Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans alkaa hengästyttään ihan jotku pikku jutut mistä ennen en oo hengästyny ollenkaan kuten portaissa kävely :D muutaman kerran syke ollu nii korkeella ku ois tehny jonku isommanki urheilusuorituksen!

Mie en osaa oikeen noihin repäisykipuihin salilla sanoa mitään.. luulisin että omaa kehoa kuuntelemalla jos joku tuntuu pahalta/epämiellyttävältä niin sitte jättää semmosta liikettä vähemmälle tai keventää. Mulla ei oo vielä ollu noita repäisykipuja..

Olen käsittänyt, että ilmajoogaa ei suositella ollenkaan raskausaikana. Siinä kohdistuu joissakin liikkeissä melkoinen "paine" kohdun alueelle.

Tuntemusten mukaan täytyy mennä. Oon vasta muutaman kuukaudn käyny tuolla crossfitissä, niin tekniikka vielä hajoaa helposti kun väsyy. Ilmajoogastudion sivuilla sanotaan, että sopii hyvin alkuraskaudesta. Raskauden edetessä varmaankin sitten kasvava maha alkaa haittaamaan liikkeitä.

Viime raskaudessa viikolla 7 meinasi istukka revetä seinämästä ja jouduin lepoon. Silloin en rohjennut enää juuri liikkua raskauden aikana. Enemmän vaan kävelin. Nyt en haluaisi tyhjien pelkojen takia luopua liikunnasta. Painon ei kärsisi nousta paljoa, koska sitä on nyt jo liikaa. Mutta on se hyvä, kun on joku paikka, missä voi ääneen pohtia asioita, jotka askarruttaa!

Talitintti, mullakin on ollut aika paljon repäisykipuja (ja muitakin kipuja), liikun normaalisti aika paljon, mutta nyt on tehnyt mieli himmailla. Ja olenkin vähän löysännyt treeniä (tosin myös väsymyksen ja pahan olon vuoksi). Jotenkin ajattelen, että on fiksua kuunnella omaa kehoa: jos joku käy kipeää, niin ehkä sitä ei ole silloin hyvä tehdä. Mutta en asiantunija oo :)

Mulla on epäilty endometrioosia, joten kiinnosti tuo kirjottamasi: endon takia on kovia kipuja. Onko se vain sun omaa havaintoa edellisestä raskaudesta vai onko se ihan yleistä tietoa? Mulla nimittäin on paljon kaikensorttisia kipuja ollut. Parhaillaan pelkään kuollakseni kohdunulkoista, kun oikealla puolella on ajoittain ollut kovaa kipua :( Huomenna menen ar-ultraan, joten tilanne selviää siltä osin.

Ei sitä edellisessä raskaudessa todettu mitenkään erityisesti, että kivut olisi endosta johtuneet. Lääkäri epäili, että kasvaneet kiinnikkeet vihottelee, kun mulla oli alussa tosi kovia kipuja. Puolisen vuotta ennen ekaa raskautta, mulla todettiin endoa leikattaessa, että kiinnikkeitä on kasvanut. Myös endoa oli raskauden alkaessa todennäkösesti kasvanu paljon takasin. Mulla endo ei ole koskaan näkyny ultrassa, joten nytkään endon todellista tilannetta ei tiedetä. Oireiden perusteella kasvustot ei ole niin suuret. Jospa tässä raskaudessa säästyisi niin isoilta kivuilta tässä alussa. Olin aika kevyellä lääkityksellä ennen tätä raskautta. Ei tarttenut syldä niin vahvoja kipulääkkeitä niin paljon kuin aiemmin.

Mutta viime raskaudessa kivut jossain vaiheessa sitten helpotti. Oisko ollu jossain 10-12 viikolla. Tilalle tuli sitten kaikki muut raskauden vaivat, kuten närästys ja selkäkivut. Toivon, että tällä kertaa menis vähän helpommin. Viimeksi selkä petti puolivälissä. Migreeniä myös tässä jännitän. Viime raskaudessa se oli tosi ärhäkkä. Kaiken kaikkiaan viimeksi koko raskaus ja synnytys oli niin vaikeita, että sen takia ollaan tässä tilanteessa vasta nyt kun esikko on jo 5-vuotias.

Mua neuvolassa käskettiin varmuudenvuoksi välttämään turhia nosteluja ja muita raskaimpia töitä, kun sanoin että maha on raskaimpien työpäivien jälkeen kipeä ja tuntuu siltä kuin menkat olisi alkamassa..nyt toista päivää vapaalla ja heti on parempi olo

Mulla ei tosiaan myöskään ollut tällaisia oireita esikoista lähemmäs kahdeksan vuotta sitten odottaessa. Silloin kärsin vain huonosta olosta viikolta 6 viikolle 16, en pystynyt syömään juuri mitään silloin. Ja nyt tämä raskaus on täysin erilainen, tosin, kyllä kai ikäkin tekee tehtävänsä. Mutta esikoista odottaessa mahduin normaaleihin farkkuihin viikolle 22 saakka ja mitään turvotusta, saati mahaa, ei ollut. Nyt jouduin luovuttamaan jo kahdeksannella viikolla, tänään kävin ostamassa mammasukkiksia, kun farkut tai mitkään muutkaan eivät mahdu enää :( toivottavasti tämä on vain ohimenevää turvotusta, ettei musta ihan mammutti tule.

Mulla ihan karseita pahoinvointi kohtauksia nyt tullu. Varsinki näin iltasin on pahimmillaan. Mitenhän sitä pystyy lasten kans touhuilla päivät jos tällänen olo koko ajan :eek: toivottavasti menis nopeaa ohi.

Hei pakko kysyä, että onko teillä valkovuoto kuin paljo runsastunu ? mulla tulee iha hemmetisti :O Pelkään et menee kesken... en muista et aiemmissa raskauksissa ois tullu näin paljo :O
Nyt viikkoja 6+4

Tuntematon mulla tuli viime raskaudessa todella paljon ja niin tulee nyttenkin. On ihan normaalia ja kuuluu jopa asiaan :)

Muutama uusi oire: Hiukset kihartuu normaalia enemmän, pyörryttää ja maitoa on jo alkanut tulla! :wideyed: Viime kerralla toi maitovaihe alkoi "vasta" vkolla 9, enkä olisi todellakaan sitä vielä halunnut. no, parempi kai, et liian aikaisin kuin ei ollenkaan... Pakko mennä ostamaan liivinsuojia tänään. Pyörrytyskin on tuttu juttu, verenpaine ja hemoglobiini on tosi alhaiset. Rautatableteista saan aivan mielettömät vatsakivut, mut onneks on se yks litku, jota neuvolansetä suositteli edellisessä raskaudessa. Maistuu superpahalle, mut toimii.

No nii ekat pahoinvoinnit ja superäklötykset tuli eilen illalla.. Halailin vessanpönttöö mut mitää ei tullu :yuck: Mulla on tissit kipeytyny ihan kauheesti ja väsymys vaan jatkuu. Toivon ettei toi pahoinvointi ala nyt todenteol, tai olis sit ees vaan iltaisin.

Täälä kans huonoo oloa, huippausta myös ollut, väsymystä, eiliset päikkärit sit kostautu, ettei illalla meinannut uni tulla. Hiukset rasvottuu nopeeta ja ei tunnu pysyvän ojennuksessa, onneks on pipo kelit :D iltasin mahaa turvottaa aikalailla.

Meillä esikoinen päätti lopettaa omatoimisesti rinnalla käynnin nyt 16kk, mulla on niin kipeät rinnat, tuntuu että kuolen! :( lisäksi oksettaa, mahaa koskee ja heikottaa :(

Onko kukaan ollut sairaslomalla raskaana pelkän väsymyksen takia? Esikoisen aikaan mä vaan sinnittelin ja sinnittelin mutta nyt tuntuu niin pahalta että pakko miettiä vaihtoehtoja. Miten tämä väsymys voikaan lamaannuttaa koko kropan..

Ah! Ihana kuulla et jollain muullakin hiukset tuottaa päänvaivaa! Illalla kun pesee, niin aamulla on jo takaraivolla hiukset klimpeillä, ällöttävää. Ja kun asiakaspalvelutyössä, niin viiti mitään pipojakaan pitää...kuivashampoota sit käyttäny, vaikka inhottaa se kemikaalikuorma. Ja miulla kasvaa viikset! Inhaa! Muuten sit perus tissit kipeinä, väsyttää, öklöttää, nälättää, itkettää, raivostuttaa, halituttaa yms meininkiä.

Tema olen joo näin käsittänyt ja vähän luotinkin tähän :D mutta siis tämä rintakipu on aivan kamala.. Eipä ollut näin paha silloin aikoinaan kun maito nousi :O huh, no ei auta kuin kärsiä ja jotenki yrittää helpottaa oloa..

Takaisin