Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt niin negatiivinen, että en keksi mitään positiivista :'D Hikoilu on tällä hetkellä kaikkein kamalinta! Hiki valuu, vaikka ei edes tekis mitään. Saati sitten kun tekee...

Mullakin positiivisina oireina hiukset ei rasvoitu, kerta viikkoon riittää hiusten pesuksi :) Lisäksi iho on ollut koko raskauden älyttömän hyvässä kunnossa, ei tartte kuin pestä normisti aamuin illoin ja rasvata kun muistaa :grin
Parasta on kuitenkin kun ihokarvat ei enää kasva hulluna. Normisti mulla ihan hullu karvan kasvu ja tosi tummat ja paksut ihokarvat. Nyt kun ajaa tai vetää epilaattorilla, ovat poissa viikko tolkulla ja sittenkin tulee vaan jotain haivenia :smiley-bounce012

Iho myös ruskettunut tänä kesänä paremmin kuin yleensä.

Ja kumma oire, mikä erittäin positiivinen. Ruoka-allergiat kadonneet yhtäkkiä :dance008 Testaan kerran vuodessa siedänkö vieläkään tiettyjä juttuja mille olen koko ikäni ollut allerginen, mutta joita RRRRakastaisin -kuten mansikka ja kiiwi- Niin ihmeekseni nyt raskausaikana yhtäkkiä voinkin popsia niitä ihan huoletta :smiley-bounce015

Oonko mä ainoa, jolla iho ei ole parempi, vaan näppylää puskee jopa normaalia enempi :think005

Yks erikoinen oire mulla on, en tiedä, onko se positiivinen vai negatiivinen. Mulla on hiukan luonnonkiharat hiukset, pikkulapsena oli enemmänkin. Mutta nyt, nämä on on yhtäkkiä ihan kamalan kiharat :eek:
Multa kysytään koko ajan, mitä olen tehnyt hiuksille, kun on näin kiharat. No sepä se, kun en ole tehnyt yhtään mitään! Pesen vaan (ihan normaalisti joka toinen päivä). Ennen aina suoristin, jotta sain sileämmät, mutta ei näitä voi enää edes suoristaa :grin

Hormiga, et tosiaan ole ainut. Mun ensimmäinen raskausoire oli ohimoille ilmestyneet näppykokoelmat ja siinä ne on edelleen ja ovat myös levittäneet leiriään poskille. Koskaan ei oo aikaisemmin selkään tullut finnejä, mutta nytpä on sitten niitäkin! :D

Hormiga: mustakin tuntuu että mun vähän luonnonkiharat hiukset on nyt entistä käkkärämmät! Mun suoristusrauta on vanha ja huono, mut ärsyttää et sit kun suoristan ne niin melko pian on taas kihartuneet...

Mun atooppinen kuiva iho on ollut ihan erityisen kuiva koko raskauden ajan. Nyt tuntuis hiukan olevan helpottanut, mutta pahimpina aikoina rasvasin naamani aamuin illoin paksulla perusvoiteella (Carbalan) ja silti hilseili. Samoin ihottumaa on ollut kasvoissa jatkuvasti sellaisissa paikoissa joissa ei ole ikinä ennen ollut mitään. TODELLA ärsyttävää.

Mulla taas vastaavasti hikoilu on loppunut. Tai jos hikoilen niin että paita on märkä, niin hiki ei kuitenkaan haise ollenkaan. Ihmeellistä, vaikka käyn suihkussakin harvemmin, kun hiuksia ei juurikaan tarvi pestä. Ei haittaa, vaikka dödö jäisi laittamatta tai kainalot huuhtomatta. :)

En edes ollut muistanut, että en ole ajellut säärikarvoja aikoihin. Ne ei siis todellakaan kasva yhtä kovasti enää. En liiku julkisesti hameessa tai shortseissa, niin tuon ajelun on voinut unohtaa. :)

Samoja: hiukset on hyvässä kunnossa ja laineikkaammat eikä niitä tarvi pestä kuin pari kertaa viikossa. Iho on näpytön, mutta kuiva. Varsinkin kaula on ihan korppuna ja Bepanthenin Anti-Exem cremeä täytyy hölvätä usein. Kynnet on vahvat. Ja maha iiiihana, ei tarvi miettiä pömpöttääkö. Allergia paheni alussa niin, että sain jopa astmalääkkeen satunnaisia tallivierailuja varten. Koira sentään vielä sopii. Unentarve on pienempi nyt jo.

Mulla on kans hiukset hyvässä kunnossa, ei rasvoitu, kiiltää ja on tainnut kasvaa nopeemmin kuin normisti. Iho ei ole yhtä kuiva kuin normaalisti eikä ole näppyjä. Vatsa kasvaa mutta reidet ja takapuoli kapenee! :) Neuvolan th:kin sanoi että kasvoista näkyy että olen laihtunut kun ei oltu nähty kahteen kuukauteen (oli sijainen välillä). Eihän se normaalia ole mutta mulle ominaista kaikissa raskauksissa ollut.

Mä olen kans laihtunut kasvoista, sekä muu kroppa tuntuu ihan normaalilta, ei turvotuksia tms. Hiuksia olen aina pessyt kerran viikossa, joten siihen ei muutosta laisinkaan. Poikkeavuutta ei muuten havaittavissa, no maha, se on poikkeava. Mutta muuten samoilla eväillä mennään. =)

Mulla myös tosiaan allergiat hävinneet. Normaalisti olen allerginen sitrushedelmille, mutta nyt voin syödä niitä huoletta. Sama oli viime raskaudessa. Toki raskauden jälkeen kyllä ainakin viimeksi palautui ennalleen.

Täällä samoja positiivisia oireita: tukka ei rasvoitu yhtään niin nopeasti, sääriä ei tarvitse ajella niin usein ja voi kerrankin pitää kireitä vaatteita, kun on niin ihana masu ❤ Miehen mielestä olen paljon iloisempi ja huomaan myös saavani hillitsemättömiä naurukohtauksia :D

Uusia, ei niin mukavia, oireita on lisääntynyt väsymys (tähän asti ollut ihmeen energinen), näön huonontuminen ja sydämen ylimääräiset lyönnit, joita saattaa välillä tulla montakin kertaa tunnissa :( mitä nyt googlettamalla selvisi, niin ei pitäisi olla mitenkään vaarallisia..?

musta taas tuntuu että hiukset rasvottuu samantien, karvat kasvaa samantien takasin, hikoiluttaa, iho on kuiva ja kutittaa välillä ja mitähän muuta :D kaikkea valivali vaa :woot:

Minustakin hiukseni ovat tuuheammat kuin ennen, mutta rasvoittuvat kyllä ihan entiseen malliin. Luulen, et säärikarvat kasvavat hitaammin kuin ennen. Ehkä rusketuin tänä kesänä nopeammin kuin ennen. Muutama ylimääräinen näppy on tullut hikoontuvaan kohtaan. Viime viikkoon asti olin ihan zen mielialaltani, mut nyt kyllä reilun viikon ajan oon ollu tosi herkästi ärsyyntyvä.

Aloin miettiä eilen, että en tiedä sekoitanko harkkasupparit ja oudon paineen tunteen virtsarakossani. Eilen olin siis ihan poikki ja jostain syystä tuntui vähän väliä paine rakossa, ei niinkään koko vatsassa. Tosi ärsyttävä tunne! Yöllä en kuitenkaan joudu ramppaamaan entistä tiheämpää vessassa. En tiedä sit, onko jotain stressi-/väsymysperäistä. Tänään jo eri rento olo, kun eilen vain makoilin... Kummallista.

Tämä hikoilu tekee mut hulluks, vaikka nyt ei ole edes kovin kuuma :/ Ihan sais jo tulla syksy ja n. 10 astetta lämmintä. Ehkä sitten pystyis olemaan toppi ja shortsit päällä niin, että olis sopivan lämmin :P Viime yönäkään en nukkunut juuri ollenkaan kun olin ihan litimärkä koko ajan.

Annin_eka ne sydämen ylimääräiset lyönnit on vaarattomia. Ne liittyy kasvaneeseen veritilavuuteen jne.

Mää en tykkää yhtään kun karvat kasvaa nopeasti. Joka ilta saisi olla sheivaamassa jalat, joka alkaa pikku hiljaa olla mahdoton tehtävä, ja hiukset sais melkein 2vkon välien leikata et näyttäisivät jotenkin siisteiltä. Plus tää hikoilu on aivan kamalaa ja samoin juoksevaksi muuttunut valkovuoto.. Pari kertaa päivässä saa ainakin alkkarit vaihtaa jollei ole aamulla muistanut laittaa pikkuhuosunsuojaa.

Mulla on kans ilmeisesti valkovuoto muuttunut juoksevaksi. Joka vessareissulla saa ihmetellä onko sattunut vahinko vai onko valkovuotoa vai pahimmassa tapauksessa lapsivettä. Mutta luotan nyt siihen et on valkovuotoa.

Onkohan mulla raskausihottuma?
Sellaista ihan pientä punaista näppylää koko vatsa, yläreidet ja puolet rinnoista täynnä... ei juuri kutise, mutta oudon näköistä. En ole koskaan ollut millekään allerginen tms.

Hormiga, onko ne ulkonevia näppylöitä vai vain punaisia pisteitä? Mulla tuli viime raskaudessa just reisiin ja vatsaan pienen pieniä punaisia pisteitä ja kun kysyin niistä neuvolassa sain vastaukseksi että ne on minimaalisia verenpurkaumia ja katoaa itestään. Hiukan ne ehti vähentyä raskauksien välissä mutta nyt niitä on taas vaikka kuinka paljon. Osa on vähän isompia, n 2-3mm halkaisijaltaan mutta suurin osa on kuin olis nuppineulalla pistellyt pilkkuja.

Janna, ne eivät ole ulkonevia. Iho näyttää "ihottumaiselta", mutta tuntuu käteen tasaiselta.

Takaisin