Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Silene samoilla oireilla siis mennään! Tuskin tarvitsee olla huolissaan :)

Viikolla 5+6 nyt, Mä täällä itkua väännän mistä millonki, lapsi toi koulusta kuvistyön, ni hillitön itkukohtaus ja reppana luuli et se ei oo hieno ku märisin :D tunteet kyllä pinnassa, hirvittävä väsymys aina ku sohvalle köllähtää ni heti taju pois, ja rinnat sika kipeet...

Mulla nyt viikot 4+4 ja oireina on ollut hieman aristavat tissit, tosi kova paineen tunne alavatsalla, etova olo kokoajan, lämpöä jatkuvasti 37 tai yli ja vessassa saa ravata kokoajan! Niin ja menkat jäi pois. nyt siis mennään kp 35/31..
Jotenkin vaan kun sai sellaisen pienen haaleaakin haaleamman haamun testiin, aivot koittaa selittää jollain muulla noita oireita! :p

Joo, siis mullakin ihan hillitön paineen tunne alavatsassa, niin kuin olisi kevyt supistus koko ajan päällä. Tuntuu ihan oudolta.

Tänä aamuna siten lensi ekat ykät, onneksi olo helpottui. Aika aikaseen alkoi pahoinvointi. Edellisessä raskaudessa muistaakseni vasta ekan kerran vko 7+ jotakin. Naama on kalpea ja olo hutera. Raitis ilma ja sisu-pastillit auttaa :smug:
5+4

Mulla muuten kans ollut tota, et tuntuu kuin supistais kevyesti ja kivuttomasti, menee kyl yhtä nopeeta pois, kun tulikin. Pitää kysästä neuvolasta tuosta, ei oo aiemmissa raskauksissa kyllä näin aikaseen ollut.

Oireet taisi mulla alkaa jo aikalailla niin pian, kun se on vaan mahdollista. Pahoinvointi, väsymys, rinnat niiiiiin kipeät. Röyhtäyttää ja pierettää ja turvottaa etenkin iltaisin. Olo on joo todella viehättävä... :D Unet ovat niin häröjä (alkuun näin viikon verran unta, että testi on positiivinen vaikkei vielä viivaa näyttänyt). Sitten alkoi nämä aika kuumat unet ja ei oo muuten omasta miehestä :D Viime yönä näin, että olin lihonnut 5kg, mutta onneksi vaa'alla käynti pelasti siltä säikähdykseltä. Vatsaa juilii ja jomottaa joka päivä ja välillä iskee sellainen nälkä, että ruokaa on saatava hetinyt! Ja sitten taas välillä pyörryttää ja huippaa, jos ei ole hetkeen syönyt. Semmoista täällä :) Niin ja jos joku telkkarissa itkee, niin itken minäkin!

Mikä on pahoinvointiranneke? Mistä niitä saa?

Mä olen ostanut omani apteekista, mutta Googlella löytyy tietoa. rannekkeissa pienet "napit" jotka painaa akupunktiopisteitä ja pitäisi lievittää pahoinvointia. Mulla ei vie pahoinvointia kokonaan pois mutta pahimmat yrjötykset kuitenkin (tai mistä mä tiedän mikä olo olisi ilman niitä) :) esikoisen raskaudessa käytin kuusi viikkoa aamusta iltaan niin pystyin hoitamaan työt ainakin aamupäivisin, iltapäivisin piti usein asua vessassa kuitenkin... :/

Nyt toivotaan ettei tulisi ihan kamalia pahoinvointeja.

Tänään 5+0 ja ihana turvotus. Ei oikeen viiti piettää mitään kovin tiukkoja paitoja ettei muut ala jo epäileen :grin
Onko muilla turvonnut maha?

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    144.7 KB · Katsottu: 48
Täälä kans turvottaa, itkettää, kiukuttaa :D ..eniten ärsyttää toi itkuherkkyys, ihan tyhmät asiat alkaa itkettään, no toivottavasti tilat tasottuu taas :D

Mullaki alkaa iltaa kohden farkut puristaan ja maha pullottaa :D Ja eilen ja tänään ollu huonoa oloa.. ei auttanu tänään sekään että heti herättyä vetasin banaanin.. Parina yönä heränny myös siihen että on ihan jäätävä nälkä!

Haha, tänään lueskelin kaupassa ystävänpäiväkorttien tekstejä itku kurkussa. Voi morjens, miten herkillä mennään! Ja viime yönä aikas sekavia, kuumia unia tuli nähtyä. Ekassa raskaudessa unet oli tosi väkivaltasia -tyyliin verta ja suolenpätkiä.

• Tykkään
Reaktiot: BeK
Hieman arat rinnat, hieman etova olo, mutta jäätävä väsymys ja vähintään yhtä jäätävä turvotus! :wideyed: Löysät paidat aktiivisesti käytössä, että voisin töissä asian piilottaa, ja farkun nappi ei ole pariin viikkoon mennyt kiinni, ponnarilla saa onneksi viriteltyä :)

Väsyttää, turvottaa, pissattaa, ummettaa, itkettää, naurattaa... :)

Pahin on toi väsymys. Erityisesti töissä on vaikea saada silmät pysymään auki. Pakko puuhastella kuin Duracell-pupu, etten nukahda pystyyn! Pysyypähän pomo tyytyväisenä, ainakin kunnes kerron sille uutiset.

Toivon todella, ettei tällä kertaa olisi turhaan kärsittyjä oireita. Olen sormet ja varpaat ristissä tiistain ultraan asti.

Mä oon kanssa ihan pullataikina. Harkitsin jo mammavaatteiden ostoa kun työvaatteet ei meinaa mennä päälle, onneksi on muutama löysä mekko kaapissa... Muuten huimaa ihan älyttömästi ja saa varoa pyörtymistä. Öllöttää myös. .

On kyl järkyttävää miten voi jo turvottaa.Mammavaatteita en uskalla vielä ostaa mutta ehkä jotain löysiä Housuja.Ja nappi auki saa farkuissa olla,kyllä sen saa kiinni vedettyä mut sit ahdistaa.

Tää turvotus on kyllä ihan kamalaa! Tänään huomasin että mun löysät farkut puristaa.. Ärsyttävää! Täytyy itsekin jatkaa mekkolinjalla.
Onko teillä muilla mielialat heitelly? Mulla on pinna kireellä tämän tästä :O

Takaisin