Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janna voi pahus, että pitikin sattua juuri nyt! Toivottavasti saat pian ajan kirurgille.

Ulpuri neuvolan th suositteli i : say maitohappobakteereja, saa emättimeen laitettavina kapseleina ja saman sarjan jotain geeliä joka lievittää kuivuutta. Esikoisen aikana käytin noita kuurina: http://www.multi-gyn.fi/multi-gyn-floraplus.html ja ne toimi hyvin. Ainut et joutui pitämään pikkuhuosunsuojaa aina laiton jälkeen kun se mönjä on sellasta keltaista. Taidan hakea maanantaina noita. Lisäksi syön suun kautta maitohappobakteereja.

Annin_eka kannattaa sulkea mahdollinen tulehdus pois. Mutta raskaus muuttaa alapään kosteutta suuntaan ja toiseen, toisilla alapää muuttuu saharaksi, pysyy normaalina tai sitten valkovuoto runsastuu. Mulla esikoisen aikana oli kanssa kutinaa ja valkkari haisi kalalta ilman että oli tulehdusta. Ilmeisesti se haju johtui emättimen muuttuneesta ph:sta tai jostai.

Viime yö oli ensimmäinen jolloin tuli tarve nukkua ilman yökkäriä. Tähän asti on paleltanut kokoajan ja kaikkialla, joten lämmön tunne oli mukavaa. Kilpirauhasten arvot ok.
Aamulla kun heräsin, niin kasvot hehkuivat ruusunpunaisena. Toivottavasti kestopunoitus ei ole tullut jäädäkseen.
Väsymystä on ollut kokoajan ja tuota järkyttävää hengästymistä, jos yhtään innostuu touhuamaan vauhdikkaammin.
En muutoin ole juuri hikoillut, palellut vain, mutta jalat.. aivan tajuton löyhkä. Yök! Alkaa olla konstit vähissä. Kenkien pakastaminen, pesu, pohjalliset, talkki ja sukat, jalkojen pesun yhteydessä tehty desinfiointikaan ei suojele nenää eikä kenkiä. Vietin eilen apteekissa tovin etsiessä sopivaa deodoranttia varpaille. Toivottavasti auttaisi tai ei enää uskalla poistaa kenkiä jalasta missään.

Raudoista kannattaa kokeilla Solgar Gentle Iron, jos apteekin raudat ei tunnu sopivan. Sitä saa joistain luontaistuotekaupoista, ainakin Life myy. Mulle ei sovi mitkään apteekin raudat, mutta tota Solgaria oon syönyt jo vuosia, on nostanut rauta-arvoja hyvin eikä tee mitään oireita. Nestemäiset mulle käy myös, mutta niissä pitoisuudet on niin pienet, että pullollinen päivässä pitäis litkiä.

Mulle neuvolan th lupaili alkuraskaudesta, että yleensä toi huimaus on alkuraskauden vaiva ja loppuu sen jälkeen, mutta eipä ole loppunut. Välillä heikottaa niin, että kyykin tai pötköttelen milloin missäkin lattialla. Verenpaine tosin näyttää taas olevan turhan matala, eli siitä se varmaan johtuu.

Janna, nyt ei voinut painaa tuota sympatianappia, lähinnä se vee alkuinen sana tuli mieleen ja pari muuta rumaa sanaa. Mutta jospa ratkaisu olisikin vähemmän hurja.. Itse en osaa sitä "älä murehdi etukäteen" -juttua, mutta ihan pokkana koetan suositella sulle!

Tsemppiä Janna!! Voin uskoa, että ottaa päähän! :grumpy: Onneksi lääketiede on kehittynyttä!

Voi ei Janna, toivottavasti saat leikanneen kirurgin nopeasti kiinni ja hän osaa ratkaista asian parhain päin. Voin kuvitella kuinka sua vituttaa. Tsemppiä!

Kävin nyt Mehiläisessä yleislääkärillä näytillä. Sain reseptin johonkin voiteeseen mitä laittaa päälle ja ellei mene ohi niin sit antibioottikuuri. Tiedän kyl et tää menee helposti ohi mut koska ja kuinka usein uusii taas?! Nyt ei tullut kuin ihan pisara mätää ulos. En muista kuinka monta kertaa tulehtu ja aina levis laajemmalle ennen kuin leikattiin eka kerran. Eli yritän huomenna saada puhelinajan sille kirurgille ja keskustella mitä tehdään.
Tiedän et tää on loppujen lopuksi pieni vaiva mut ottaa päähän! Ja jos ei tehdä mitään nyt niin miten rinta reagoi kun maito yrittää nousta rintaan seuraavan synnytyksen jälkeen? Tai kuinka monta tulehdusta ehtii olla ennen sitä? Tai jos leikataan niin miten helv**** pitkään menee ennen kuin se haava paranee? Voinko mennä uimaan kuopuksen ja/tai vauvan kanssa jos on avohaava (siis ei tietenkään voi mennä mutta siis miten pitkään aikaan?)?

Varmasti inhottava vaiva Janna, tsemppiä. Täällä kanssa käyty päivystyksessä ja nyt antibioottokuurilla virtsatietulehduksen takia. Toivottavasti ei ole yhdeydessä maidon nousemisen kanssa joka alkoi juuri eilen?

Tsemppiä Janna ja Regan. Toivottavasti alkaisi kuurit purra ja oireet helpottaa.

Onko muilla ollu ongelmia jalkojen turpoamisen tai levottomien jalkojen kanssa ?
Nyt varsinkin kun alkaa näitä lämpimiä päiviä olla.
Täällä saatiin heti alkuviikkojen jäljeen ottaa käyttöön tukisukat ja extra magnesiumit.
Tuskasta on edelleen.

Tsemppiä Janna ja Regan. Toivottavasti alkaisi kuurit purra ja oireet helpottaa.

Onko muilla ollu ongelmia jalkojen turpoamisen tai levottomien jalkojen kanssa ?
Nyt varsinkin kun alkaa näitä lämpimiä päiviä olla.
Täällä saatiin heti alkuviikkojen jäljeen ottaa käyttöön tukisukat ja extra magnesiumit.
Tuskasta on edelleen.

Mulla oli ainakin aamulla hirveä äheltäminen, että sain tungettua tennarit jalkaan. Huomaan myös, että nilkat alkaa näyttää vähän pökkelöiltä. Turvotus helpottaa vähän aina aamupäivän jälkeen, ja illaksi sitten taas lisääntyy.

Tur-vo-tus! Jouduin ottaa sormukset pois... -väkivalloin- Pitää nyt tosiaan alkaa tsempata sen kanssa, että juo tarpeeksi ja sit kahtoa vähän syömisiään.

Onneks muuten on ihan hyvä olo. Eilen leikkasin nurtsin ja siistin kaikki kukkapenkit ja pensaiden juuret kauhulla odottaen, mitä liitokset sanoo tänään, mutta ei onneks kipeytyny.

Täällä nyt viikon lämmöt ollu 37,3-38 ja kova päänsärky sekä lihassärkyä. Muita oireita ei oo. Jopa yöllä joutuu herään pääkipuun. Onkohan normaalia/muilla vastaavia kokemuksia? Nyt viikkoja 18+3

Sain tänään MONEN mutkan kautta ja parin puhelimessa tirautetun kyyneleen jälkeen lopulta selville sen mun kirurgin nimen. On edelleen Tyksissä mutta ei ollut tänään töissä. Sain vinkin laittaa hänelle sähköpostia ja niin tein. Saa nähdä tuleeko vastausta. Ite tulehdus näyttää menevän helposti ohi tällä kertaa. Sit vaan kai odotellaan iskeekö uudestaan ja koska ja miten laajasti.
Viime viikkoinen ripuli jätti epämiellyttävän läksiäislahjan... Voihan peräpukama! Onneks ei ole kipeä, enemmänkin kutiava.

Pääasia Janna, että homma etenee. Oletko miettinyt haluisitko tässä vaiheessa mielummin leikkauksen vai nyt vain hoidon tulehdukseen ja mahdollisesti leikkaus vasta synnytyksen/ imetyksen jälkeen? Voiko pahentua/uusiutua heinä-elokuussa, kun on mätäkuu? Tsemppiä :)

Takaisin