Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä herään monesti aamuyöstä 3-4 välillä ja sit on tosi vaikea nukahtaa uudestaan... Joskus pyörin pari-kolmekin tuntia. Onneks nuorimmainen on vähän aamu-uninen, nukkuu kahdeksaan ja yhdeksäänkin joskus, niin ehdin vielä vähän nukkua sitten kun uni lopulta tulee. Isommat meillä osaa jo onneksi lähteä kouluunkin itse jos äiti sattuu olemaan vielä unten mailla :)

Niin kuin ylipäätään iloitsin oireettomuudesta, niin tänään leikkikenttäreissun jälkeen iski oikein kunnon vihlonta vasemmalle nivuseen ja lonkan seutuun. No, jospa ei vielä tulisi tavaksi! Sais nauttia kesästä.

Huhheijaa, mun vessassa ramppaaminen on saanut suorastaan humoristiset mittasuhteet. Laskin, että pelkästään tänään aamupäivällä kävin varmaan kymmenen kertaa tyhjentämässä rakkoa, siis tyyliin puolen tunnin välein. Ja silloin on jo melko kova hätä. Tunnin koiralenkillä ja saman mittaisella pyörälenkillä oli jo lähellä, etten joutunut puskaan kyykkimään. Mitä enemmän on liikkeessä ja maha hölskyy, sitä nopeammin pissahätä tuntuu iskevän.

Ja mikä koomisinta, tänään aivastin kerran, ja meinasin samalla pissata housuun.

Nyt alan vasta ymmärtää ystävää, joka vuosi sitten raskaana ei suostunut lähtemään esim. elokuviin eikä muuallekaan, missä ei ollut vessaa välittömässä läheisyydessä.

Nessu 16+1

Joo se ei haise kyllä mitenkään hyvälle :D mutta kun sen on levittäny ja pessy kädet nii mulle ei ainakaan tuu sen haju nokkaan enää vartalolta

Mä käytin Sebamedin versiota. Yhtään arpea ei tullut, mutta siihen taitaa vaikuttaa aikasta monta eri asiaa. Silti hölväsin ja aio hälvätä rasvoja nytkin -yrittänyttä ei kuulemma laiteta :p

Käytän kookosöljyä ihonhoitoon. Noin kerran viikossa muistan/viitsin rasvata mahaa. Ärsyttää kun öljy imeytyy niin hitaasti, varmaan sen takia en viitsi useammin laittaa. Ehkä sitten vähän möhemmin..

Mä rasvasin ekassa raskaudessa mahaa kuin pössö ja sain silti kauheat raskausarvet.. muissa raskauksissa en oo rasvannut ja ei ole tullut arpia (no, ehkä siksi kun nahka oli jo kerran venynyt)... Mut tuntuu olevan henkimaailman juttuja :) Kudostyyppi vaikuttaa paljon. Sit jotkut joilla on ihan järjettömän kokoinen vauvamaha ja jotka ei rasvaa eikä tee mitään, niin säilyy ilman arpia. Mut toki yrittänyttä ei laiteta ja jos on oikein kuivaihoinen, niin voihan nuo rasvat auttaakin.

Liitoskipuja on nuo vihlomiset nivusissa ja alavatsan pistelyt, kohtu kasvaa niin liitokset viruu :) ei siis mitään vaarallista vaan kuuluu asiaan :)

Täällä myös hirvittävät raskausarvet huolimatta huolellisrsta rasvauksesta, neuvolassa sanoivatkin että se rasvaus auttaa enemmän siihen kutinaan, arpien tulo riippuu omasta kudostyypistä. Eli jos omalla äidillä on paljon raskausarpia niin suurella todennäkösyydellä niitä tulee myös itselle.

Mä en esikoista odottaessa rasvannut mahaa kertaakaan. Mahassa ei ainuttakkaan raskausarpea. Reisiä ja peppua rasvasin, niistä puolestaan löytyy raskausarpia. Tulee jos on tullakseen. Kyllä se rasvaus kuitenkin siihen kutinaan auttaa, joten taidan mennä samalla tyylillä tälläkin kertaa.

En ole kolmessa raskaudessani rasvannut itseäni, en tee sitä nytkään.
Raskausarpia ei ole tullut.

Jalkapohjiin olen tässä viime kuukausina joutunut saunan jälkeen laittaa rasvaa. Tuntuvat kuivilta.
Helpottaa varmasti kun nyt voi taas kulkea pihalla paljain jaloin.

Viime raskaudessa rasvasin vatsaa ahkerasti ja ostin jonkun sille tarkoitetun kalliin rasvankin, enkä saanut arven arpea. En tosin usko sen johtuvan tippaakaan siitä rasvasta vaan juurikin onnellisesti sattuneesta ihotyypistä. Tälläkin kertaa ajattelin kyllä rasvata, mutta jollain ihan perusvoiteella. Eiköhän sekin aja samalla tavalla asiansa. :wink

Mulla on raskausarpia siitä kun teini-iän loppupuolella nousi paino reippaammin mutta raskauksissa ei ole sit tullut enempää vaikken ole rasvaillut lainkaan. Oon huono rasvailemaan muutenkaan... Kasvoja ja kantapäitä rasvailen kun alkaa iho hilseillä. :D

Mä käytin kaks aiempaa raskautta BodyShopin kaakaopuikkoa, tykkään, kun ei tarvitse käsillä levittää.
Ei tullut arven arpea.
Nyt käytän taas samaa rasvaa, mutta pelkään, että ikäkin tekee tehtävänsä ja arpia tulee...
Mun äidillä (ja siskolla) on aivan valtavasti arpia...

Mäkään en oo aikaisemmissa raskauksissa rasvaillut enkä meinaa kyl nyttekää rasvata.
Kakkosen Kohdalla tuli muutama arpi mahaan mutta tosi haaleat on eikä juurikaan näy.
Tisseihin sain kans muutaman mut enää en tiedä missä kohtaa edes olivat kun on kadonneet.

Mulla tullu nyt oireeks levottomat jalat!!
Ihan kamalaa! Alkaa aina iltaisin ku pääsen sohvalle! Onneks ei sentään sängyssä öisin vielä vaivaa.
Kahesta ei oo ollut koskaa ja kolmannen kohdalla alko loppuraskaudessa.
Onko kellään muulla samaa vaivaa tai onko joskus ollut? Auttaako tähän mikää?

En esikoisesta jaksanut rasvailla enää sen jälkeen kun ne arvet tuli. Eipä se rasva niitä estä tulemasta, tulee jos on tullakseen. Nyt vaan täytyy taas rasvailla kun mahan iho on alkanut kuivumaan ja hilseillä.

Ihanan kamala etominen palasi taas kuvioihin, ois ihan kiva syödä muutakin kuin leipää ja pastaa.. Liitoskivut sen kun pahenee ja varsinkin kävellessä häpyluuta kolottaa ja pistelee.

Mä en ole rasvaillut toistaiseksi muuta kuin kuivaa naamaani :D jos alkaa kutisemaan venyvä iho niin sitten kookosrasvalla vaan. Arpien suhteen, tulee jos tulee. Teininä sain rintoihin ja sisäreisiin raskausarpia, joten luultavasti mahakin saa omansa vielä :)

Mulla uutena oireena tänään vasemmasta rinnasta tihkui maitoa kun olin suihkussa! Luulin nähneeni näkyjä, joten painoin kevyesti tissin alta ja tottahan se oli.. toisen nännin päästä tuli vaan ilmakuplia samaa testatessa :D koska maito yleensä alkaa tihkumaan? Onko muilla samaa?
Rv16+5

Toi maidon tihkuminen on tosi yksilöllistä. Toisilla alkaa tosi aikaisin, toisilla ei tule tippaakaan ennen synnytystä. Ymmärtääkseni sillä ei kuitenkaan ole minkäänlaista merktystä sille tuleeko maitoa miten paljon vauvan synnyttyä.
Aamuheräily alkaa ottaa päähän! Ensin heräilin seitsemältä (normisti oon aamu-uninen), sit aikaistu kuuteen ja vielä viiteen! Tänään heräsin jo klo 4!!! Pyörin sit sängyssä ja juoksen vessassa pari tuntia ja sit sen jälkeen iskee taas väsymys! Ei nyt viitsisi kuitenkaan nousta ylös touhuamaan mitään keskellä yötäkään. Toivottavasti menee ohi, en ainakaan muista tällaista viime raskaudesta.

Täällä on alkanut nyt ne öiset suonenvedot. Ja pakko vain purra hammasta kun esikoinen nukkuu samassa huoneessa. Toivottavasti ei kestä ihan loppuun saakka! :sad001 Myös kohdun kannattimet on alkanut varsinkin öisin venyä ja paukkua. Harvase yö herää siihen kun kääntää kylkeä ja mahasta repäisee. Tutut vaivat viime raskaudesta, mutta aika kai kullannut muistot. :rolleyes:

Takaisin