Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää väsymys on jäätävää!!! :dead:
Vähän väliä jotain syötävä, muuten tulee huono olo. Kahvi ei maistu yhtään ja ei oikein muutenkaan lämpimät ruuat.
Jääkaappikylmät kirsikkatomaatit sen sijaan maistuu!:happy:

Just kävin oksentamassa ekaa kertaa.. hyh :hungover: rv 5+5 ja tissit ihan sairaan arat ja tää väsymys on kyllä ihan karseeta.. ja nää 10h työpäivät ei auta mitenkää kun vessaski saa ravata 30min välein :playful:

Ihan järkyttävä turvotus koko kropassani. Alamaha on ihan tulessa ja tuntuu kun mahalihaikset repeisi rikkii.. kaiketi kohdun kasvukipua, tässä raskaudessa on maha koko ajan kipeä,välillä menkkamaista kipua. Ja kunnon pömppömaha tullut eikä saa vedetty sisälle, vaikea peitellä tätä maha muilta.

onko toisilla nivelten kanssa ongelmia odotusaikana? mulla lonkat vaivaa ja tuntuu että jää jalat matkalle :D entäs muisti puoli? tein uuni makkaraa eli laitoin kuorineen päivineen makkarat uuniin ja juustot väliin XD mulla ihan sika huono muisti aina kun oottaa. ukko huomautti makkarasta ja totesin vaan että älä luota raskaana olevan muistiin :D

Muokattu viimeksi:
Ylimääräinen toinen ultra takana ja KAIKKI KUNNOSSA! Sikiö näytti kovin erinäköiseltä kuin kaksi viikkoa sitten, selkeästi erottui jalat, sikiökalvo ja napanuora. Vastasi viikkoja 9+0 koon puolesta eli LA keikkuu siinä 30.11./1.12. Kokoa oli 23mm. :')

Mulla tosiaan raskausoireet alkoi hävitä viikko sitten. Tulin influenssan jälkitautiin ja sen myötä erityisesti viikko sitten torstaina olin todella kipeä. Sen myötä hävisi ne vähäisetkin raskausoireet kuten iltapäänsärky, kuvotus, öisin vessassa ravaaminen, hajuherkkyydet, tositosi pahat ilmavaivat ja se ettei oikein mikään ruoka maistunut ja oli ihan koko ajan nälkä.

Tässä siis todisteeksi jälleen kaikille, että lähes oireettomat raskaudet on myös mahdollisia ja aivan yhtä normaaleja!  Koitan muistaa itsekin jatkossa sen ja suhtautua rauhallisin mielin oireettomuuteen ja päinvastoin nauttia siitä. :)

Ylimääräinen toinen ultra takana ja KAIKKI KUNNOSSA! Sikiö näytti kovin erinäköiseltä kuin kaksi viikkoa sitten, selkeästi erottui jalat, sikiökalvo ja napanuora. Vastasi viikkoja 9+0 koon puolesta eli LA keikkuu siinä 30.11./1.12. Kokoa oli 23mm. :')

Mulla tosiaan raskausoireet alkoi hävitä viikko sitten. Tulin influenssan jälkitautiin ja sen myötä erityisesti viikko sitten torstaina olin todella kipeä. Sen myötä hävisi ne vähäisetkin raskausoireet kuten iltapäänsärky, kuvotus, öisin vessassa ravaaminen, hajuherkkyydet, tositosi pahat ilmavaivat ja se ettei oikein mikään ruoka maistunut ja oli ihan koko ajan nälkä.

Tässä siis todisteeksi jälleen kaikille, että lähes oireettomat raskaudet on myös mahdollisia ja aivan yhtä normaaleja!  Koitan muistaa itsekin jatkossa sen ja suhtautua rauhallisin mielin oireettomuuteen ja päinvastoin nauttia siitä. :)

mulla kävi myös näin kun olin flunssassa nyt on oireet palanneet. sairaana ei ehkä niinkään kiinnitä huomiota oireisiin :)

onko toisilla nivelten kanssa ongelmia odotusaikana? mulla lonkat vaivaa ja tuntuu että jää jalat matkalle :D entäs muisti puoli? tein uuni makkaraa eli laitoin kuorineen päivineen makkarat uuniin ja juustot väliin XD mulla ihan sika huono muisti aina kun oottaa. ukko huomautti makkarasta ja totesin vaan että älä luota raskaana olevan muistiin :D

Kärsin esikoisen raskausaikana "raskausdementiasta" ja sama nytkin. Oon yleensä se perheen koordinaattori ja nykyää hommat vähä hakusessa :grin

Mulla nivel kivut helpottuu taas raskausaikana ja pahenee sen jälkeen. Normaalisti nivelet jää jokski aikaa jumiin ääriasentoihin (suora tai koukku) ja nyt tälläkin hetkellä oon ihme asennossa lattialla pojan kanssa, koska pystyn :rolleyes:

Ihana, kun Browniella oli myös kaikki hyvin!
Mulla menee hermot tosi helposti tällä hetkellä. En meinaa jaksaa kuunnella jos ja kun 2 v esikoinen jostain kiukkuaa tai ei tottele. En pidä tästä oireesta lainkaan. Yritän laskea kymmeneen ennen kuin räjähdän. Viikkoja on 5+3. Alavatsassa myös päivittäin tuntemuksia.
Muok. Esikoisesta en muista tällaista kiukkua. Oireet alkoivat muutenkin nyt aiemmin. On ollut alusta asti sellainen olo, että onkohan kaksoset tulossa? Mut nää nyt voi aina olla näitä omia "toive" epäilyjä. Kahden viikon päästä tiedän, kun on eka ultra tehty.

4vko 6pv olis nyt mun luku. Rinnat kipeänä ja ajoittain alavatsakipua ja vatsa vähän sekaisin. Ei mitään muuta, kuvotusta tms. En oikeen tiedä että uskooko sitä edes että jotain vatsas tapahtuu..

Koivumetsä: Esikoista odottaessa ei tainnu olla ketää pikkupäätä vaatimassa kokoajan? Silloin oltii vaa maha ja ite. Voi olla, että kiukku ois käyny silloinkin jos ois joku vailla huomioo kokoajan? Ite oon ajatellut, että ekaa odottaessa on helpompaa. Mulla nimittäin on jäämässä haaveet kolmannesta, kun ei oo kovin herkkua kattoa vierestä, kun äiti ei jaksas ja pieni vaatis seuraa kokoaja.:grin

Eilen halailin pönttöä ja tänään ei tietoakaan pahasta olosta :) esikon odotuksesta onneksi muistan että oireet vaihteli päivittäin. Nyt ainoat oireet alavatsan lievä juilinta, nukahtamisvaikeudet ja aikaisin herääminen=valvominen ja vessassa ravaaminen. Aamulenkillä oli super kaunis sää ja vaunuiltiin läheisten heppatallien ohi ja jäin imppailemaan kevään tuoksua että mikä kumma tuoksu niin hyvältä.. Tajusin että se oli hepan kakka :grin ja se oikeesti oli hyvä tuoksu. Apua :grin

Mulla on tainnut tulla pahoinvointi ihan jäädäkseen. Aamulla kampesin itseni töihin, tulin lounaaksi kotiin syömään ja peruinkin loppupäivän työjutut. Nyt ei vaan pysty. Hengittelen sohvalla ja mies toi mulle kaupasta vichyä. Tänään en sentään ole oksentanut, mutta on kyllä tosi heikko olo. Täytyisi varmaan jotain suolaista taas yrittää syödä.

Mä olen ollut viimeisen viikon niin pahoinvoinnin kourissa, että en ole edes jaksanut paljon kirjoitella, pelkästään lueskellut minkä on jaksanut. Ihan järkyttävää ollu. Tänään oon pitkästä aikaa saanu yllättävän "paljon" syötyä. Pari tuntia sitten tapahtui jotain tosia pelottavaa, noustessani sohvalta tunsin kuinka jotain lorahti housuihin, äkkiä vessaan katsomaan, ja kyllä vaaleanpunaoranssia vettä oli lorahtanut pikkuhousun suojaan:'( todellinen pysähtyminen, "oliko tämä nyt sitten tässä?" Istun pöntölle ja sitä lorisee kuin pissaa pönttöön noin desi pari. Rahouttelen itseäni, onneksi sisko sattui olemaan meillä ja tuki ja rauhoitti paljon. Sama toistui siteeseen vielä muutaman kerran, mutta vähäisempänä, ja aina kun sitä oli lorahtanut ja pyyhin sen pois, niin ei paperiin mitään vuotoa jäänyt.. Mulla löytyy samantapainen kokemus keskimmäiseni raskaudessa viikolla 11 ja alku aivan sama, mutta yltyi ihan kirkkaaksi vereksi jota todella lorisi pönttöön aivan järkyttävästi..sekin vuoto raihottui saman päivän aikana ja jäi vaan ruskeaa vähän pyyhittäessä , seuraavana päivänä np-ultra jossa kaikki hyvin! Ja nyt tuo täyttää neljä vapun jälkeen <3 No mulla tilanne nyt rajoittunut vuotoa ei oo reilu tuntiin näkynyt, ja boplerikin oli puolellani ja löysin pienen sydämmen sykkeen kunnolla ekan kerran, tosin kuului kaukaa vielä, että sai tarkkaan kuunella, että erotti, mutta syke näytti mainiosti 140-160 ja pieni musta sydän vikkui näytöllä kerroin, että syke havaittu, taajus vaan heikko. Kyllä helpotti! Mutta myös vielä pelottaa :/ Tälläinen avautuminen nyt sitten tänne, ken jaksaa lukea :D

Todella toivon sitä, kyllähän tämä on pysäyttävää ja pistää miettimään. Onneksi sain sykkeen kuulumaan, niin antoi toivoa, että ainakin vielä kaikki on kunnossa ❤ tässä nyt pohdin, että kyselisinkö neuvolasta jotain apuja, tai ehkä lääkäri aikaa sieltä, jossa voitaisiin vielä tarkistaa ultralla. Toisaalta sain sykkeen kuulumaan, eihän tälle oikein mitään voi tehdä, aika näyttää. Töitä olis alkuviikosta, ja on aika raskas työ joten mietinkin voisinkohan sairaslomaa saada :/

Itse kun odotan ensimmäistäni niin soittaisin varmaan neuvolaan :D mutta toisaalta itse olen ihan neuroottinen kun olen kuitenkin odottanut tätä tilaisuutta jo yli 10 vuotta

Soitin sitten aamulla neuvolaan, ja kun en saanut kiinni, niin laitoin viestiä, ihana neuvola hoitajani ehdottikin sitten, että voi ultralla katsoa miltä tilanne näyttää, sillä lääkäri ei ollut tänään paikalla. Pääsin siis pienellä varotus ajalla nopeasti ultraan ja siellä se sydän sykki oikein nätisti ja pikkunen oli kasvanut hurjasti sitten viimenäkemän! ♥ jopa nähtiin muutama pieni heilahduskin, ei mee kauan kun lähteekin jo liikkeelle :) tänään siis tasan rv 9 ♥ vuoto johtuu todennäköisesti hepatoomasta kohdussa, joka mulla siis aijemmassakin raskaudessa vuotanut. Nyt ei ole vuotoa ollut eilisen jälkeen ja reilu kolmenviikon päästä np-ultra jota ennen saan kuulemma käydä uudestaan neuvolan ultrassa jos huoli taas kasvaa. Ihana täti, ihana päivä! ♡.

Siis ihan oikeasti en kestä tätä pahoinvointia! Tai no siis pakkohan se on kestää mut ei kyllä mitään pysty tekemään :(

Takaisin