Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tilkku, myös meille puhuttiin just eilisellä neuvolakäynnillä tuosta, että jos alkaa yhtäkkiä kutisuttaa kovasti jalkapohjia ja käsiä, kiireellä soittoa neuvolaan tai synnärille!

Laitoin heti aamulla tekstaria neuvolaan, ja sieltä tuli soittoa minulle päin puolituntia sen jälkeen. Sain samantein ohjeet että nyt labraan. Ja labrastakin pääsin pois tuossa tunti sitten.. Iltapäivällä saan ainakin toisen tuloksen, ja toinen meni tyksiin. Th soittaa mulle heti kun tulos tulee, epäili sitä hepatooosia. Eli saattaapi kyse olla maksa-arvoista. No eipä tässä kauan muutenkaan enää olisi aikaa sinne käynnistykseen, mun puolesta voisivat tehdä sen jo... Alkaa olemaan suhteellisen naurettavaa, kun vaivaa toisen perään tulee.. Ei ole kyllä ollut mikään unelma-raskaus..

Kuis Tilkulla?
Itelläkään kyllä oo ollu hurraamista ja nautintoa raskauden hehkusta ja odottamisen ilosta. Tänään kävin neuvolassa, josta apteekin kautta ja libero-kassin hakureissulta suoraan sänkyyn. Ei pysty edes istumaan nousta ilman supistuksia. Haarat hellinä puoleenväliin reisiä asti...

Mikähän tämä on..
Ylävatsaan kipristellyt tänään liikkuessa, vatsa sekaisin, jonkun verran harjoitussupistuksia koko päivän, oksettaa ja heikottaa. :(
Kävin kyllä aamulla neuvolassa, jossa kätilöopiskelija pitkään tunnusteli kohtua ja vauvaa. Mahtaiskohan johtua siitä?

Nonni, yksi oire tulee ja toinen lähtee (kopkop).. Nivunen näyttää helpottavan. Tiedä lie mikä sille tullut. Mutta nyt kutiaa jalkapohjat ja kämmenet ihan hirveesti. Olen bepanthenia laittanut kumpaakin.. Mutta käsiä hiukan helppaa.. Mutta jaloissa tuntuu niiiiin että, en tiedä mitä vasten niitä rapsuttaisin..
Verikokeisiin!!! Ja neuvolaan soitto! Mut laitettiin samantien kokeisiin kun tänään lääkäri äkkäs kysyä kun raavin kämmeniä!

Mikähän tämä on..
Ylävatsaan kipristellyt tänään liikkuessa, vatsa sekaisin, jonkun verran harjoitussupistuksia koko päivän, oksettaa ja heikottaa. :(
Kävin kyllä aamulla neuvolassa, jossa kätilöopiskelija pitkään tunnusteli kohtua ja vauvaa. Mahtaiskohan johtua siitä?
Milläs viikolla meet? Josko enteilis vauvan syntymää! ;)

Moi taas,

Hieman meni päivä koomassa. Oli väsymystä perhevalmennuksen jälkeen..
Sain tosiaan iltapäivällä sen maksa tuloksen, joka oli 18/45 eli normaali. Ei siis johdu maksasta. Huomenna saan tyksissä tehdyn tuloksen sappiarvoista, joten niitä odotellessa. Edelleen kutina jatkuu. Otan yöksi allergialääkkeen helpottamaan unta.

Huh, Tilkku. Se lienee hyvä uutinen, ettei johtunut maksasta? Jospa se toinenkin arvo olisi kunnossa, ja kutina hellittäisi ihan vaan niillä allergialääkkeillä. :)

Moi taas,

Hieman meni päivä koomassa. Oli väsymystä perhevalmennuksen jälkeen..
Sain tosiaan iltapäivällä sen maksa tuloksen, joka oli 18/45 eli normaali. Ei siis johdu maksasta. Huomenna saan tyksissä tehdyn tuloksen sappiarvoista, joten niitä odotellessa. Edelleen kutina jatkuu. Otan yöksi allergialääkkeen helpottamaan unta.
Tuuthan sit kertomaan mikä oli "tuomio"? Itsellä sama edessä nimittäin kun labra maanantaina.. :o

Huh, Tilkku. Se lienee hyvä uutinen, ettei johtunut maksasta? Jospa se toinenkin arvo olisi kunnossa, ja kutina hellittäisi ihan vaan niillä allergialääkkeillä. :)

Siis olishan se hyvä. Jos sekin tulos olisi normaali. Ihan vinkkinä muille samasta vaivasta kärsiville, eli th sanoi että samat oireet saattavat johtua ihon venymisestä. Eli välttämättä ei johdu mistään vakavasta.. Toki on hyvä ottaa yhteys neuvolaan ja varmistaa asia verikokeilla. Mutta jotta kukaan ei saa vaivasta mitään kauhukuvia... :)
No aamulla sitten saan sen toisen tuloksen, että sitä odotellessa.. Ilmoittelen kuin käy :) Mä otin kyllä niiiin pitkät päikkärit, että saas nähä koska uni tulee :D

Tuuthan sit kertomaan mikä oli "tuomio"? Itsellä sama edessä nimittäin kun labra maanantaina.. :o

Tsemppii venailuun jos kutina on kova! Ei ole meinaan mikä ihana tunne kun kutisee jalat ja kädet. Itse sain luvan ottaa ihan heinixiä, jotta pystyn nukkumaan..

Kiva Tilkku, että maksa-arvot olivat kohdillaan. Toivotaan vielä, että sappiarvoissakaan ei ole mitään. Vähän huvitti tuo, että samat oireet voivat johtua ihon venymisestä - kuuluuko käsien ja jalkojen ihon venyä raskauden aikana? :grin:hilarious:o_O Meille nimenomaan sanottiin, että vatsaan voi kutittaa vaikka miten paljon, se ei ole r-hepatoosia, vaan ainoastaan kädet ja jalat. Mene ja tiedä, ehkä oireiden kirjo onkin todellisuudessa laajempi.

Tosiaan tarkennus siihen ihon venymiseen. Eli kyse tosiaan oli, mikäli turvotusta on. Niin tällöin se kutina aiheutuu jaloissa ja käsissä , tai muualla kropassa... ihon venymisestä. Mullahan sitä ei ole niin se on pois suljettu asia. Tää mun jalkapohjien kutina tuntuu siltä kuin olisi ottanut aurinkoa monta tuntia ja jalkapohjat olisi ihan kuin palaneet.. Ovat siis sellaiset nihkeän jäykät... Plus siihen tämä järjetön kutina..

Takaisin