Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan tarkennus siihen ihon venymiseen. Eli kyse tosiaan oli, mikäli turvotusta on. Niin tällöin se kutina aiheutuu jaloissa ja käsissä , tai muualla kropassa... ihon venymisestä. Mullahan sitä ei ole niin se on pois suljettu asia. Tää mun jalkapohjien kutina tuntuu siltä kuin olisi ottanut aurinkoa monta tuntia ja jalkapohjat olisi ihan kuin palaneet.. Ovat siis sellaiset nihkeän jäykät... Plus siihen tämä järjetön kutina..
Kuulostaa inhottavalta, toivottavasti löytävät syyn ja sitä kautta lääkkeen pian..

Meillä myös neuvolan th perusteli kropan (harmitonta) kutinaa sillä, että pienessäkin turvotuksessa kudosnesteet lisääntyy ja iho venyy, mikä saa paikat syyhyämään. Itessäni tunnistan tuon hyvin pötsin kohdalla. Sitä raavituttaa oikeastaan koko ajan enemmän tai vähemmän.

Joko Tilkku sait vikat tulokset ja toimintaohjeet? :)

Nessu 33+6

Kuulostaapa inhottavalta tuo kutina :(
Mulla kutisee maha myös mut eipä ihme kun iho venyy.

Ja siis tämä hikoilu! Ihan järkyttävää!

Stella, isot tsempit sinne vuodelepoon. Uskon, että voi ottaa koville, jos on tottunut puuhastelemaan ja tekemään! Tuo, mitä kuvailit kotioloissa helposti tekeväsi, kuulostaa aivan minulta. Että ehkä tosiaan ihan hyvä, että saat jatkaa kunnon lepuuttelua sairaalassa, jossa myös tarvittaessa on apu lähellä.

Jokainen päivä vuodepotilaana auttaa sun vauvaa kasvamaan ja vahvistumaan. Toivotaan, että teidänkin pikkuinen saa vielä monta viikkoa kasvaa kohdun suojissa ja tulla maailmaan vasta sitten, kun on siihen valmis.

Onhan sulla kuitenkin jotain viihdykettä siellä sairaalassa? Tabletti, lukemista, ristikoita tai mitä tykkäätkin tehdä? :)

Kiitos! :Heartred Maanantai-iltana pääsin kotiin huilimaan ja tänään oli kontrolli. Tilanne on pysynyt samana, joten saan jatkaa vuodelepoa kotona vielä vähintään 1,5 viikkoa että saadaan viikkoja 34 täyteen, ja sitten ehkä mahdollisesti hyvällä tuurilla saan alkaa luvan kanssa liikkumaan vähän. Tänään alkaa myös vuodelevon ajan kestävä Klexanekuuri tukosten välttämiseksi. Viikon päästä kontrolli, että miten etenee. Kirjoja ja lehtiä on onneksi paljon lukematta, some toimii, netissä tulee pyörittyä ja sitten ne nettikaupat.... Tulee vielä kalliiksi tämä vuodelepo. :grin Hieman vain meinaa ärsyttää, että kaikki petipuuhat on kielletty ja haluja kyllä olisi. No, se on kaikki vauvan parhaaksi.

Minulla alkoi jalkapohjien kutina viikonloppuna. Ei ole onneksi jokapäiväistä eikä pitkäaikaista, mutta mainitsin asiasta kuitenkin tänään lääkärille. Verikokeet määrättiin, ja lääkäri ei kuulostanut mitenkään huolestuneelta. Piti niitä enemmänkin varotoimenpiteenä ja poissulkemismenetelmänä. Toivottavasti näin. Ensi viikolla selviää, kun saadaan maanantaina sappiarvotkin otettua.

Moikka taas.

Sappiarvot tulivat kotvanen sitten, eli ne oli 2/10, ja 10 on raja jonka alapuolella ne pitää pysyä. Eli nekin tulokset ovat normaalit. Nyt sitten vaan syön allergialääkettä ja rasvaan käsiä ja jalkoja... Mikäli jatkuu ensi viikolla, niin mulla on voimassa oleva lähete labraan, jolloin sitten voin mennä uusintatesteihin. Eli nyt vaan täytyy sitten kitua, ilman mitään syytä..

Tilkku, ohhoh... Hyvä kun tulokset oli hyvät mutta olishan se kiva tietää syykin tuohon kutinaan. Toivottavasti helpottaa pikkuhiljaa.

Ääh, mulla kauhee ummetus ollu jo parin viikon ajan, ainoo mikä pistää suolen toimiin on aamukahvi (:D) tää on inhottavaa, sit kun yrittää "väkisin" puskee jotain pihalle niin tuntuu et vauva liikkuis jotenkin samalla :ooooo kuitenkin kohdunkaula ihan kiinni yms. Kun eilen kävin neuvolassa, vaikkakin pää tuntui sormilla alapäätutkimuksessa :D

:D musta tuntuu kans ettei uskalla äkistää, ettei vaan luiskahda baby pihalle.. Toki tiedän, että vaan tuntuu siltä. Edellinen synnytys ehkä ihan vähän vaikuttaa tähän...sillon en tajunnut, että se on tosiaankin vauva kun tulee *vähänkö noloa*

:D musta tuntuu kans ettei uskalla äkistää, ettei vaan luiskahda baby pihalle.. Toki tiedän, että vaan tuntuu siltä. Edellinen synnytys ehkä ihan vähän vaikuttaa tähän...sillon en tajunnut, että se on tosiaankin vauva kun tulee *vähänkö noloa*
No en mäkään varmaan tajua :D

Ainiin on pitänytkin kysyä! Kuinka monella on tullut maitoa rinnoista jo ennen synnytystä? Kun tuntuu että kaikilla jotka tiedän olevan raskaana niin on "valittanut" tästä aiheesta jo raskauden puolivälistä asti. Itellä on rinnat kasvanut järjettömästi (koosta 75b kokoon 85D ja ylemmäs mennään) Mutta ei oo kyllä minkäänlaista merkkiä mistään maidon erityksestä. :o Oom itse asiassa miettinyt että tuleekohan sitä multa ollenkaan. :o

Mulla ei ennen viime synnytystä ollut merkkiäkään maidosta. En muista, että rinnatkaan olisi mitenkään erityisesti raskauden aikana kasvanu ja kyllä niistä silti synnytyksen jälkeen maitoa tuli. Nytkään ei merkkiäkään maidosta saati rintojen kasvamisesta, mutta luotaan taas, että synnytyksen jälkeen sitä maitoa kuitenkin tulee. :)

Mulla kasvanut rinnat reilulla yhdellä kuppikoolla eikä vielä tietoakaan maidosta, mutta eiköhän sitä ala sittten synnytyksen aikoihin nousemaan :) sain kaverilla jotain imetysteetä (mother ja still teet), onko kenelläkään kokemusta ja onko siinä oikeasti jotain tehoa?

Mulla on vaihdellut eri raskauksissa se, miten maitoa on alkanut tulemaan. Kahdessa ekassa vasta ihan viimeisillä viikoilla. Viimeks jo puolivälissä. Nyt tässä huomasin ehkä pari viikkoa sitten saunan jälkeen. Joko ekassa tai tokassa jouduin käyttää liivinsuojia jo ennen synnytystä, en muista kummassa... Mut muissa on tullut lähinnä puristamalla tippa.

Kyllä se maito sitten synnytyksen jälkeen alkaa tulemaan :) Ja se, et osalla maidon heruminen vaatii ihan sen vauvan. Menee varmasti samaan sarjaan tuon pumppaamisen kanssakin. Mä en oo ikinä saanut pumpulla kuin muutaman millin ja silti vauvat on kasvaneet hyvin rintamaidolla. Eli tarvii olla se vauva siinä, että maitoa tulee.

Annin_eka, Itse käytin viime synnytyksen jälkeen maidon määrän nostattamiseen sekä imetysteetä että kotikaljaa vuorotellen. En osaa sanoa auttoiko ne vai olisiko maitoa muutenkin alkanut tulla kunnolla, mutta tuskin siitä ainakaan haittaa on. Voi olla toki, että vaikutus oli henkinen kun sai hetkeksi istahtaa alas ja rentoutua lämpimän kupposen ääressä. :) Samoin huomasin, että aina lämpimän ja rentouttavan suihkun jälkeen rintoja pakotti kun maito nousi. Itse ajattelin kyllä ostaa taas kotiin odottamaan. :)

Mullakaan ei vielä maidosta tietoakaan. Ei kyllä ollut ekassa raskaudessakaan, sitten kun vauva syntyi ja maito alkoi nousta, sitä olisi kätilön mukaan riittänyt nelosillekin :grin

Tissit sen sijaan on kasvanut tässä raskaudessa ihan älyttömästi. B75 ollut aina, ja jo ihan raskauden alussa kasvoi heti sen 2 kuppikokoa :wideyed: Pari viikkoa sitten kävin imetysliivit ostamassa, myyjä suositteli E-kokoa, olin ihan järkyttynyt kun tuntuu niin hurjalta versus mihin on tottunut koko elämänsä :D No sitten kun kotona sovittelin niitä, niin hitto ne oli jo ihan sopivat :wideyed: Minkähän kokoset nää on sitten ku maito nousee rintoihin, kääk?! Ja kivat kärpäslätkät tiedossa, kun imetys loppuu :eek:

Täällä ei ensikertalaisella mistään maidoista vielä tietoakaan. Mutta on rinnat vähän muuttuneet: nännipihat on tummentuneet ja tissit on ehkä kuppikoon isommat kuin ennen. Tosi vaikea arvioida, minkä kokoiset imetysliivit hommaisi, kun ei yhtään tiedä, miten paljon nämä tästä vielä maidon noustua kasvaa.

Parit Lindexin ohuet löpsykkäimetysliivit mulla jo on, mitä oon käytelly jo muutaman kuukauden, koska mukavat. Mutta kaipaisin ehkä jotain pikkuisen tukevampaa ja vähemmän kaiken läpi näyttävää mallia.

Pitänee käydä kurkkaamassa H&M ja Kappahl läpi, jos löytyis. Netistä en uskalla liivejä tilata, kun tuo koko ja istuvuus on niin tärkeitä, enkä oikein osaa nyt arvioida kumpaakaan kuin sovittamalla.

Nessu 33+1

Miten mä kestän tän hiivan kanssa taas tän antibioottikuurin loppuun? Kokemuksesta jo tiedän, että kuurin aikana hiivaa on turha hoitaa lääkkeillä kun se uusii koko ajan. Onko mitään kikkakolmosia? Mulla varsinkin ulkosynnyttimet on ihan kamalassa kunnossa, ihan vertakin tulee jo limakalvoilta ja se kirvely, kutina, polte... :( Tuon ite räppänän kanssa pystyy kyllä elämään...

Täällä ei ensikertalaisella mistään maidoista vielä tietoakaan. Mutta on rinnat vähän muuttuneet: nännipihat on tummentuneet ja tissit on ehkä kuppikoon isommat kuin ennen.
Nessu 33+1

Niin, se nännipihojen tummuminen :wtf: mulla meni jo alussa ihan yhtä tummaks mitä nyt varmaan tummaihoisilla naisilla luulisin olevan, eli toooosi tummaks omaan ihon väriin nähden, sekä nännipihat levis ihan järkyttäviin svääreihin, nyt ne on sellaset ovikellot laughing7 Sekä niitä valkosia pisteitä tuli täyteen myös ihan alussa jo.

Miten mä kestän tän hiivan kanssa taas tän antibioottikuurin loppuun? Kokemuksesta jo tiedän, että kuurin aikana hiivaa on turha hoitaa lääkkeillä kun se uusii koko ajan. Onko mitään kikkakolmosia? Mulla varsinkin ulkosynnyttimet on ihan kamalassa kunnossa, ihan vertakin tulee jo limakalvoilta ja se kirvely, kutina, polte... :( Tuon ite räppänän kanssa pystyy kyllä elämään...
Piimää ja jogurttia. Voi käyttää sekä sisäisesti että ulkoisesti. Vältä sokeria. Jotkut lotraa laimennetulla etikalla. Itse en ole sitä koskaan testannut. Lactasyd tms. pesuaine voi myös helpottaa.

Takaisin