Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos ajatellaan, että Toloseen ei voi luottaa, koska se "tekee bisnestä" ravintolisillä, niin voisiko samalla periaatteella olla luottamatta vaikka omaa vastaanottoa pitävään yksityislääkäriin, koska hän tekee myös bisnestä sillä omalla toiminnallaan? Entäpä jos lääkäri omistaa kokonaisen lääkärikeskuksen ja tekee isoa bisnestä, uskaltaisitko mennä hänen vastaanotolleen? Voiko keneenkään "bisnestä tekevään" luottaa, vaikka hän olisi koulutettu ja asiantuntija?

Muokattu viimeksi:
Jos ajatellaan, että Toloseen ei voi luottaa, koska se "tekee bisnestä" ravintolisillä, niin voisiko samalla periaatteella olla luottamusta vaikka omaa vastaanottoa pitävään yksityislääkäriin, koska hän tekee myös bisnestä sillä omalla toiminnallaan? Entäpä jos lääkäri omistaa kokonaisen lääkärikeskuksen ja tekee isoa bisnestä, uskaltaisitko mennä hänen vastaanotolleen? Voiko keneenkään "bisnestä tekevään" luottaa, vaikka hän olisi koulutettu ja asiantuntija?
Mä oon jo pitkään miettinyt noita kytkyjä, voiko lääketehtaiden suosituksiin ja tutkimustuloksiin luottaa, sillä lääketehdas tekee bisnestä. -?
Tutkimukset pitäisi tuottaa puolueettomalta taholta.
Valitettavasti näin ei ole.
En mä pidä siis Tolosta sen epäluotettavampana lähteenä, kuin lääketehtaiden ohjeistamia lääkäreitä.

En myöskään luota siihen että viranomaiset "tietää".
Muutama vuosi sitten käytiin Ruotsissa suuri oikeudenkäynti lääkäriä vastaan, joka paransi 2.tyypin diabetesta vähähiilihydraattisella ja runsasrasvaisella ruokavaliolla.
Oikeus etsi ja etsi, mutta lopulta totesi ettei vastapuolella ollut näyttää yhtäkään luotettavaa todistetta tai tutkimustulosta mikä todistaisi että vähähiilihydraattinen ja runsasrasvainen ruokavalio olisi vaarallista. Sen sijaan kaikki oikeuden löytämät tutkimustulokset puhuivat tämän lääkärin määräämän ruokavalion puolesta.
Lääkäri sai toimilupansa takaisin ja Ruotsin Diabetesliitto nykyisin suosittelee vähähiilihydraattista ruokavaliota yhtenä hoitomuotona.
Suomessa ei kai vieläkään yleisesti hoideta tuolla väjähiilihydraattisella?
En tiedä.
Mutta tapaus oli hyvä esimerkki siitä mitkä on lääketehtaiden intressit.
-Myydä enemmän insuliinia. Vaikka ongelma olisi hoidettavissa lääkkeittä.

Onko rintojen kasvukivuissa normaalia, että vain toisessa rinnassa on kipua vain tietyssä kohtaa rinnan sisällä? Eilen illalla rupesi nukkumaan mennessä kipuilemaan toinen rinta ja jatkui koko päivän mutta nyt illalla kipu poistunut. Käynyt joskus aiemminkin että kipuilee vain yön yli ja aamulla/päivällä häviää. Pelkäisin että olisi kasvain mutten ole kuitenkaan tuntenut mitään kyhmyä?

Kyllä mulla on ainakin ollut hyvin paikallisia toispuoleisia kipuja. En ole huolissani. Eikä ne kasvaimet yleensä aiheuta kipua, ei ainakaan ihan alussa. Jos olis joku kivulias kyhmy, niin se olis todennäköisesti kysta.

Mun maha yllättäen pompsahti esiin tänään! Ei se nyt mikään supernäkyvä ole, mutta ero eiliseen on selkeä. Pakko varmasti kertoa vähän useammalle työkaverille huomenna; en halua että minusta alkaa liikkua huhuja.

Mä olen kyllä Yllätyksen kanssa samoilla linjoilla Tolosesta. En muista mistä vitamiinista/hivenaineesta luin hänen sivuiltaan, saattoi olla foolihappo. Klikkasin jonkin hänen antamansa tutkimuslinkin auki, ja tutkimuksen tekijöiden päätelmät olivat kyllä paljon hatarampia kuin mitä Tolonen antoi ymmärtää.
Mitä tulee bisneksen tekemiseen, suhtaudun kriittisesti henkilöön joka avoimesti markkinoi tuotteita jonka puolesta puhuu. Mutta suhtaudun kyllä myös kriittisesti lääkefirmojen eräisiin väitteisiin. En usko että mikään miljardiluokan bisnes - lääketeollisuus, sokeriteollisuus, tupakkateollisuus yms. - on liikkeellä täysin puhtain paperein, kyllä joka paikasta löytyy myös niitä kieroja. Vaikka löytyy myös niitä rehellisiä jotka oikeasti haluavat tehdä tiedettä. Sääli vain että harvalla muulla taholla on samanlaisia summia laittaa lääketieteelliseen tutkimukseen kuin lääketeollisuudella. Mutta paremman puutteessa, etsin mieluummin tietoa tutkimuksista joiden teossa on ollut mukana jonkinlaiset kunnon standardit.

Samanlaista sokeutta on havaittavissa ihan "normaali"-lääkärien kuin Tolosenkin suhteen. Nähdään tutkimuksissa ja selonteoissa vain ne osa-alueet ja tulokset jotka halutaan/uskalletaan nähdä. Lääketiede muutenkin laskee liian usein 100%sesti sen varaan että ollaan kaikki samanlaisia kun kerran ihmisiä ollaan. Pahin lääkärin/hoitajan virhe kun tuppaa olemaan urautuminen siihen että samanlainen se on tämäkin potilas, niinkuin ne 238 edellistäkin. Katoaa hoidosta se yksilöllisyys joka voi sen yhden henkilön kohdalla olla juuri se merkittävä tekijä. Osin tähän urautumiseen johtaa Suomessa raamatunomainen käypähoito suositusten -luku. Tähän jopa velvoitetaan. Välillä niitä jopa päivitetään, minkä olen ottanut ilolla vastaan, mutta yhtäkaikki yleistyksiksi ne yhä jäävät. Kuitenkin jos lääkäri poikkeaa käypähoito suosituksesta ja Pharmaca Fennican ohjeistuksesta, ja jää siitä kiinni, niin häneltä viedään oikeus harjoittaa ammattiaan kokonaan tai osittain. Nämä lääketehtaiden ja vertaisryhmien kirjoittamat ohjeet siis sitovat lääkäri(ja hoitaja)kuntaamme kirjaimellisesti. Ja koska useimmissa näistä oppaista, jotka hoitomme tietä viitoittaa, ei ravintolisiä ja luontaistuotteita mainita muuta kuin negatiivisessa merkityksessä, jos lainkaan, niin niitä eivät hoitajat, eivätkä lääkärit suosittele vetoamalla omaan tietämättömyyteensä.

Asiasta sit, kun tuli tuosta asian vierestäkin sanottua, magnesium voi auttaa noihin kramppeihin, mut pitää myös muistaa juoda. Tarpeeks. Nestetarve kasvaa ja omalla kohalla oon ihan konkreettisesti huomannu et jollei tuu juotua tarpeeks päivän mittaan, voi yöllä venyttely laittaa jalat kramppaamaan. Samoin lihakset menee muuallakin helpommin jumiin (kuten niskat ja selkä) jollon miulle kans tulee tuo kuvottava päänsärky. Niskahieronta ei tekis pahaa, mut juominen ja venyttely helpottaa kans.

Lihaksista sen verran terkka mulle tais eka kerralla sanoa, et muista juoda vettä, sillä kohtu on iso lihas, eli voi krampata, jos ei oo tarpeeksi nestettä mennyt. Banaani, avokado, tietyt siemenet ja pähkinät sisältävät luontaisesti magnesiumia.
Huhhuh, tänään piti aamulla oksentaa kahvit ja karpalomehut... Olin lähdössä taas kukonlaulun aikaan töihin, niin ihan puskista tuli tosi huono olo.. Tai no, join mehulasin, ja joku pieni sattuma jäi kielelle pyörimään, mistä seurasi em. olo.. Koko päivän oli jotenki väsynyt ja etova olo. Vatsa muutoin normaali. Päikkäreiden jälkeen olo hyvä! Ei ole pahoinvointia ollut yli kuukauteen...
Tänään 14+1.

Kehenkään ei periaatteessa voi luottaa 100%:sesti. Kuitenkin kaikessa on kyse rahasta ja mahdollisimman suurista voitoista. Niin lääkefirmat kuin Tolonen pyrkivät mahdollisimman suureen tuottoon ja no miten siihen pääsee, no tyhjillä lupauksilla ja epämääräisillä tutkimustuloksilla. Ja ihmiset menevät kuin pässit narussa näiden perässä, koska suurin osa ei osaa kyseenalaistaa esim tiettyä tuotetta jonka luvataan parantavan mieskuntoa jne. Ihmisten pitäisi enemmän kyseenalaistaa asioita eikä luottaa siihen että tämä nyt sattuu olemaan laillistettu lääkäri ja tekee sitä ja tätä niin hänen on pakko olla oikeassa kun mainostaa tätä tuotetta, ja hänellä on puhtaat jauhot pussissa. Kaiken takan on aina raha ja no kukapa sitä ei haluaisia, keinolla millä hyvänsä.

No kyllä varmaan aika moni ostaa sitä mieskuntoa parantavaa luontaistuotta vähän niin ku "viimeisenä oljenkortena", et kokeillaan nyt kun mainostettukin on ja et voihan se toimiakin ja tuskin ainakaan haittaa on! Osalla varmasti toimii, osalla ei, riippuen mikä on vaivan syy. Ja jos ei muuta, niin saattaa toimia plasebona. Harva varmaan säntää ostamaan sitä sillä lailla, et jee, viimeinkin varma pelastus meidänkin seksielämään! Mut turha mun on tästä sun kanssa yllätys vääntää. Sä pidät mua tyhmänä ja mä sua ;) Tai ehkä nyt aavistuksen viisaampana ku myönsit, että keneenkään ei voi luottaa.

Siinäpä se, ei siitä voi olla mitään haittaa - ajattelutapa. Kun siitä voi nimen omaan olla vain haittaa, mutta ihminen ei ymmärrä sitä jollei hänelle kerrota mitä vaikutuksia esim tällä potenssilääkkeellä voi olla sydänlääkkeiden kanssa. Pahimmassa tapauksessa herra a päätyy ruumishuonelle tämän luontaistuote kokeilun takia jota tv:ssa mainostetaan maailman parhaimpana ja tehokkaimpana. Viis siitä mitä haittoja voi olla kunhan raha virtaa omaan kassaan.

Öö ja ikää sulla oli? Ei luoja miksi hiekkalaatikko touhuksi tämä meni(kas kun ei lapiolla lyö), joten jätetään asia sikseen ja keskitytään raskuden oireisiin Jumala Tolosen sijaan

Pidä sä kuule huoli siitä omasta lapiostas. Taidat ite pitää ihteäs jonain Jumalana ainaki juttujes perusteella. Kaikkitietävä kaikkivaltias vain minun mielipiteeni on oikea ja vain minun mielipiteilläni on väliä ja ainakin kaikki muut on tyhmiä. Huhhuh... Kyllä mahtuu tähän maailmaan monenlaista! En tiiä minkä ikänen sä oot fyysisesti, mutta muuten sä oot kyllä jääny 15 vuotiaan tasolle.

Naiset, naiset, riita poikki ja voita väliin. Sovitaanko, että täällä saa jokainen kertoa oman mielipiteensä avoimesti, asioista voi väitellä ja esittää perusteita niiden tueksi.

Mutta ei mentäis henkilökohtaisuuksiin. Täältä saa tosi arvokasta tukea ja tsemppiä, vinkkejäkin. Jokainen suodattakoon sieltä sen, mikä itselle sopii ja jättäköön pienemmälle arvolle sen, mitä ei allekirjoita.

Ehdottaisin, että julistetaan täten "toloskeissi" loppuunkäsitellyksi ja vaihdetaan aihetta, ettei kenellekään tulis paha mieli eikä tarvis suotta toisia loukata.

Täällähän me ollaan kuitenkin kaikki iloisen asian, vauvojen, takia :)

Samaa mieltä, oman mielipiteensä saa sanoa ken haluaa kun vaan muistaa ettei se oma mielipide ole ainut oikea, niitä mielipiteitä löytyy yhtä monta kun täällä kirjottajiakin :)

Täällä ei oikeestaan muita oireita oo kun liitoskivut tällä hetkellä. Ka nännit on pirun arat, ei oikein tuo kuopuksen imetys mitään nautittavaa oo x( mut pakko vielä jaksaa muutama kuukaus että voi ruveta antaa lehmänmaitoa..

Hei taas,
pakko tulla täältä kysymään että tuleeko jollain muulla sellaisia kipuja, nimenomaan alavatsaan varsinkin kun kävelee reippaasti. Eli siis ihan tuohon vatsan alle melkein. Itsellä nyt on ollut ja tehnyt aika tiukkaa kaikki kävely tässä muutaman päivän. Nivuset on ihan hirveen kipeät. Kun kävelee, tuntuu ettei pääse eteenpäin, kun vihloo sieltä niin lujaa.

Lääkärin mukaan ihan normaalia ja kuulemma liittyy kohdun kasvuun... Viikkoja nyt 18+3.
Käski vaan mennä hiukan hiljempaa tahtia, mutta kyllä siltikin nivusissa viiltää ja vihloo vatsan jokapuolelta.

No rinnat on myös tummuneet ja kipu niissä alkanut taas uudestaan, ihan siinä nännin alueella. Silmissä vilisi kun pikkukoira hyppäsi syliin :laughing002....

Tilkku77: mulla oli esikoista odottaessa just keskiraskaudessa tuon kuuloisia kipuja kävellessä... pahiten tuonne kyljen alaosaan taisi vihloa. Mut samalta kuulostaa. Se oli silloin kun mulla vielä oli vatsalihakset jne, sen jälkeen ne onkin ollut vaan haave ja muissa raskauksissa ei oo ollut samanlaisia ongelmia :P Eli itse liitin sen siihen, et oli vaan timmit lihakset, jotka joutui antaa periksi ja tiukemmat vatsanpeitteet muutenkin...

Tänhetkiset oireet: väsymys ja pinna palaa herkästi. Herään joka aamu klo 6 enkä saa unta. Jos saan olla aamupäivän kotona torkahtelen sit sohvalla n klo 8-10. Ja hermot menee herkästi... En oikeestaan suutu helpolla vaan ennemminkin nousee kunnon pirunsarvet ja valitan asioista ja liioittelen tai haudon kostoa... :/ Minä ja työparini koetaan että meitä ei nyt olla kuultu töissä ja meidän yksikköä sorretaan. Tänään ollaan vatvottu "kostoa" ja piruiltu esimiesten kustannuksella keskenämme. Suuressa kokouksessa tänään kyllä piikiteltiin suht avoimestikin ja saatiin kyllä sympatioita monilta, ei menty kovin pitkälle kuitenkaan. :D
Mies kysy multa illalla onko meidän välit kunnossa, olenko tyytyväinen siihen miten hän on huomioinut mua raskauden aikana jne. Vastasin et kunhan hän kestää mun hormonihöyryämiset niin kaikki on hyvin. Siihen mies vastas ettei kyllä tiedä hormoneista mutta ei mun höyryämiset poikkea normaalista... Heti perään hän kysyi nukkuuko suosiolla sohvalla. :D

Mulla edelleen pahoinvointiaaltoja, mutta iltainen oksentelu on tällä viikolla jäänyt taa. (koputan puuta)
Toki iltaisin on paha olo, mutta ei niin paha. Ja töiden jälkeen kykenen tekemäänkin taas jotain pientä.

Mulla tota samaa aamuheräilyä kuin Jannalla.
Tänäänkin kuudelta heräsin kun tyttö herätti. Laitoin lastenohjelman pyörimään, mutta en enään saanut itse unta.
Tätä oli viime viikonloppukin.

Ja siis nyt rv15+2

Tuo heräily kuulostaa tutulle, olen jotenki ollut ihan liian pirteä aamuisin. Normaalisti äksyilen jos joku kehtaa herättää liian aikaisin, oli se sitten kello, mies tai koira. :D Sen sijaan täytyy nyt kyllä myös koputtaa puuta, ja toivoa että iltaoksennus olisi lakannut, mutta en uskalla vielä innostua sen suhteen. Viikonloppu tiukkaa duunia ja pitkiä päiviä, saas nähdä mitä se tuo tullessaan...

Takaisin