpeä mehu oli ihan kamala kun se poltti kurkkua ylös tullessa.

Jana, toivottavasti kaikki olisi siellä hyvin :Heartred

Joo siis mansikka ja kuningatar jäätelöä on tullu täällä vedettyä. Tosin nyt viimeksi join Sitruuna jääteetä ja se vähän närästää mua mutta ainakin tuntuu että aivot toimii! Ruokaa onneks sain kans syötyä taas tänään eikä se ole tullut ylös.

Mitä kuuluu jana? Ookko tehny uutta testiä? Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin!!

No voihan jana :( voimia! <3
Mä en uskalla enää tehdä testiä kun pelkään että on nega...vaikka kai nää oireetkin loppuis sitte.

Tänään lievää etomista aamusta, banaanijogurtti sai aikaan yökyn. Samoiten viikonlopun yli lavuaarissa maannut lohivuoka... Pyörryttää harvinaisen paljon tänään. Istualtaankin heittää päässä. Ja rinnat ovat arat.

Kuitenkin sellaista jatkuvaa etovaa oloa kesti vain viikon (6-7) ja tissitkin pienenneet, vaikka ovatkin edelleen kipeät eikä nännit "nöpötä" enää jatkuvasti. Mitään mielitekoja ei ole esiintynyt, eikä ole varsinaisesti mitään inhokkimakua/hajua.

Huomenna menen hermo-ultraan tarkistamaan, ei tätä pää muuten kestä :(

8+0

Onkohan mun nenä vaan terävöityny vai kroppa jotenkin ylikierroksilla... Tuntuu, että heti kun oon kuivannu suihkun jälkeen alan haisemaan hielle (ei ollut moista ongelmaa aiemmin) ja mikään deodorantti maailmassa ei pysty blokkaa sitä hajua. Hyyyh.

Pahasta olosta tullut jo tuttu elinkumppani, mies haisee ällöttävälle, väsymys on järjetön ja ekaa kertaa viikonloppuna kolkutteli vanha kunnon selkäkipu. Mulla viimeksi meinasi pää hajota kun kroppa alkoi löystymään ja mun selkä sanoi poks. Toivottavasti tää selkäkipu johtui vaan huonosta asennosta nukkuessa.

Hirveetä narinaa. Anteeksi :grin

9+4

Täällä on kaikki jo voivotellu mun puolesta ku oon herkkä pahoinvoinnille jne. Kovasti tullut tsemppiä kaikilta joille oon kertonu :D tiedän myös etten selviä tästä ilman selkäkipuja ku oon niin lyhyt ja huonossa kunnossa jo muutenkin selkä.

Takaisin