Oireet

Kyfi, varmasti turhauttavaa, mutta hyvä että ottivat sut tarkkailuun. Ne alapaineer olivat kyllä aika hurjat, varsinkin jos sulla lääkitys päällä. Mullakin albetoli tuli ekana ja annosta sai nostaa. Se oli mulla sellainen lääke, että sain syödä sitä kuin karkkia ja silti se ei tehnyt mitään.. rinnalle tuli sitten vielä pari muuta lääkettä, ja vasta nyt, pari viikkoa vauvan syntymästä albetol näyttää tekevän jotain. Mutta mulla oli hyvin vakavana r-myrkytys, joten ehkä muilla toimii paremmin. :happy: Tsemppiä, ja ehkä sulla jo käynnistetään kun sulla niin hyvin viikkoja kasassa.
Joo siis onhan tää nyt turvallista olla täällä jo "valmiina". Teki muuten niin kovakourasen sisätutkimuksen että huhhuh. Irvistelin ja purin hammasta, ajattelivat jospa se kypsyttäisi paikkoja (auki vaan yhelle sormelle ja sillain...) mut nyt on ollut pääkin kipeä tänään... pitää varmaan mennä kohta pyytämään jotain särkylääkettä... jotenkin vähän "haikeeta" kun huomasin tässä sängyssä makoillessa että vauvalla on hikka ja tajusin että voi olla viimeinen kerta kun sen mahassa tunnen! :eek: :sad001 :Heartred Mut sit saankin sen toivottavasti pian syliin! :Heartred Mua kauheesti kyllä rupes jotenkin pelottaan toi mahdollinen käynnistys huomenna, kun olin henkisesti varautunut siihen vasta maanantaiks niin nyt se tuli jotenkin puskista ja väänsin itkua kun ne sanokin et nyt täytyy jäädä tänne.. (:D) Kyllä täälä vähän ankeen olosta on... sais olla edes täälä makkarissa joku yövalo tai jotain eikä tämmöset halogeenit joka paikassa :D Mut pakko sanoo et hyvää ruokaa oli ainakin! :)
 
Mitähän sitä huomenna siivoais..? Onko siivoaminen oire? Siis oikeastihan tää kämppä on ihan pommin jäljiltä likimain, mutta nyt on ollut pakonomainen tarve siivota kaikkea sellaista, mitä muuten ei tuu niin siivottua.. Kaappeja ym, tänään pesin ikkunat ja kaikki peilit/peiliovet jne. Ja peffasahan se sitten tuntuu :,D Supistuksista ei tietoakaan. Hassua kun sillon 36+ jotain oli jo niin hyvästi suppareita, et aattelin syntyykö etuajassa ja nyt 39+2 voi hyvällä tuurilla saada yhden harkkarin aikaiseksi.
 
Täällä alkaa olla aika turhautunut olo, 40+5 ja sillon toissayönä oli supistuksia sen kolmisen tuntia mutta sen jälkeen ei mitään :/ tietenki jotain kolotuksia ym. mitä ollut jo kauemmin aikaa mutta tuntuu ettei etene hommat yhtään plaah.. Toivoisin kuitenki niin kovasti että käynnistyis luonnostaan.
 
Jos yhtään lohduttaa niin tänään 41+0 eikä yhtään mitään oloja... Ei ainuttakaan harjotus supistusta koko raskaudesta, liitoskivut rauhottuneet parissa viikossa, turvotukset maagisesti kadonneet ym... Elämäni kunnossa siis... Rupee pikkuhilja turhauttamaan tää odottelu...
 
Ja vaikka kuinka koittaa ajatella positiivisesti että ei tätä maksimissaan oo ku reilu viikko nii tuntuu ettei sekään tässä lohduta :D ja sulla recent_unicorn vielä vähemmän
 
Mitähän sitä huomenna siivoais..? Onko siivoaminen oire? Siis oikeastihan tää kämppä on ihan pommin jäljiltä likimain, mutta nyt on ollut pakonomainen tarve siivota kaikkea sellaista, mitä muuten ei tuu niin siivottua.. Kaappeja ym, tänään pesin ikkunat ja kaikki peilit/peiliovet jne. Ja peffasahan se sitten tuntuu :,D Supistuksista ei tietoakaan. Hassua kun sillon 36+ jotain oli jo niin hyvästi suppareita, et aattelin syntyykö etuajassa ja nyt 39+2 voi hyvällä tuurilla saada yhden harkkarin aikaiseksi.
Mä tiiän ton tunteen, mäkin rupesin 36viikon loppupuolella siivoileen kun mikäkin hullu (oon kyllä pitänyt yleisestä siisteydestä huolta koko raskauden) Mut siis pesin uunia, mikroo ja roskiskaappia, näitä asioita oon vältellyt aina viimeseen saakka. Mä mäkin olin 36 viikon lopulla ihan varma et synnytän VIIMEISTÄÄN 38 viikon aikana, mut paskanmarjat, täällä ollaan yhtenä kappaleena edelleen sairaalasängyssä! (Enkä muuten suostu lähteen täältä enää "yksin"' kotiin koska maanantaina kumminkin olis käynnistys) Rv 39+5
 
Ainiin, ja tästä pitikin alunperin tulla kirjottaan; jännä kuinka ihmisen mieli toimii. Näin lapsen elämää syntymästä johkin kaksvuotiaaseen pähkinänkuoressa unessani. Siinä kaikki tapahtui vaan tosi nopeasti ja helposti (synnytys tuotti kipua mutta ei ollut "kamala", unessa sanoin just sekuntti synnytettyäni kätilölle että eihän tää nyt NIIN kamalaa ollut. :D Ja syntymän jälkeen vauva nukkui yönsä hyvin ja oli päivisin tosi energinen vaalea kihara- tukkainen pieni poika! Oli kyllä jotenkin "epätodellisen"'tuntusta herätä siitä unesta että wtf?! :D Ja mietin et olikohan yöllä muutaman kerran tullut joku lievästi kipuileva supistus kun puolihereillä olin jossain kohtaa kun muutaman kerran "tuntu epämukavalta"... jotain pieniä suppareitahan piirty eilen illallla käyrällekkin mutta empä niitä itse tuntenut! :D Mut josko tänään käynnisteltäis ja (toivottavasti) viimeistään huomenna illalla olis pieni poikamme sylissäni! :Heartred
 
Recent_unicorn, joko oot saanu yliaikaiskontrolliin aikaa? Mulla olis maanantaina, silloin 41+5. Mut kätilö jo sanoi että jos kaikki hyvin tuskin tuolloin vielä käynnistetään, huh :) Supistusten määrällä ja oireilla oltiin melko varmoja että oon synnyttää ennen la aikaa, kuinkas kävikään :)
 
Onko kellään muulla huonontunut kuulo raskauden aikana?:rolleyes: Mies sanoi yks ilta et onko raskaus vieny sun kuulonkin kun telkkari huutaa älyttömän kovalla! Ihmetellyt kyllä itsekin et miks volumea pitää nykyisin lisätä niin paljon :confused:
Alkusyksystä korvat 'ruplatteli' vähän omituisesti mut silloin kuvittelin sen liittyvän flunssaan...
 
Nojoo välillä tuntuu kyl et ei meinaa saada selvää telkkarista mut en tiiä onko se oikeesti ollut vaan liian hiljaisella vai oonko vaan kuurompi. :D
 
Mulla on ainakin toinen korva ihan lukossa, mutta oon liittäny sen tähän pikkunuhaan, joka tuntuu kiusaavan nyt koko ajan enkä niinkään raskauteen. :rolleyes:
 
Mä en taas siedä mitään ääniä (normaalit elämisen äänet ok, mutta tuommoiset tv:stä ym. tulevat)... Aina oon kaikille rähisemässä, että telkkari pienemmälle jne! Sit kun ne tottelee ja katon ruutuun, niin oho, eikö se ollutkaan kuin seiskalla edes alunperin ja musta tuntuu, että tyyliin täysillä :D Ite katon, niin on jotain nelosella, vaikka ennen raskautta vähintään kasilla. Lapset jos pelaa jotain, niin aina käsken laittaa äänet pois kun ne pimputukset ym. peliäänet tekee mut ihan hulluks -tuntuu, et aivot räjähtää, vaikka olis vaan tositosi pienellä.
 
Ällövaroitus! Oon siis täällä synnärillä ollut yötä ja tänään aamulla söin ensimmäisen neljännes tabletin zytotecciä (vaimitälie) ei oo tapahtunut muutoksia. Välillä tossa lääkärikin käy muistuttelemassa;" kai sää muistat että tässä voi kestää?" :D Kahden aikaan saan toisen annoksen... ja mulla on edelleen kaamee ummetus mut ilmaa on vattassa senkin edestä, onneks ei oo ollu huonekaveria XD täytyy kai pikkuhiljaa pyytää jotain lääkettä tähän, meinaan mua varoiteltiin mahdollisesta huonekaverista, ja jos mä rupeen koko aika pidätteleen näitä ilmoja niin sit sattuu vatsaan.. :sad001 enkä viittis juosta joka viides minuutti vessassa vaan pierasemassa ja tulla takasin :DDD inhottavaa tää!
 
Mulla oli vasen korva lukossa toukokuusta elokuuhun päivittäin ja vieläkin silloin tällöin. Liittynee limakalvojen turpoamiseen näin raskausaikana.
 
Huh mikä viime yö! Edellisenäkin (ke-to) supisteli epäsäännöllisesti, poltteli selkää ja vatsa veti kovaksi. Paine alapäässä ja pyllyssä ja pissahätä jostain syystä tosi tiuhaan (n.15min välein!), mutta loppuivat about 03 aikaan ja sain nukuttua loppu yön.
No viime yö olikin sitten jo eri maata. 01 jälkeen alkoi taas tuntua selässä ja pakaroissa, sekä sisäreisissä kovia polttoja, jotka tuli ja meni. Sitten alkoi tulla saman aikaisesti vatsan puolelle niin että ei vaan vetänyt kovaksi, vaan repi ihan kunnolla ja tuntu aika karseelta. Saman aikaisesti karsee paineentunne alapäässä ja pyllyssä. Ja taas pissalla sai juosta 10-15min välein (mikä on jopa mulle tosi usein). Tätä kesti taas about 03:n asti, jolloin siirryin sohvalta sänkyyn, kun uskoin että saan jo nukuttua :) Koko yö meni kyllä niin penkin alle, torkahtelin kyllä välillä mutta heräsin heti kun vähänkin liikahdin..tuntui että vatsa kramppaa pienestäkin liikkeestä ja alakerta RÄJÄHTÄÄ, siis häpyluu ja koko helahoito :eek:
Aamulla lopulta oli kammettava itsensä ylös kun niin sairaan huono-olo (oksettava) ja vatsa tuntui sellaselta ku vatsataudissa konsanaan. Pakko oli juosta vessaan kun tuntui että saattaa tulla ihan kummasta päästä vaan lentämällä. No eipä tullu! Huono-olo jatkuu edelleen, sain onneksi aamupuuron syötyä ettei sokerien lasku tee tätä oksettavaa oloa ainakaan.
Alkaiskohan tässä jotain tapahtuu edistystä edes? ..olo on kyllä kun zombilla, istuminenkin tuntuu liian työläältä ja kaikki itkettää. siis ihan vaan itkettää, ei pienintäkään syytä :sorry: Pari päivää aiemmin tässä ollutkin aivan poikkeuksellisen kummallinen seesteinen olo (minulle lähes tuntematon olotila :p) ehkä meen koittaa nukkuu hetkeks, jos tää olo vähän helpottuis..

Niin ja siis viikkoja 38+3 ja MITÄÄN supisteluja tms ei ole ollut tässä loppuraskaudessa nyt kuin näinä kahtena yönä.
 
Huh mikä viime yö! Edellisenäkin (ke-to) supisteli epäsäännöllisesti, poltteli selkää ja vatsa veti kovaksi. Paine alapäässä ja pyllyssä ja pissahätä jostain syystä tosi tiuhaan (n.15min välein!), mutta loppuivat about 03 aikaan ja sain nukuttua loppu yön.
No viime yö olikin sitten jo eri maata. 01 jälkeen alkoi taas tuntua selässä ja pakaroissa, sekä sisäreisissä kovia polttoja, jotka tuli ja meni. Sitten alkoi tulla saman aikaisesti vatsan puolelle niin että ei vaan vetänyt kovaksi, vaan repi ihan kunnolla ja tuntu aika karseelta. Saman aikaisesti karsee paineentunne alapäässä ja pyllyssä. Ja taas pissalla sai juosta 10-15min välein (mikä on jopa mulle tosi usein). Tätä kesti taas about 03:n asti, jolloin siirryin sohvalta sänkyyn, kun uskoin että saan jo nukuttua :) Koko yö meni kyllä niin penkin alle, torkahtelin kyllä välillä mutta heräsin heti kun vähänkin liikahdin..tuntui että vatsa kramppaa pienestäkin liikkeestä ja alakerta RÄJÄHTÄÄ, siis häpyluu ja koko helahoito :eek:
Aamulla lopulta oli kammettava itsensä ylös kun niin sairaan huono-olo (oksettava) ja vatsa tuntui sellaselta ku vatsataudissa konsanaan. Pakko oli juosta vessaan kun tuntui että saattaa tulla ihan kummasta päästä vaan lentämällä. No eipä tullu! Huono-olo jatkuu edelleen, sain onneksi aamupuuron syötyä ettei sokerien lasku tee tätä oksettavaa oloa ainakaan.
Alkaiskohan tässä jotain tapahtuu edistystä edes? ..olo on kyllä kun zombilla, istuminenkin tuntuu liian työläältä ja kaikki itkettää. siis ihan vaan itkettää, ei pienintäkään syytä :sorry: Pari päivää aiemmin tässä ollutkin aivan poikkeuksellisen kummallinen seesteinen olo (minulle lähes tuntematon olotila :p) ehkä meen koittaa nukkuu hetkeks, jos tää olo vähän helpottuis..

Niin ja siis viikkoja 38+3 ja MITÄÄN supisteluja tms ei ole ollut tässä loppuraskaudessa nyt kuin näinä kahtena yönä.
Kuulostaa siltä että sä pääset kohta synnyttään! Tsemppiä ja onnea ens yöhön! :wink Toivottavasti minäkin... :p
 
Takaisin
Top