Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui, tässä viimisen parin tunnin aikana tämä maha-asuja on kääntänyt kylkeä varmaan ainakin viis kertaa, tuntuu tosi kummalta, ja möyrii muutenkin ihan SUPER paljon, vaikka just yks päivä sanoin että on onneks rauhottunut liikkeittensä kans kun mua tosiaan sattuu nää liikkeet...

Siis nyt loppuraskaudessa mulla kyllä mennyt nää vihonviimeisetkin kyvyt nukkua. Ja mä syön vielä unilääkkeitä enkä nuku siltikään! Tää unettomuus ei myöskään tee kauheen gutaa mun paniikkihäiriölle ja masennukselle mitkä mulla molemmat on, ja lääkityshän on luonnollisesti molempiin lopetettu raskauden aikana. Ja KYLLÄ HUOMAA. Vielä pitäis kumminkin kokonainen viikko jaksaa vielä ja saada nukuttua edes jonkun verran että jaksais kokea sitten viimeistään maanantaina 10 päivä sen käynnistyksen..

Just. Tuo on jotakin niin ärsyttävää valvoa yö. Ite yritän kuitenkin nukkua, mutta ei ole hyvä, koko ajan liuan kylmä tai kuuma ja tyyliin 5 min välein saa käydä päästämässä pissatipan. Ja mulla näyttää limatulppaa aina vaan riittävän kun vieläkin tuli, vaikka eilen aamulla tuli taatusti valtaosa. Nyt alkoi sit supistelemaan.

Täälläkin uni loppuu kesken, aina siinä viiden molemmin puolin. Nyt alkoi limatulppa täälläkin irtoilemaan, kuinka paljon sitä saa odottaa tulevan ? Mä just eilen ajattelin että eipä sitä näy eikä kuulu.. mutta nyt yön ja eilisen illan aikana ollut "outo" olo.. Olishan se niin mun tapaista että vauva syntyy ennen käynnistystä. Sama kun helmikuussa kun tein raskaustestin 3 päivää ennen lapsettomuusleikkausta - Joka sitten sattuneesta syystä siirrettiin =)

Voiko se limatulppa oli ihan "pelkkää kirkasta limaa" eli ilman mitään verijuovia ja olla ihan väritön? Jos näin, niin täälläkin alkoi juuri irtoamaan :D

Voi olla, sillai mulla alkoi irtoilu, ja pari kertaa pieni hyytelönokare, tosin jo 3vko ennen synnytystä. Loppu klimppi irtos synnäril. Tsempit kaikille loppuodotukseen! Kohta se on ohi ja tuskat pois, tosin yöllinen hikoilu yltyi vaan ainakin tääl (näkyy onneks painossakin :) )

Mulla irtoaa sitä nyt koko ajan.. Eli tässä kun käyn vessassa tai istun, niin sitä irtoaa.. On aika vaaleaa, mutta joukossa hiukan hailukan punaista ja "suonia". Vatsassa kiertää, on kylmä, sekä sitä pientä polttelua vatsassa, sitä samaa polttelua mitä mulla on nyt ollut melkein koko viikko..

Iiiik, onkohan Tilkulla lähtö lähellä :))

Hyvin mahdollista, saas katsoa miten tässä nyt käy.. en ainakaan toistaiseksi ole lähdössä sairaalaan, mutta kassi hollilla ja kaikki valmiina. No ihan olisi niin kuin ajallaan, kun laskettu päivä on sunnuntaina =) Supistuksia ei vielä kyllä ole, eikä lapsivettä ole tullut.

Nyt on ainakin tutkittu vauva kunnolla :) aamulla siis olin ultrassa josta lääkäri päätti lähettää mut ä-polille tarkastukseen koska niin paljon oireita.. Ä-polille tutkivat perusteellisesti mutta kaikki toistaiseksi kunnossa, ainut että vauvan kokoa pitää ruveta tarkkailemaan (tänäänkin painoarvio 2500g) ja vähän yli viikon päästä uusi aika sinne ja kuulemma jos vauva ei ole kasvanut tarpeeksi siihen mennessä plus jos mun oma olo jatkuu samanlaisena (päänsärkyä ja huonoa oloa lähes päivittäin) niin ottavat mut silloin sisälle ja sitten synnytys käynnistetään... Joka tapauksessa oli sitä mieltä että vauva pitää ottaa ulos ennen laskettua aikaa. Jännää ajatella ettei välttämättä mene kauaa niin oma pieni vauva saattaa syntyä! :)

Just. Tuo on jotakin niin ärsyttävää valvoa yö. Ite yritän kuitenkin nukkua, mutta ei ole hyvä, koko ajan liuan kylmä tai kuuma ja tyyliin 5 min välein saa käydä päästämässä pissatipan. Ja mulla näyttää limatulppaa aina vaan riittävän kun vieläkin tuli, vaikka eilen aamulla tuli taatusti valtaosa. Nyt alkoi sit supistelemaan.
Alkaisipa mullakin supisteleen! Eikä limatulpasta täällä tietookaan. Aamulla heräsin ihan kauheeseen vessa hätään (ummettanut koko viikon) ja sit kun menin vessaan niin ei mitään, paitsi mahaan ja selkään poltti ihmeellisesti ja jatku vielä hetken sen jälkeen kun takaisin sänkyyn menin... :o Mitä lie sekin oli, tänään on haettava apteekista microlaxia kyllä! >:(

Voiko se limatulppa oli ihan "pelkkää kirkasta limaa" eli ilman mitään verijuovia ja olla ihan väritön? Jos näin, niin täälläkin alkoi juuri irtoamaan :D
No enhän mä sit voi mistään tietää, mulla tullut IHAN koko raskauden kauheesti limaa, siis ihan kamalasti, joudun pitään suojiakin, siis koko raskauden kun muuten on alkkarit vaihdossa noin kymmenen kertaa päivässä. Paitsi mulla on ollut jo ennen raskautta tää melko sama ongelma et aina tullut paljon vuotoa.. :( inhottavaa.

Sanoisin, että kyllä sen limatulpan tunnistaa, ellei mee huomaamatta pyttyyn tai irtoa niiiin pieninä määrinä. Eroaa valkovuodosta ja veikkaan, että vaikka muuten tulis venyvänä räkänä, niin on siinä semmonen hyllyväkin osuus..ja tarttuu karvoihin jos niitä sattuu olemaan. Inhorealistinen kuvaus, sori. Mut ei sillä merkitystä ole vaikkei huomais koko tulppaa kun se ei tosiaan mitään faktaa kerro. Että sinänsä ihan sama.

Mä kävin toissapäivänä verikokeissa ja maksa-arvot oli vähän noussu edellisestä kerrasta. Nyt oli 33 ja viitearvo on se alle 35. Neuvolasta soitettiin aamulla et tiistaina uusiks verikokeisiin. Pitää nyt seurata tiheämmin tässä lopussa. Onneks sappiarvot on ollu kuitenki normaalit mut luulenpa että jos tiistaina on noussu nuo arvot vielä niin varmasti alkaa käynnisteleen sitten pian. Esikoinen siis käynnistetty juuri ton hepatoosin takia niin luultavasti ne aika herkästi nytki käynnistää jos arvot kohonneet. Toivon niin kovasti että lähtis nyt pian itekseen käyntiin!

Vielä siis ihan normaalit arvot mutta ne saattaa herkästi nousta tässä lopussa varsinki niin pitää seurata. Kutinaa on vähän ollu nyt jaloissa, varsinki iltasin. Nyt siis viikkoja 38+5.

Takaisin