Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pinkkis, EEEEEIIII älä vaan sano et se väsymys tulis takas vielä! Tänään oon niin pirteänä, kuopus ei herättänyt kertaakaan yöllä ja nukku aamullakin 1,5h pidempään kuin yleensä (mietin jo pitääkö mennä tarkastamaan hengittääkö vielä). Ihanaa kun saa taas jotain tehtyäkin kotona.
Majtai, toivottavasti pääset näytille ja kuuntelemaan sydänäänet ja selviäis mistä kohdun arkuus voi johtua.

Periaatteessa joo tuntuvat siinä häpyluun kohdalla, mutta joillain se kipu on niin kovaa että voi säteillä alamahalle tai pakaroita kohden. Toinen tietty on et olis joku tulehdus, jos kerta kohtu on kosketus arka. Kannattaa soitella neuvolaan ja pyytää pääsyä vaikka lääkärille jos th ei osaa neuvoa.

Mut Janna, sul on jo sen verran enemmän viikkoja kasassa et jos sä olisit jo päässyt tästä väsymyksestä yli eikä iskis enää! :D

Majtai, toivottavasti että saat pian selvyyden asiaan.

Mulla on neuvola 4.5 ja silloin pääsee taas kuuntelemaan sydänäänet :) Ei millään malttaisi odottaa, vaikka vasta viikko sitten oli nt-ultra! Onko muilla vaikea sisäistää vielä että odottaa? Panikoin varmaan aivan turhaan, mutta aina miettii että onhan kaikki hyvin:shy:

Mutta sitten oireisiin... Mun alaselkäkipu on vaan pahentunut ja voi luoja kun en meinaa kohta sohvalta päästä ylös!? Ja kaikenlisäksk nyt alkanut päänsäryt... Alapäähän nippailee välillä ja etova olo vaivaa etenki iltasin...

Joo mä soitin neuvolaan heti sillon aamulla, soitti takas puoliltapäivin ja sain ajan kolmelta. Löytyi sydänäänet luojan kiitos! Kaveri on hautautunut kuulemma epätavallisen alhaalle tuolla kohdussa, ei meinaa sen takia sydänääniä aina löytyä. Huhhuh.
Siinä sit jutskattiin vähän mistä vois ja ei johtuis ja löytyi lääkäriaika huomiselle, kun tuo mulle aiemmin varattu lekuri on vasta kolmen viikon päästä.
Pitää muistaa olla pissimättä ennen kuin meen sinne, et voi halutessaan tehä pikatestin virtsasta ja lääkäri saa sitten miettiä, onko tulehdus tai vastaavaa ja mitä tehdään.
Jos sattuis kipu yltymään tänään, pitää soittaa polin päivystysnumeroon. Tai jos loppuis kipu kuin seinään voisin peruuttaa ajan. En usko kumpaakaan, että enköhän mä huomenna käy lääkärissä ja katotaan siitä sitten.
Olin vasta perjantaina menossa labraan luovuttamaan kuukausittaisen verinäytteeni, mut saattaahan olla että pitää virtsanäyte viedä ennen sitä. Jos ei, niin sekin sit perjantaina, mullahan oli se colibakteeri ja antibiootit siihen niin sen takia tsekataan sit enivei.

Tosi hyvä Maitai, että sydänäänet löytyi, helpotti varmaan oloa :)

Mulla on nyt 17+2 menossa ja se kamala väsymys lakkasi noin pari viikkoa sitten eli kyllä se energiapiikki sieltä vielä tulee :)

Mulla myös oireena päänsärky, varsinkin jos jätän koiran kanssa pidemmän lenkin välistä, niin on varma että seuraavana päivänä särkee. Eikä särkkärit auta, ainoastaan paljon vettä ja unta.. Alkaako muilla särkemään rintoja, jos on vähänkin aikaa kylmässä? Mulla tulee ihan jäätävä pistelysärky, joka menee kyllä ohi vartissa, mutta ei kiva :(

Annin_eka joo tuttua tuo rintojen pistely. Esikoisen aikana varsinkin pakkasella pisteli vaikka olikin kunnolla vatteita. Se on normaalia mutta tosiaan ei kovin mukavan tuntuista. Liittyy maitorauhasiin jotka valmistautuvat imetykseen ja maidontuotantoon. Sitä pistelyä voi ehkäistä/lievittää laittamalla rintojen suojaksi esim kaulaliinan, jolloin viima ei pääse suoraan rintoihin. Varsinkin loppupuolella rintoja ei kannata palelluttaa.

Mulla on nyt kans alkanut tulemaan harjoitussupistuksia, ne nyt on enempi ollut sellasta menkkajomoa. Vähän pistää mietityttämään onko kaikki ok, mut välillä onneksi tuntuu pieniä hipaisuja.

Muokattu viimeksi:
Mä luulin jo pari viikkoa sitten että mun väsymys on väistynyt, mutta eilen otin yllättäen 1,5 tunnin päikkärit. Todella epätavallista mulle, tai oli siis tavallista alkuraskaudessa. Tänään on ollut taas aika normaali olo.

Yllätys, onko menkkajomotus harjoitussupistuksia? Minulla on alkanut tulla menkkamaista jomotusta, kestää jonkun aikaa, eikä ole yhtä kivuliasta. En ole vielä kuitenkaan huomannut, että vatsa kovettuisi. Tämän lisäksi kaikennäköisiä pistämisiä kohdussa ja alakerrassa, paineen tuntua tms. Kävin muutama viikko sitten pistävien oireiden takia virtsakokeessa ja bakteeriviljelyssä, ei tulehduksia.

Juu voi olla, yleensä se menkkajomo liittyy kohdun kasvuun. Se enempi kohtu joka vielä kovettuu, sitten kun kohtu on isompi niin koko maha muuttuu kovaksi. Vielä sitä kohdun kovettumista ei välttämättä huomaa. Ja tosiaan ne kestää hetken aikaa ja sitten helpottaa. Silloin vasta on syytä huolestua jos se jomotus voimistuu ja alkaa tulemaan sarjana.

Mitä hittoa tää nyt on?!? Koko raskausaikana ei ole ollut kunnon pahoinvointia, kuvotusta vaan, mut nyt yököttää ja pahasti. En tiedä voinko nousta sohvalta ilman että tulee kiire vessaan... Keittiöön en voi mennä (olin menossa mutta näin pöydällä tyttären eilen paistamat munkit...) ja miehellä on hirvee flunssa niin että limaa irtoaa kurkusta ja mä melkeen oksennan joka kerta kun kuulen hänen yskivän sitä limaa ylös... Ja pitäis päästä aikaisin töihin tänään ja viedä ne tyttären paistamat munkitkin töihin!!!

On kyllä kivaa, kun jaksaa muutakin iltaisin kuin nuokkua sohvalla.
Lapset kyllä varmaan ottaisi sen uupuneen äidin takaisin :grin kun nyt patistan niitäkin koko ajan tekemään jotain mun kanssa.
Eikä ole niin nälkäkään. Otin eväitä paljon, kun yleensä olen syönyt paljon. Nyt mietin, miten saan kaiken syötyä.

Mutta hiiva :mad:

Janna, eihän vaan mahatautia..? Tsemppiä kuiteski.

Nälkä on tosiaan vähentynyt. Enää ei tarvi ihan joka välissä puputtaa ja normimäärät riittää. Öiset vessakäynnit on vähentyneet, viime yönä vetäsin 8,5 tunnin hyvät unet putkeen. Iltaisin kyllä väsähdän nopeasti. 14+3

Toivottavasti jokaisella helpottaa tuo pahoinvointi pian, ei oo kyllä kiva oire :(

Majtaj, hyvä kun sykkeet löyty, toivottavasti löytyy syy tuolle kipuilullekki!

Täällä on liitoskivut oikeestaan vaan riesana, välillä lenkillä käydessä pistää nivusiin niin kovaa että kaksinkerroin on itteään kerättävä. Oon kuitenki muutamia juoksuspurtteja ottanu kun tuntuu että on ihan hirveesti energiaa. Pyöräilisin mieluusti mut ylämäkeen pitäs lähtee jos haluis mennä ja ilman vaihepyörää tuntuu että kuolee siihen mäkeen, fysiikka riittäs mut happi ei. Tuntuu niinkun joku paperin pala ois henkitorven päällä, että ei vaan ilmaa saa tarpeeks. Tää on semmonen oire mikä mulla on joka raskaudessa tullu jo ennen plussausta, siitä aina tienny että nyt on tärpänny kun pitää läähättämällä rappusetki kulkea.. Oi ja pissalla juoksen paljon, nyt oon heränny öisin pissahätään ja rnnen johonki lähtöä pitää käydä 10 kertaa pissalla.. -.-

Tänään 14+0 ja edelleen odottelen että pahoinvointi helpottaisi.
Toinen pienempi paha on tämä päänsärky. Mutta sen kestäisi jos pahoinvointi vaan helpottaisi.
Väsymystä edelleen.
Mulla on edellisistä raskauksista ollut jo vk 13 ihan hyvä olo. -Ei näemmä mee samalla kaavalla tämä.

Mulla oli pahoinvointi pois jo pari viikkoa, mutta nyt oon taas muutamana päivänä oksennellut.:depressed: Nyt 15+3.

Kävin lääkärissä, eikä siitä kyllä hullua hurskaammaksi tullut. Mahakipu on onneksi jo lieventynyt mutta syytä sille en saanut. En taas tajunnut pitää suutani kiinni suolisto-ongelmistani, sen kun mainitsee niin lääkärit tekee diagnoosin siltä istumalta että sitähän se sitten on, perehtymättä asiaan sen enempää.
Lääkäri antoi ymmärtää, että tulin ihan turhaan haaskaamaan hänen aikaansa ja koki tarpeelliseksi vielä lopuksi sanoa, että pitää uskoa jos lääkäri sanoo että kaikki on kunnossa eikä ajatella aina vaan negatiivisesti (=huolestua). En mä kyllä vastaan väittänytkään, että en tiedä miksi mua piti ripittää... :shifty:
Yritin myös saada tolkkua alapään pahaan hajuun, jota on nyt ollu melkein kuukauden. Lääkäri ehdotti, josko johtuisi muuttuneesta ruokavaliosta. Kerroin, ettei se ole muuttunut mitenkään. Asia oli sillä taputeltu o_O

Pääasia kuitenkin on, että tiedän vauvan voivan hyvin :Heartpink

Takaisin