Maastopyöräilyä en harrasta, mutta hyötyliikuntapyöräilyä kyllä. Käyn aina pyörällä kaupassa ja pikkuasioilla ja poljen työaamuisin juna-asemalle. Pieniä matkoja poljen läpi talvenkin, vaikea olisi kuvitella elämää ilman pyörää. Mutta jossain vaiheessa raskautta se lysti tosiaan loppuu. Mulle sanoi neuvolantäti että niin kauan saa pyöräillä kun tuntuu hyvältä, että jossain kohtaa satula alkaa tuntua ikävältä. Syytä ei kertonut sen enempää eikä tullut mieleen kysyä. Mulla ei ole vielä satula sattunut, se on tosin melko pehmeä.
Pakko kai myöntää että maha on, jos ei ihan kasvanut niin ainakin muuttanut muotoaan hieman. Varhaisultran tehnyt kätilö sanoi että koska mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, mahan kasvaessa se nousee ensin pystyyn ja sitten vasta alkaa työntyä ulospäin. Mulla menee vielä hyvin päälle normifarkut ja kiipeilyhousut, ne tulevat kiinni navan korkeudelta. Mutta eilen kokeilin ensimmäistä kertaa tänä keväänä vetää päälleni yhdet kangashousut jotka nousevat vyötärölle asti, viitisen senttiä navan yläpuolelle. Sain kyllä napin kiinni mutta tuntui niin epämukavalta että pakko oli riisua housut välittömästi. Jotain siellä siis tapahtuu, jes! :)