Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaapa melkoseltä lääkäriltä! :eek: Eikös nyt vatsakivut ja pahan hajuinen vuoto aika usein viittaa johonkin tulehdukseen. Mulla ainakin viime raskaudessa lääkäri määräsi heti lääkkeet sisätutkimuksen tehtyään, vaikka totesikin ettei ole ihan varma, mutta parempi ennemmin hoitaa kuin jättää hoitamatta.

Majtai kannattaa käydä jollain muulla lääkärillä, sillä toi pahan hajuinen vuoto viittaa tulehdukseen ja siihen päälle vielä vatsakivut.

Helevatin hormonit! :( Aamun pahoinvointi helpotti kun sai raikasta ilmaa ja töissä ei ollut sekunttiakaan rauhallista koko päivänä, eli ei edes kerennyt miettimään huonoa oloa. Kun pääsin kotiin olin aivan puhki ja makasin sohvalla reilu puoli tuntia. Sit lähdin kuoroharjoituksiin. Oon nyt aloittanut uuden harrastuksen ja käynyt muutaman kerran kuorossa. No sit ei löytynyt parkkipaikkaa (Turun keskustassa)!!! Kauempana olis varmaan ollut mut sit en olis kerennyt ajoissa perille ja ovet menee lukkoon eikä mulla oo kenenkään puhelinnumeroa siellä! Vartin pyörin etsimässä parkkipaikkaa ja lopulta tuli itku ja ajoin takas kotiin. :( Että ottaa päähän! Nyt on sauna lämpeemässä ja meinaan maata siellä ainakin tunnin!
Huomenna on se ennakko rakenneultra ja pelkään mitä sieltä löytyy... Enkä ole edes päättänyt mitä vastaan jos ultrassa ei oo poikkeavaa mutta tarjoavat todennäköisesti kuitenkin lapsivesipunktiota. Mä pelkään sitä piikkiä mutta toisaalta en tiedä haluanko olla epävarmuudessa loppuraskauden että onko nyt ihan varmasti kaikki kunnossa.
Sori tää valitus mutta nyt mä oon aivan rikki. Istun vaan sohvalla ja itken.

Menin saunaan ja nautin piiiiiiitkään. Oli ihana raukee olo sen jälkeen. Sit päätettiin vanhemman tyttären janssa vihdoinkin laittaa sima käymään. Keitettiin vedet, sekoitettiin sokereihin, sitruunat ja loput vedet joukkoon. Kun oli aika laittaa hiiva sitä ei löytynyt jääkaapista?!? Eilen kun tytär leipoi munkkeja hän jätti jääkaappiin pienen palan juuri simaa varten mutta nyt sitä ei löytynyt mistään. Mies oli vähän siivonnut jääkaappia... :( Siinä meni se rauhallinen ja raukea olo taas!
Voiko simaan käyttää kuivahiivaa?
Muoks. Löysin ohjeen että voi käyttää kuivahiivaa mutta eihän meillä ole sitäkään... :(

Muokattu viimeksi:
Ooh, mikä väsy tänne on vyörynyt. Haukottelen päivät pitkät enkä meinas töissäkään pysyä hereillä. Pakko varmaan pyytää pomolta lupa vartin nokosille ruokiksella. Sain päänsärky on rantautunut ilokseni. En viitsi vetää mitään lääkkeitä pikkusärkyihin, joten ihan luonnonmukaisesti kärvistellään.

Myös päivisin vessahätä on yltynyt ja maha tulee heti tosi kipeäksi, jos ei välittömästi pääse tyhjentämään.

Onko muilla nyt näitä?

Nessu 14+6 *haukottelee*

Mä en juokse öisin enää samaan malliin vessassa. Jos esikoinen herättää, niin käyn samalla vessassa, mutta jos taas nukkuu koko yön, niin harvoin itsekkään herään käymään. Päivisin taas juoksen vessassa koko ajan! Naureskelin juuri kun tuntuu, että vessapaperiakin kuluu ihan tolkuttomasti. :grin Tosin juon myös nykyään paljon! Väsymys taas alkaa olemaan aika hyvin väistynyt ja päänsärkykin tuntuu olevan toivottavasti takanapäin! Kyllä niistä tulikin kärsittyä! :dead: Tosin huomaan kyllä, että jos juon huonosti, niin päätä alkaa heti särkeä, mutta se on kyllä erilaista särkyä kuin mitä vähän aikaa sitten vielä oli.

Nessu, mulle on kans pienet päänsäryt tullu takas ja mä todella toivon ettei se enteile myls migreenien paluuta, koska onnellisesti oon tammikuun jälkeen saanut vain yhden migreenikohtauksen.
Niiden kanssa on niin vaikea kärvistellä ilman lääkkeitä :(

Mulla on tullut riemuksi särky alaselkään. Ihan itse diagnosoin siellä kipeäksi joko neljä vuotta sitten murtuneen häntäluun tai kymmenen vuotta sitten löydetyn pienen skolioosin selkärangassa. Muuten ei oo ongelma, mutta töissä on kyllä melko tuskasta, kun työ pitää sisällään 8 tuntia kävelyä, seisomista, nostamista ja tavaroiden kantamista. Voi olla että joutuu vähän keventämään työtä jossain vaiheessa.. Vai oliskohan tää vaan joku vaihe, kun kroppa muuttuu?

Pippuri 14+3

S1 nivel voi aiheuttaa monille oireita (toki muutenkin) raskausaikana. Sisko kävi hoidattamassa omansa alkuraskaudessa fysiatrilla ja sai todella helpottavan avun. Kaikilla hoidon vaikutus ei kestä, mutta hänellä säilyi koko raskauden/pysyi oireet kurissa. Muistaakseni oireita olivat pahin kipu kylkeä kääntäessä, yskiessä/aivastaessa perus jomotuksen lisäksi. Toki valitettavasti voi johtua monesta muustakin asiasta selkäkivut, mutta tässä yksi tarina..

Mä mietin tota fyssarilla käyntiä, mulle ei vaan oo koskaan kauheesti apua fyssarilta löytynyt. Olisko jollain kokemusta vaikka kiropraktikosta raskaus aikana? Osaako ne auttaa? Tai osteopaatti?
Mä en tiedä näistä tyypeistä mitään :)

Mulla välillä kipuili iskias ennen raskauksia.
Kaks raskautta meni ilman selkäkipuja.
Kolmannen kohdalla pystyis hädin tuskin liikkumaan loppuraskaudessa ku iskias oli niin pahana. Fyssaril sillon kävin mut ei ollut apua.
Nyt en ehdi täs välis töihin menee ku oon hoitovapaalla ni todella toivon että selkäkivut pysyis poissa ja liikkuminen onnistuu loppuun asti.

Esikoisen kohdalla olisin mennyt kiropraktikolle, mut ainakin silloin sanottiin ettei saa mennä enää rv16 jälkeen. Hierojalla kävin myös, ja siitä oli apua, tosin lyhytaikaista. En tiedä, onko ohjeistus muuttunut. Tukivyökin jeesas vähän, mut työnteko oli aika tuskaa.

Fysiatri, hieroja ja osteopaatti olleet käytössä. Se, voiko auttaa raskausaikana riippuu vaivasta, sen vaatimasta hoidosta ja voiko sitä kyseistä hoitoa toteuttaa hetkilllä olevilla viikoilla.

Miten te kokeneet olette edellisissä raskauksissa jaksaneet olla töissä? Äitiysloman alkuun asti, vai oletteko jostain syystä jääneet saikulle jo aikaisemmin? Saako saikkua helposti loppupuolella vai pitääkö mennä töhin kitumaan?

Mä jäin saikulle n. kuukautta ennen äippälomaa selän takia. Saikkua sain aina jos tarvitsin, sekä neuvolasta että työterveydestä. Samaan aikaan raskaana oleva työkaverini (2 viikkoa eroa lasketussa ajassa) ei taas meinannut saada saikkua millään.

Thelma, riippuu tosi paljon th:sta ja lääkäristä miten saa saikkua. Viime raskaudessa th olis kirjoittanut mulle saikkua loppuajaksi varmaan pari kuukautta ennen äippäloman alkua mutta hänhän voi kirjoittaa vaan 3 päivää kerralla. Ä-polin lääkäri ei kirjoittanut saikkua vaikka supisteli reippaasti mutta neuvolan lääkäri kirjoitti viikon kerrallaan olikohan n 3,5 viikkoa ennen äitiysloman alkua. Jostain ihmeen syystä lääkäreissäkin on niitä jotka on tyyliin sitä mieltä että kaikki kivut ja kolotukset kuuluu raskauteen ja ne kuuluu kestää hammasta purren, itepähän olet hankkiutunut raskaaksi! Arrghh...

Mä mietin tota fyssarilla käyntiä, mulle ei vaan oo koskaan kauheesti apua fyssarilta löytynyt. Olisko jollain kokemusta vaikka kiropraktikosta raskaus aikana? Osaako ne auttaa? Tai osteopaatti?
Mä en tiedä näistä tyypeistä mitään :)
Itse olen koittanut osteopatiaa, naprapaattia ja kiropraktikkoa, sekä perinteistä jäsenkorjausta. Noista kiropraktikko on se joka rusauttaa väkisin. En menisi, varsinkaan raskaana.
Osteopaatilta olen saanut pehmeää ja erittäin asiantuntevaa hoitoa. Hoito hitaampi, mutta tulos parempi ja pysyvämpi.
Jäsenkorjaajalta myös saanut todella hyvää hoitoa, mutta kun niissä saattaa olla paljonkin eroja, koska osa on itseoppineita jne. siksi suosittelisin osteopatiaa.

Mä työterveyden kautta jouduin aina hakee saikkua.
Sain korkeintaan viikon kerrallaan ja sit kävin aina töissä toteamassa etten kykene siellä olemaan.
Muutamia viikkoja ennen äippälomaa en sit enää töissä käynyt. Varasin aina uuden ajan lääkärille ennen saikun loppumista ja sain jatkettua saikkua ku kävin lääkäril näytillä.

Takaisin