Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi yök ja väsy teidän kanssa! Mulla ei oo mistään raskaudesta ollut tuollaista, onneksi. Yhden kauhean uupumuksen muistan. Jotain pientä kuitenkin havaittavissa nyt. Esim uuvahtaa pienenkin touhuamisen jälkeen ja kahvi ei maistu. Voikohan oireista päätellä tulokkaan sukupuolta? Ehkä ei, voipi olla vain äidin ominaisuus...

Onko sulla sitten lapset samaa sukupuolta? Kun mäkin mietin samaa, et jospa nyt olis tulossa poika kun kahesta tytöstä riitti oireita, mut nyt ei oo oikeestaan mitään :D

Mua on aina yököttäny taaimmaisten hampaiden pesu ja nyt varsinkin kun muutenkin ällörefleksi eriyisen herkässä, pitää tosi varoen harjata ettei tuu ykä :yuck:

Muuten musta tuntuu et pahin väsymys ja etova olo alkais olla takana päin. Jos mä ny tällä kolmen viikon oireilulla selvisin, on kyl aika luksusta :)

Ei oo varsinaisesti huono olo, mutta ruoka ei kunnolla maistu ja saa syötyä vaan pieniä määriä kerrallaan. Jonkinlaista krapulamaista olotilaa ilmenee aina iltaa kohden, väsyttää ja on epämääräisen huono olo, mutta ei oo kertaakaan oksettanut. Toivottavasti pysyy tällaisena eikä mene pahemmaksi. Rinnat on turvoksissa ja arat. Menkkakipuja tuntuu vaihtelevasti eri päivinä, tänään ollut taas kovempia.

7+0

Onko kukaan vielä yrittänyt helpottaa oloaan sea band-pahoinvointirannekkeilla ja jos on, niin onko ollut hyötyä?
kuvotus on tähän asti ollut siedettävää, mutta tänään sain huomata kärsiväni myös matkapahoinvoinnista.

Campanita, en oo kokeillut rannekkeita, mutta muakin kiinnostaa, jos joku on testannut. Mihin niiden teho perustuu, jos niistä jotain hyötyä on? Ovat mulle ihan vieraita härpäkkeitä, vaikka kuullut oon.

Itteäkin vähän jänskättää, millaista on istua pitkään autossa. Meillä on keväämmällä tiedossa reissu, joka tarkoittaa autossa istumista yli kellon ympäri. Ja mä ramppaan jo nyt tunnin parin välein vessassa ja syön yhtä tiuhaan, tulee varmaan eksoottisimpia matkoja ikinä.

No, mutta mitään en vaihtais!

Kiitti linkistä, Campanita. Käynpäs kurkkaamassa. Ja joo, tottakai jos jostain on apua, niin ehottomasti siihen kannattaa turvautua :) Päivittäinen matkapahoinvointi ei nimittäin kuulosta yhtään kivalta.

Onko sulla sitten lapset samaa sukupuolta? Kun mäkin mietin samaa, et jospa nyt olis tulossa poika kun kahesta tytöstä riitti oireita, mut nyt ei oo oikeestaan mitään :D
Kaksi tyttöä on aiemmin, silloin(kaan) ei ollut mahdotonta pahoinvointia. 9 vuotta edellisestä raskaudesta, enpä jaksa kovin tarkkaan kaikkea edes muistaa. Raskauspäiväkirjojs kirjoitin odottaessani, missähän ne lienee. Täytyykin huomenna lähteä etsimään..

Nyt on olo kuin lottovoittajalla, eka päivä moneen viikkoon kun ei okseta koko ajan! Jee!! Raitis ilma ja kävely auttaa kyllä, sama huomattu :) ja syöminen, kiloja kertynyt jo 3 :( 8+1

Voi Napu, mäkin nukahdin eilen elokuvissa. Kolmesti. Yllättävän hyvin uni tulee ihan missä vain ja milloin vain. Voi kura, että teilläkin mies kipeenä. Täällä sama, ja tuntuu, että omat energiat on aika vähissä selvitä omista oloista JA lisäks passata potilasta.

Tsemppiä sinne jaksamiseen ja puolison parantumiseen!

Hauskasti sulla muuten miltei samat päivät kuin mulla. Oon vain kaksi päivää pitemmällä, 6+3. :)
En nukahtanut leffaan, sen verran hyvä oli Risto Räppääjä. :D Autoa ajaessa silmä luppasi pahasti...

Meitin ukko on pidempään kipeenä, selkäleikkaukseen se on menossa. Kyl mä tän odotusajan kai jotenkin klaaraan osittaisena yh:na, mut syksyllä tarvis enemmän apuja. Keväästä on joka tapauksessa tulossa haasteellinen.

Viikot täsmentyy ultrassa. Tiedän täsmälleen siittämishetken, mutta mistä voi tietää tapahtuiko hedelmöitys heti vai muutaman päivän päästä? No ei kai tää niin päivälleen ole. Rv6+1

Vielä ei ole ollut ainakaan pahoinvointia (onneksi), esikoisesta alkoi noin rv6 ja loppui noin rv12. Nyt on vasta ollut väsymystä, tissit kipeänä, kuumia ja kylmiä aaltoja sekä tosi paljon ilmavaivoja :grin esikoista odottaessa nukahdin mm.elokuviin useammin kuin kerran, väsymys oli silloin aika paha. Toivottavasti tällä kertaa ei mene niin pahaksi, eikä tarvisi töissä kärsiä pahoinvoinnista.

Mulla pahoinvointi sen kun yltyy. Tänään on ollu monta kertaa lähellä, ettei lennä laatta. Ulkona käveleminen auttaa vähän. Nytkin sängyssä maatessa kuvottaa niin, ettei uni tahdo tulla. Hirvittää huominen työpäivä. Viime raskaudessa en muista näin pahoinvoiva olleeni. Mua myös palelee ihan hirveesti koko ajan. Ja väsyttää. Uni ei ole laadultaan hyvää. Näen levottomia unia ja heräilen usein.
Nyt on menossa 6+1

poistin mun viestin, kun huomasin, että tää on jossain lokakuun laskettuaika alavalikossa. ei oo foorumin käyttö vielä hallussa :D

Muokattu viimeksi:
Talitintti, sun kirjoitus olis voinu olla mun kynästä. Mulla oli todella voimakasta pahoinvointia eilen koko päivän. Yö meni pyöriessä, koska myös läpi yön oli kuvottavan oksettava olo. Ja ne pienet unenpätkät, mitä oli, ei kyllä yhtään ladannu akkuja.

Nyt hyytää, miten selviän työpäivästä, kun sängystä ylös kampeemisen jälkeen ollu kans melko kaamee olo. Oksettaa, vaikken olekaan nyt oksentanut, mutta jo pelkästään aamupalan syömiseen meni puoli tuntia, kun jokainen suupala meinas pulpahtaa suusta ulos...

Mietin vain, miten hitossa näissä oloissa pystyy olemaan töissä saatika saamaan mitään järkevää aikaan, kun kaikki ajatukset pyörii koko ajan siinä, miten estän yrjöä lentämästä. Ei varmaan näy yhtään ulospäin tää kuvottava olo.

No, toisaalta myös miehen flunssa tuntuu tarttuneen muhun, että voin vedota siihen, jos olen vähän kalvakka ja huonovointinen.

(Nessu rv6+4)

Muokattu viimeksi:
Mun ystävä oli kuukauden sairauslomalla raskauspahoinvoinnin takia. Oksensi useita kertoja päivässä. Olen kuullut, että jotkut joutuvat olemaan saikulla useamman jopa kuukauden huonovointisuuden takia :/

Mulla ollut edellisissä raskauksissa tosi huono olo. Hampaiden pesukin ollut aamuisin ihan yökkäilyä...
Nyt ei mitään.
Ainoastaan menkkakipuja alavatsalla. Välillä repäisykipuja. Ruoka maistuu hyvin.
Katsotaan pääsisinkö tällä kertaa helpommalla... :)

Rv6+0

Mulla on aiemmissa raskauksissa alkanut pahoinvointi viikolla 7 tai ennen, nyt on 7+3 meneillään eikä vielä mitään pahempaa pahoinvointia, mitä nyt roskiksen haju äklöttää, ei muuta. Oon vaan kiitollinen, saiskin pysyä poissa. :D Joka raskaudessa on muuten pahoinvointi lieventynyt, ehkä nyt jäis sit pois kokonaan.

Moi! Voisko oireeksi laskea tämän itkuherkkyyden ja alakuloisuuden. Ekaa kertaa tänään tuli sellainen fiilis aamulla töihin lähtiessä, että ei yhtään huvita eikä jaksa, saati sitten kun nyt aamupäivällä on ollut hieman reippaampaa kommentointia asioiden sujuvuudesta, niin johan sitä on pariin otteeseen tässä itkukin ollut silmässä.
Mene ja tiedä, onko muilla kokemuksia vastaavasta? :anyone
Vai onko tää vaan sitä, että alkaa olemaan ihan väsynyt, kun joka yö pitää herätä pissalle 1-2krt ja sitten on hankaluuksia saada unen päästä uudelleen kiinni.
Muuten oireita on vähänlaisesti, nännit edelleen arat ja turvotusta etenkin iltaisin. Huomenna olen menossa ultraan mieltä rauhoittamaan, kun tuntuu olo melko epätodelliselta noin yleisesti. Onko muilla samoja fiiliksiä, miten sitä saa ajatukset johonkin muuhun keskitettyä, ettei koko ajan tarttis jännittää joka kolotusta ja vihlausta?

Huoh, anteeksi purkautuminen. Ei tästä varmaan miehellekään kehuja riitä, kun ite on näin pihalla.

Nyt ois kiva kuulla raskauden hehkua ja seesteisyyttä ja niitä tunnelmia, jos jaettavaa riittää jollain?

Rinttis, laskuri näyttää 9+0 tänään.

Mulla ainakin itku herkemmässä kuin normaalisti. Yleensä en helposti itke, etenkään julkisesti. Edellisviikolla tulin kuitenkin itkien töihin ja eilenkin itketti kun mies vitutti eikä se itkusuus meinannu loppua ollenkaan. Yritin hammasta purra ja olla lapsille näyttämättä, onnex paisto aurinko ni sai aurinkolasit ulkona silmille..

Huono olo edelleen iltasin. Ja kans tuo hampaita pesiessä yökkiminen. Oksentanu en oo..

Rv8+4

Mulla pahoinvointi on pahimmillaan aina iltaisin, samalla kun väsy alkaa tulemaan. Nyt kuukauden kestäny tää perus huonovointisuus, ehkä pian paranemaan päin..? Yöt menee pyöriessä ja tuntuu, ettei sopivaa asentoa meinaa millaan löytää. Oon aina nukkunu kyljelteen pääosin, nyt siinä asennossa tulee huono olo. Mikään ruoka ei meinaa maistua ja kokonaisia aterioita ei meinaa jaksa syyä. Ainoot mitkä uppois ois laku ja salmiakki, hahha :D Ja tää turvotus on jotain järkkyä. Vaikka vasta 9+1 meneillään, niin tuntuu kuin ois pidemmälläki pömpötyksen takia.

Takaisin