Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annin eka, en oikeen tiedä itekään mitä haluisin... Toisaalta olis kiva saada leikkaus hoidettua mahdollisimman pian jos siihen kuitenkin jossain vaiheessa päädytään, turha sit lykätä ja odottaa. Ja kun ei mitään takeita kuinka nopeesti tai laajasti seuraava tulehdus tulee tai miten rinta sit reagoi kun maito nousee synnytyksen jälkeen. Toisaalta sit taas tää tulehdus oli helppo ja tais mennä jo ohi... Odottelen nyt vaan edes jotain vastausta kirurgilta.

Olen seissyt tönään töissä normaalia enemmän ja se tuntuu selässä! Alaselkä kipee... Heti kun pääsin kotiin laitoin tukivyön päälle. Se painaa ihanasti alaselkää ja seistessä tai paikoillaan istuessa se pysyy hyvin paikoillaan mut jos nousee monta kertaa seisomaan nousee myös tukivyö selän puolella liian ylös ja painaa väärästä kohtaa. :( Täytyy ottaa huomenna töihin päälle ja kattoa miten toimii.

Voi väsymys. Se tuli takaisin, päiväunien muodossa. Joitakin viikkoja meni niin että aamulla heräsin aikaisin, ja menin illalla nukkumaan kymmenen pintaan ja ihan ilman päiväunia, nyt on taas muutama päivä nukuttu ne 1-3 tunnin päikkärit, kun vaan nukuttaa niin vietävästi ettei tahdo herätä enää niiltä unilta.. Hemo on hyvä, eli rautaa ei tarvita, mutta unta näyttää riittävän.. Pöh!

Muita oireita piisaa myös, nännit on kiprakan kipeät, eli jos jokin osuu niin se tuntuu....
Eikä edelleenkään pääse kauhean lujaa kävelemään, kun alkaa haaroksissa ikävä tunne, ja alavatsa vihloo. Joten etanana saa kulkea. No kai tämä tästä sitten joskus ? No ainakin viimeistään lokakuussa ...

Tsemii myös muille!

Viikkoja 22+2

Tämä yöheräily on ärsyttävää! Ja sit ei meinaa saada uudelleen unta. Oli jo välillä pois. Tosin aiemmin heräilin pissahätään, nyt ei sitäkään. Oli tuossa semmoinen vaihe kun oli joka välissä pissahätä, nyt on sentään se ohi ainakin taas hetkeksi.

Viime viikolla neuvolassa kysyttiin onko ollut väsymystä ja iloisesti kerroin, että ei ole ollut muutamaan viikkoon. No tällä viikolla se pirulainen on palannut takaisin.:mad:
Aamulla herään ennen klo6 kun ei vain saa enää nukuttua, mutta sitten iltapäivällä iskee niin hirveä väsy, että pystyyn meinaa nukahtaa ja nukkumaan ei pääse, kun ikiliikkuja esikoinen 2v ei suostu nukkumaan päikkäreitä enää kuin "vahingossa". Jotenkin kummasti siitä väsystä pääsee yli ja sitten illalla taas ei meinaa saada saana unta.o_O

Lisäksi välillä jo kiusaa harjoitussupistukset ja joku ihme reisisärky samaan aikaan..

Viikkoja 19+4.

Tsemppiä kaikille oireitten kanssa!!

Blackpanther, yöheräily ON ärsyttävää, kun nyt kuitenkin vielä sais nukkua. Se on kumma, mihin uni tuppaa katoamaan jossain vaiheessa aamuyöstä.

Mua on työaamuina väsyttänyt viime päivinä tuhottomasti, tekis mieli jäädä vaan nukkumaan, mutta kun ei voi. Vapaapäivinä sit taas herään pahimmillaan tikkana ylös jo ennen kuutta, vaikka silloin sais nukkua.

Ja jos öisin ei herää unien pätkimiseen, vähintään vessahätä ajaa ylös. Mulla on vakiintunu vessakäynnit nyt yhteen kertaan yössä, kun jossain vaiheessa piti rampata pari kolmekin kertaa. Mut kuulemma loppuraskaudessa sit taas tihenee, kun kohtu painaa virtsarakkoa. Sitä ootellessa :D

Nessu 18+6

Täällä kans yö heräämiset riesana. Kun ei nukuta nii ei nukuta. Sitten alkaa iltapäivällä jo hyvissä ajoin nukuttamaan.
Koitettava vaan sinnitellä töissä.

Jalat edelleen turvoksissa ja ihan pökkelöt. Tukisukista ja nesteytyksestä huolimatta . Pökkelyys alkaa nousta jo reisiin. Tuskainen olo siinä mukana.

Uusia pidempiä sukkia odotellessa, jospa niistä helpotusta.

Ulpuri ja tietty muutkin, mistä ootte ostaneet tukisukkia? Mä en haluais investoida kauheasti niihin ja haluaisin ostaa useammat ettei ihan joka päivä tarvitse pestä.

Mutta joo, töissä kun joutuu koko päivän kävelemään, jalat kipeytyy ihan älyttömästi. Eikä asiaa auta yhtään se, että yöt on toisinaan katkonaisia sekä unettomia (viime yönä nukuin ehkä 3 tuntia) ja kello soi aamuvuoroon 5.20 jolloin tietysti nukuttais. '

Vali vali, mut ei oo kivaa.. :sad001

Ai uniongelmat onkin ihan yleinen riesa. Oon ihmetellyt että mikä mulle on tullut, kun noita ihmeellisiä yöheräämisiä ja -valvomisia on melkein joka yö. Aamulla ja päivällä väsyttää, ja sitten kuitenkaan ei taas illalla saa unta järkevään aikaan.

Mulla on selkä alkanut väsymään töissä. :( Tänään oli tukivyö käytössä mutta kuitenkin on selkä aivan puhki jo iltapäivällä. Alaselkä tuntuu siis väsyneeltä, ei varsinaisesti satu tai särje mutta seistessä tekee mieli nojata johonkin koko ajan. Illalla puolmakaan sohvalla jalat pöydällä niin että selkä on kaarella. Jos nyt jo tekee tällaista niin miten on elokuussa?

Mäkin taidan laittaa huomenna tukisukat tilaukseen, eilen jalkoja sheivatessa huomasin, että mulle on tullut suonikohju! Siis suonikohju ja mä oon 30v! Meinasin pyörtyä siihen pisteeseen :mad::eek:

Samaa mietin, että kun nyt jo meinaa kroppa sanoa itsensä irti, niin mitäs sitten kun maha on vielä paljon isompi.
Mulla ollut tänään taas koko lantionseutu ihan tukossa, ja pari päivää parempana ollut kipukin palasi kertarysäyksellä.

Shit! Puolmakaan sohvalla lepuuttamassa selkää ja mies makaa vieressä. Piikittelin miestä vähän (nukahti eilen sohvalle vaikka ei olevinaan ollut ollenkaan väsynyt) ja mies rupes kutittelemaan mua. Mä koitin väistää, ottaa hänen käsistä kiinni ja lopulta jalalla kutittaa häntä. Tätä ei kestänyt kuin ehkä puoli minuuttia mut lopulta mun oli pakko sanoa et nyt ei selkä kestä. En paljastanut miehelle et mä olin aivan puhki siitä ponnistelusta, supisti, selän väsymys muuttuikin säteileväksi vihlaisuksi oikeaan pakaraan ja sain tosissaan ponnistella etten alkanut itkemään uupumuksesta! Siis oikeesti?! En mä muista olleeni läheskään näin puhki viime raskaudessa.

Mitä yö heräilyyn tulee niin esikoinen 9kk pitää siitä kyllä huolen kun tutti tippuu tai haluaa maitoa :D samalla kun noita yöllä hoitelee niin ravaan vessassa 1-4 kertaa :D mutta siihen on jo tottunut tuohon heräilyyn kun valvonut siitä asti kun esikoinen oli masussa :D

Minä oon ostanu apteekista lymedin unisex malliset. ( normaalia kokoa yhden pienemmän)
Nyt tilasin samallaiset lymedin sukat reisimittaisina.
Ja toiset semmoiset ladyrelaxit.

Jos ei halua ostaa (hiostavia) perinteisiä tukisukkia, suosittelen lämmöllä teknisiä kompressiosukkia. Mulla on treenitarkoitukseen ajat sitten hommatut Zero pointin kompressiosukat ja -säärystimet, jotka ajaa saman asian kuin tukisukat, mutta on miellyttävämpää ja hengittävämpää materiaalia (plus hyvännäköiset, jos muutenkin tykkää sporttisesta menosta).

Ainoo ongelma missään sukissa lienee lähiaikoina asennus jalkaan... Jo nyt maha alkaa ottaa kiinni, jos yrittää taipua kaksinkerroin. Voin vain kuvitella, että kun raskauden puolivälietappi on ens viikolla ylitetty, sitten pötsi vasta alkaakin kirrata :D Toisin sanoen, mies saa alkaa jeesata ainakin kompressiosukkien kiskomisessa paikalleen ja pois.

Mitä vielä suonikohjuihin tulee, niin eivät ole tavattomia kaksi- tai kolmikymppisellä. Raskauden lisäks perintötekijät vaikuttaa. Meillä suvussa kaikilla naisilla kohjuja, ja mullekin tuli ekat pienet toiseen polvitaipaaseen jo parikymppisenä. Nyt raskausaikana ovat hitusen isontuneet ja tummentuneet. Mutta ei voi minkään. Pitää vaan muistaa pitää jalkoja välillä ylöspäin, että verenkierto elpyy.

Nessu 18+6

Mä oon ostanut ihan marketista lentosukkia. Ja sit jostain äitiysvaatteita myyvästä liikkeestä ostin joskus parit Boob -merkkiset tukisukat. Nämä on ihan riittäviä sellaiseen normaaliin jalkojen väsymiseen kun joutuu paljon seistä/kävellä ja pieneen turvotteluun. Tukisukissa huomioitavaa on se, että ne pitää pukea heti sängystä noustessa.

Kiitos vinkeistä, täytyy huomenna katsella lisää. 12-13 euroa kuulostaa ihan hyväktä hinnalta.

Nessu, ostin jo sellaiset kompressiosukat urheiluliikkeestä mut ne on ihan törkeän paksut ja kuumat. En pysty niitä näin lämpimillä keleillä töissä pitämään. :(

Jalat ovat olleet aivan älyttömän turvoksissa viimeiset viikot. Suolainen ruoka on täysin pannassa, nukun jalat ylös kohotettuna ja käytän jalkojen turvotusta helpottavaa nestettä Dr.Hauschkalta suoraan jalkojen iholle. Nämä keinot ovat auttaneet kyllä. Mutta jalkahierontaan tarttis päästä, oma mies on aika vastentahtoinen siihenkään hommaan. Kollega varoitteli että voi olla että kun paino tulee vielä lisää ja jos turvotus pahenee joutunen varmaan seisomapainotteisesta työstäni saikulle ennen mammalomaa. Sormet ovat kyllä myös olleet turvoksissa. Luulen että tätä tahtia neste kertyy myös sarveiskalvolle ja näkö muuttuu. Huomaan jo nyt että vanhemmalla voimakkuudella olevilla aurinkolaseillani en näe enää niin hyvin vaikka en huomannut mitään ongelmaa pari kuukautta sitten. Veikkaan et -0,25 dpt on tullut lisää.

18+0

Takaisin