Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lakua ja etenkin salmiakkia tekee mieli! Esikoista odottaessa söin oikein ärtsyjä salmiakkeja pussitolkulla etenkin alussa. Nyt tuntuu, että huimaus on herkemmässä (kaikki ylösnousut), joten kai toi salmiakkihimo liittyy verenpaineen tasaamiseen... Mut ei sit. Sipsitkin oli hyviä

Salmiakkihimoon syön kovia salmiakkeja, niissä ehtaa tavaraa jotain 5% että jos niitä muutaman sillon tällöin uskaltaa syödä. Jännä kyllä, kun ennen ei salmiakki erityisesti oo maistunut ja nyt se on päivittäin ruokavaliossa.

Onko kukaan vielä yrittänyt helpottaa oloaan sea band-pahoinvointirannekkeilla ja jos on, niin onko ollut hyötyä?
kuvotus on tähän asti ollut siedettävää, mutta tänään sain huomata kärsiväni myös matkapahoinvoinnista.

Mä käytin esikoista odottaessa pahimmat viikot (6-16) noita rannekkeita. Mun mielestä vei pahimman terän pahoinvoinnista (pahoinvointia oli niistä huolimatta ) mutta selvisin työmatkoista ja työpäivistä ilman oksentelua. Yleensä tosin tein iltapäivällä kotona etätöitä (=istuin vessan lattialla suurimman osan ajasta). Tässä raskaudessa oon päässyt paljon helpommalla ja ihan muutaman kerran oon rannekkeita pitänyt. Ällöttää kyllä aamusta iltaan mutta on pysynyt ihan siedettävänä.

Viime viikolla muutama päivä olo lähes oireeton ja mietin että olisiko viikon takainen vatsatauti aiheuttanut km:n. Noh, nyt taas tätä etovaa oloa aamusta iltaa, eli eiköhän kaikki ole kunnossa.

9+1

Huutelen tuolta syyskuisista: Mulla ollut käytössä noi rannekkeet rv 5 asti ja kyllä ne mulla on toiminut. Ei ne sitä oksenteluu poista, mut siihen oksettavaan oloon mulla helpotti. Nyt 13+4 ja edelleen käytössä :) Tsemppiä oloihin!

Mulla pahoinvointi sen kun yltyy. Ihan kamala olo suurimman osan vuorokautta. Laatta ei oo lentäny, mutta mulla ei oksennus tule muutenkaan helposti. Ei edes vatsataudissa. Viimeiseen saakka pidättelen ja nielen, koska kammoan niin paljon oksentamista. Välillä se saattais vaikka helpottaakin. Tänään on pahoinvointiin tullut lisätwistinä huimaus ja pieni päänsärky. Kauankohan tätä kestää... Tänään on välillä tehny mieli vaikka itkeä kun olo on niin kurja. Onneksi lopussa odottaa palkinto. Sen vuoksi tämän jaksaa.

Talotintti, tiedän niin mitä tarkoitat! Voi kyllä vetää rastin ruutuun, kun tästä päivästä selvisi. Takana sellainen kuvotuksen yö, aamu ja päivä, että alko tulla jo epätodellinen fiilis. Jotenkin töissä vähän helpotti, kun oli pakko keskittyä hommiin.

Ja nyt illalla kotona ihana mies muistuttelee parin tunnin välein, että syöpä nyt, ettei tuu niin paha olo. <3

(Nessu 6+5)

Mulla loppui pahoinvoinnit, nyt vaan väsyttää ja turvottaa. Vielki flunssanen olo ja tänään nenästä valui verta, mitä ei kyl tapahdu normaalisti laisinkaan. Rinnat tuntuu kovin kipeiltä.

8+0 tai 1

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiville :Heartred
Mulla sitä ei edelleenkään ole, aiemmin ollut pieni etova olokin on kadonnut.

Musta on niin jännä ajatella, että aiempia lapsiani en ollut näille viikoille mennessä edes testannut. Nyt on paljon pidempi tämä riskiaika (tai siis tietoinen riskiaika)
Edelleenkään mulla ei ole kummempia oireita. Tissit on hiukan arat, ja eilen olin väsynyt, mutta niin olen usein maanantaisin.
En tiedä, onko mulla huolestuneisuus myös yksi oire, taas näin painajaisia... toisaalta näin unta myös kaksosista.

rv 5+4

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Oireetta mennään... ja perhana, että voikin ärsyttää! Oireet kun ei todista mitään eikä oireettomus kerro mistään, mutta ärsyttää! Ei, en toivo oireita, toivon, että osaisin olla järkevä, toiveikas ja onnellinen.
5+3

Huhhuijaa, onnea teille, jotka selviätte vähällä tai olemattomalla yökötyksellä. Mulla pahoinvoinnista on tullut ympärivuorokautinen kaveri.

Ruoka auttaa ja ei auta. Esim. aamupala toimii joka aamu käänteisesti, ja syömisen jälkeen on vielä huonompi olo. Yöllä laiva keinuu siinä määrin, että uni on katkonaista.

Tänään puistatuksia aiheutti eritoten aamupesu, taas. Käytän öisin hammaskiskoa, jonka otan aamulla pois. No, se ei ollutkaan ihan iisiä...

Varmaan 10 minsaa yökin mahanesteitä vessassa kiskonpoisto-operaation jälkeen. Mainitsematta sitä, että sen jälkeen piti vielä taistella hammasharjan kanssa. Huh.

Mutta ihan selvästi kohti seiskaviikkoa mennessä oireet ja eritoten pahoinvointi on vahvistuneet ja moninkertaistuneet. Myös rintavarustus on edelleen tosi arka, ja vatsa on kipeä ja paineisen tuntuinen.

Mutta kääk, perjantaina eka ultra, se jännittää ja paljon! <3

(6+5)

Onpa harmi, että osalla on niin voimakasta pahoinvointia :( mulla on alkanut aamulla kovat heikotukset. Pyörryttää, kädet tärisee, tuskanhiki nousee pintaan. Helpottaa, kun syö valtavan aamiaisen :D
Rv 8+6

Mulla kans viime viikolla vielä syöminen autto kuvotukseen. Nyt ei auta. Pahimmillaan pahaolo on heräämisestä noin puoleen päivään, kolmesta eteenpäin pari tuntia ja taas illalla kasin jälkeen pahenee. Samoin mulla yöllä kuvottaa ja tekee unesta katkonaista. Ja herään pahoinvointiin monta kertaa. Mulla onneksi purentakiskot ei ole tuonu lisää pahoinvointia. Hampaiden pesukin onnistuu ihan hyvin. Mutta syöminen on kurjaa, kun mikään ei tahdo maistua.

Huomenna on edessä pitkä päivä aamusta iltaan ja eväitä hankala kuljettaa mukana. Saa nähä miten selviää.

Mulla kans viime viikolla vielä syöminen autto kuvotukseen. Nyt ei auta. Pahimmillaan pahaolo on heräämisestä noin puoleen päivään, kolmesta eteenpäin pari tuntia ja taas illalla kasin jälkeen pahenee. Samoin mulla yöllä kuvottaa ja tekee unesta katkonaista. Ja herään pahoinvointiin monta kertaa. Mulla onneksi purentakiskot ei ole tuonu lisää pahoinvointia. Hampaiden pesukin onnistuu ihan hyvin. Mutta syöminen on kurjaa, kun mikään ei tahdo maistua.

Huomenna on edessä pitkä päivä aamusta iltaan ja eväitä hankala kuljettaa mukana. Saa nähä miten selviää.

Täällä palelee ihan pirusti, väsyttää ja itkettää. Tuntuu, kun olisi maansa myynyt ja kaikki menee perseelleen. Ja naama on järkys kunnossa.

Tääl ei juurikaan oireita.
Väsymys iskee vaan joka päivä puolen päivän aikoihin ja täytyis päästä nukkuu!
Etova olo kahvinsuhteen menny ohi ja sitä pystyy taas juomaan.

Rv 5+3?

Tääl ei juurikaan oireita.
Väsymys iskee vaan joka päivä puolen päivän aikoihin ja täytyis päästä nukkuu!
Etova olo kahvinsuhteen menny ohi ja sitä pystyy taas juomaan.

Rv 5+3?

Mulla ensin tökki päiväkahvi. Viime viikolla nautin herkulliset munkkikahvit ja taivas sitä etomista ja pyörryttämistä sen jälkeen! Viikonloppuna ei sit enää aamukahvikaan maistunut. Proteiinia ja suolaista tekee enemmän mieli kuin makeaa. Ennen olin lähes kasvissyöjä, nyt kinkkuvoikkari on parasta. Iltapäivällä pitää ottaa päikkärit, onneksi nyt lomalla on mahdollisuus. 6+4

Oletteko kokeilleet vaahtoamatonta hammastahnaa..? edellisessä raskaudessa se auttoi edes vähän. Olisikohan ollut Elmexin tuubi.

Takaisin