Oireet

Maiskukka, tää turvotus alko ihan muutama päivä sitten,oikeestaan samoihin aikoihin kun alko kaikkia niveliäkin särkemään oikeen kunnolla joten tää taitaa olla nyt sitä kaikkien paikkojen löystymistä:nailbiting: toispäivänä istuin lähes koko päivän ja sen jälkeen tuntuu et ei oo palautunu kunnolla. Verenpaineet on tosi hyvät joten raskausmyrkytys tää tuskin on, on kyllä taipumusta tähän jalkojen turvotukseen ja noita suonikohjujakin on perintönä siunaantunut. Kai sinne neuvolaan voisi maanantaina soittaa, onneks nyt on vapaata ja voi viettää suurimman osan ajasta jalat kohti kattoa:happy: ja tiistaina tukisukkien sovitukseen:wideyed:

Mulla on myös esikoisen raskauden ajalta tulleet suonikohjut alkaneet leviämään pohkeesta jo polvitaipeisiin ja nivusiin asti. Ne pahenee selvästi pitkästä seisomisesta ja istumisesta. Myös kuuma suihku saa ne ihan älyttömän turvonneeksi. Kävely sattuu myös aina iltaisin :sad001. Neuvolassa eivät sanoneet tähän vaivaan mitään järkevää. Joko tässä pitäisi soitella tk.hon vai mistä mä saisin oikeanlaiset tukisukat?

Puolen välin ylityksen kunniaks alkanu alaselän kipuilut ja tunneskaala on jo huomattavasti kattavampi päivän aikana, ku normaalisti :P

Täällä kanssa alaselkä hetkittäin pitkän seisomisen päälle juilii ja säteilee sitten tuonne oikeeseen jalkaan. Onneks vielä toistaseks menee kahvakuulalla, jumpalla ja venyttelyllä ohi. Foam roller on parasta!

Kannattaa todellakin! Mä oon selkäkipuinen ollu aina välillä ilman raskauttakin, joten se on kyllä mua kovasti jelppiny. Nyt oon kyllä ollu ihan yllättyny siitä, miten vähillä selkäkivuilla oon päässy puoliväliin. Toivottavasti pysyis kurissa jatkossaki..

Selkäkipuinen minäkin muuten, tosin yläselkä on mulla yleensä se pahempi. Töissä tulee välillä rullailtua, mutta jotenkin tunne, ettei se jossain kohtaa enää riitä :D jännityksellä jään odottamaan, miten nää tästä kehkeytyy. Raskauden ajan fysioterapiassa ei paljoo näitä selkäliikkeitä jaettu, joten vinkkejä otetaan mielellään vastaan :)

Mä tänä aamuna heräsin siihen ku mulla vasemman käden kolme sormee oli aivan puutuneita, nimetön ja pikkurilli ei :eek: oli tosi oudon tuntonen!
Ja mulla tuntuu jo siltä niinku vauva puskis itteesä kylkiluiden alle vaikka eihän se nyt vielä niin ylhäällä voi olla :confused:

Mulla myös ollut tuota käsien puutumista aamuisin jo muutaman viikon, todella inhottavaa :/ samaten kun verenpainetta mitataan niin silloinkin pistelee sormet/ lähtee tunto. Esikoisesta mulla oli oikea käsi kokoajan tunnoton parin kuukauden ajan. Vissiin oli niin paljon turvotusta, että hermot niin piukassa tai jotain?

Täällä kipuilee selkä ja lantio. Alkaa paikat löystymään kovaa tahtia.. harmi kun täältä ei saa enää lainaa fyssarilta kunnon tukivöitä :( noita nettiputiikkeja olen katsellut mutta näyttävät aika onnettomilta.

Mulla on jo toista viikkoa jatkuva paha olo kuvotus päällä. Kertaakaan ei oo tarvinnu oksentaa, mut hirvittää että taasko alkaa oksentelu. Sitähän sai jo sen 17vkoa harrastaa, niin mielellään en sitä takas ottais :D

Voi höh. En kyllä haluais sitä pahoinvointia takaisin minäkään!

Täällä turvottaa myös. Heti kun laitat jotain suolaista suuhus. Ja väsyttää taas ihan todella paljon! :/

Väsymys vie mielialaakin alemmas ja oon jotenki masentunut siitä, että tuntuu jo niin kovin isolta kroppa. En halua että nää tissit kasvaa enää yhtään! Ahistaa! :D

Minulla on jalassa suonikohju. :( On tosin ollu jo ennen raskautta, mut kauhistuttaa sen kasvaminen suuremmaksi. Mäkään en halua enää yhtään isompia tissejä, nää on jo nyt kamalat megaboobsit. Mun miehellä on niille tosi imartelevia (not) nimiä. Kiva ku toinen vaan vitsailee kasvavan emäntänsä kustannuksella. :P

Nälkä, muttei voi syödä kuin vähän kerralla, koska tukala olo iskee kun syö edes normaalin määrän :(

Pahaa oloa satunnaisesti, saattaa tulla hetkellisesti pahoista hajuista (mukaanlukien kaikki saippuat ja siivousnesteet ja esim. kynsilakanpoistoaine) ja jos on liian lämmin olo (esim kuuma autossa/julkisissa).
Tai jos juo/syö liian nopeasti.

Väsymys siirtynyt syrjään, se on ihan mukavaa :)
Ainoo vaan, että olen heränny jokainen yö tämän kuukauden aikana siinä 4 aikaan aamulla, ihan sama olenko nukahtanut kello 10 tai yhdeltä yöllä. Ja nukahdan vasta kolmen tunnin sängyssä pyörimisen jälkeen. Ja sitten herään 9.00, kun kello herättää.

Ja närästystä ollut! :( Nyt haluan välttää hiilihapollisia juomia ja mausteisia/superrasvaisia ruokia, niistä ainakin tullut iiiiinhottava olo. Täytyy enemmän hamstrata jogurttia kotiin!
Aamukahvista en haluaisi millään luopua, koska vasta muutama viikko sitten sain ensimmäisen kerran tän raskauden aikana kahvia juotua. Ja kahvi jollain tavalla kuuluu mun himoihin :D Toivottavasti pärjäisin ilman, että siitä tarvisi luopua.

Mulle ei oikein kahvi uppoo. Haluaisin sitä juua, mut yleensä kuppi päätyy parin siemaisun jälkeen altaaseen. Tähän keksin sitten yllättäen ratkaisuksi sen, että juonkin kahvini jääkahvina. Kyllä on alkanu kahvi maistuu eri tavalla, kun sinne parit jääpalat upottaa mukaan! :D

Uusia oireita. Monella on ollut kaikenlaista oikeasti ikävää, joten tyhmää valittaa täällä pikkujutuista, mutta ärsyttää kuitenkin.

Nyt ollaan niin raskaana, että näköä haittaa. Tarvitsisin selvästi uudet silmälasit, mutta koska näkö saattaa palautua synnytyksen jälkeen tai imetyksen lopettamisen jälkeen, kannattaa vain odottaa. Raivostuttavaa on se, että koen menettäväni osan hallinnan tunteesta, kun en näe kunnolla. Aion ehkä hankkia uuden reseptin kertakäyttöpiilareihin, vaikka piilolinssit ovatkin tuntuneet jotenkin ikäviltä silmissä pari viime kuukautta.

Alkuraskauden finniongelma on lähes kadonnut, ja nyt iho on niin rutikuiva, että hymyily kiristää kasvoja.

Sissis: Mulla alkoi näköongelmat joskus rv 16 kieppeillä. Piilarit ei tunnu istuvan ja rilleillä en nää mitään! Silmätipat auttaa aina tilapäisesti piilarien kanssa, koska silmälaseja en viitti jatkuvasti näkemättömyyden takia käyttää. Mä kävin 2vkoa ennen plussaa silmälääkärissä ja siellä sanoivat että sitkun raskaudun niin näin voi käydä ja usein palautuu normaaliksi tilanne synnytyksen jälkeen, mutta mulla ainakin menee tähän hermot lähes päivittäin!

Jennyhannele, pian synnytyksen jälkeen ois kyllä hyvä. Se auttaa vähän, että kesällä on valoisaa. Luin kuitenkin jostain myös sellaisia arvioita, että näkö palautuisi pari kuukautta synnytyksen jälkeen tai mahdollisesti imetyksen lopettamisen jälkeen. Niin kauaa en kyllä haluaisi odottaa!

Joo ei mielellään yhtään pidempää ku tarvis :D Alkaa meinaa iha tosissaa menee hermo, ku jokapaikassa saa tihrustella.

Mä aattelin mennä näöntarkastukseen ja hakea uudet kohtuuhintaiset lasit. Käytän tosin niitä vain lukiessa/koneella. Oon nyt viim. 2,5 vuotta ollut tauotta raskaana/imettänyt, eikä loppua näy. Mieluummin näen kunnolla ja päänsäryt vähenevät vaikka sitten pitäiskin hommata uudet lasit taas imetyksen jälkeen.

Mulla kans ärsyttävä näköongelma, piti hommaa uudet lasit vahvemmil miinuksilla jo ennen raskautta, mut en ehtinytkää kun plussasin. Tiesin tuosta et näkö voi muuttua raskauden aikana joten koitan pärjätä vanhoilla. Autoo en kyllä uskalla näillä laseilla ajaa, vaan pitää laittaa piilarit joissa paremmat vahvuudet. Piilaritkin tosin enemmän alkanu kuivattaa silmiä. Välil tuntuu et piilareillaki näkö heittää ihmeellisesti...ärsyttävää.

Takaisin