Oireet

Mulla myös virtsatietulehduksen kaltaisia oireita. Ravaan vessassa ihan koko ajan ja välillä jää sellainen ikävä tunne vessassa käynnin jälkeen tonne alavatsaan. Kävin labroissa asian takia ja ihan varma olin, että virtsatietulehdus sieltä tuomitaan, mutta negaa näytti. Ihme homma!

Ja tää nukkuminen. Viime yönä heräsin klo 2.20 ja unet jäi siihen. Nyt sitä jaksaa olla pirteänä töissä...Juu ei :/

Leijona83 mulla on tommosia samoja oireita mut ei mullakaa pissatulehusta.. vähän semmonen et tuntuu niinku jäisi pissaa rakkoon ja painattaa vessassa käynnin jälkkee mut ei sieltä mitään tuu vaikka kuin vessassa käy :D onneksi kuitenkin menee ohi

Yyh. Ehinköhän tännekin ke kirjotella et olo alkaa helpottaa.. No ei ois kannattanu, eilen ja tänään aamiainen tullu ylös, nyt oon vielä kakonu tyhjällä mahalla.. Mitähän täs uskaltais syyä :s

Mullaki oli tuo "vti" homma, alako jo ärsyttään mutta nyt onneksi helpottanu!

Mannikka, meniskö mehujää..?

Mä söin vähä aikaa sitte lounaan, pinaattikeittoa, ja voi luoja mikä olo! Maha turpos palloksi ja on kipee, välillä enemmän välillä vähemmän, ja oksettava olo!:wtf: ois niin ihana laittaa nukkumaan........

Illalla uni tulee hyvin, mutta siinä puoli kolmen huudeilla loppuu. Haukottelen ja oon ihan kuutamolla työpäivän, iltaa kohti vähän virkistyy ja ysin aikaan täyteen uneen.

Uuvuttavaa, mutta ei onneksi käy suuremmin hermoon. Jos tässä harjoitellaan jo vähillä unilla toimeentulemista...? Tähän asti olen nukkunut vähintään 7h/yö, ihan täysii.

Mulla ei kyllä nukahtamisestakaan iltasin tuu yhtään mitään :/ pyörin eka kaks tai kolme tuntia, saatan nukahtaa pariks tuntii ja taas herätään. Hyhhh mulla aina ollut univaikeuksia ja myös historiassa vaikea unilääkeriippuvuus, se voi siis olla et nyt hormonit tekee temppujaan ja siks ei uni tuu.

Nyt olisi rv10+0
*aamupahoinvointi loppu about viikkositten mutta klo:17.00 pahoinvointi jatkuu..eli iltasin ellottaa!
*Itselle on harvinaista väsymys ja olen normaalisti todella liikkuva eli 6xvk salia +lenkkiä,uintia ym. MUTTA nyt hyvä kun jaksaa hinautua postilaatikossa! Kaamee morkkis asiasta.
*tissejä kolottaa sillon tällöin, mutta ei onneksi jäätävästi
*päänsärkyyn olen kiinnittänyt huomiota koska sellasta ei normaalisti ole,toki voi johtua liikunnan äkillisesti vähenemisestäkin :)
*PAHINTA on unettomuus alias pissahätä Etenkin kun yöt ravaa 15min välein vessassa ei ihme että väsyttää!

Mulla oireina tällä hetkellä rintojen arkuus, turpoaminen ja kovettuminen varsinkin jos on huonot ja puristavat liivit (mitä nuo kaikki rupeaa olemaankin). Maha on neljättä viikkoa löysällä ja turpoaa palloksi joka ruokailun jälkeen. Toisinaan saa juosta heti syötyä vessaan. Kerkesin jo epäillä salmonellaa tai muuta vastaavaa, mutta testit onneksi nega.

Tuo virtsis on kyllä inhottava vaiva. Sen kyllä tunnistan ite hirvittävästä kirvelystä. Itelläni ollut kroonisena se 17-vuotta. Nykyään tullut harvemmin.

Mun oireet tällä hetkellä on 24/7 jäätävä etominen ja yrjööminen, iltasin palelu, siinäpä ne. Mul ei ole edellisissä raskauksissa ollut läheskään tällaista tää pahoinvointi, tää on hirveetä ja tuntuu ku pahenis vaan koko ajan. Nyt on viikkoja 10+1.

Mulla itelläni vti-oireisiin auttaa kun juo reippaasti sokeroimatonta karpalomehua. Karpalossa ja puolukassa on jotain ainetta joka estää bakteerien kiinnittymistä virtsarakon seiniin ja ehkäisee tulehduksia.

Semmonen oire on kans et tää mun maha on aivan karmeen kokonen, turvotus on ihan kamala.

Muokattu viimeksi:
Jee nyt pääsin kirjautumaan parin vuoden jälkeen :joyful:
Oireina nyt 7+1 on rintojen turpoaminen, vatsan nippailu, saunassa tai kuumassa suihkussa ollessa otsan kipeytyminen(oli esikoisen kanssa sama), kuuma, kylmä, väsy jossain vaiheessa päivällä ihan kreisi. Pissalla saa ravata. Hajut erilaisia kuin normisti. Mutta, missä yökkö olo, sitä ei ole?

Unettomuuteen mun paras apu on vaan yrittää olla stressaamatta siitä. Jos herää kolmelta ni sit herää kolmelta. Ei kuitenkaan kannata avata mitään kännykkää tms. valoa. Kirjaa luen, jos ei uni tule. Edellisessä raskaudessa aloin nukkumaan paremmin toisella kolmanneksella, joskus vko 17 jälkeen. Siihen saakka oli valvomista ja pätkäunia, sama nyt. Mut sit loppuraskaudesaa nukuinkin paremmin kuin n. 10 vuoteen!

Yöllä sain halvauksen kun kävin vessassa ja paperiin jäi ruskeaa tuhru vuotoa :O hirveä paniikki.. Kipuja ei ole ja luin että pieni tuhru voi olla normaalia. Silti huolettaa kovasti :\ täytyy nyt ensiksi mennä ostaa muutamat testit ja jos näyttää plussaa vielä niin pakko varata ar ultra ettei pää hajoa :\ nyt RV 6+3

Unettomuuteen mun paras apu on vaan yrittää olla stressaamatta siitä. Jos herää kolmelta ni sit herää kolmelta. Ei kuitenkaan kannata avata mitään kännykkää tms. valoa. Kirjaa luen, jos ei uni tule. Edellisessä raskaudessa aloin nukkumaan paremmin toisella kolmanneksella, joskus vko 17 jälkeen. Siihen saakka oli valvomista ja pätkäunia, sama nyt. Mut sit loppuraskaudesaa nukuinkin paremmin kuin n. 10 vuoteen!

Viisas neuvo, mutta vähän hankala toteuttaa, jos ännännettä yötä valvoo ja seuraavana päivänä pitäisi taas töissä jaksaa nuokkua pahoinvoivana ja väsyneenä. :bored: Itse nukun pe-la ja la-su yöt ihan ookoosti, mutta töitä edeltävinä öinä en. Diagnosoin, että se kaikki jaksaminen seuraavana päivänä kuormittaa jo yöllä, vaikka töissä sinänsä on rauhallista tähän aikaan vuodesta. Viikonloppuisin en ole tehnyt nyt juuri mitään kodin ulkopuolella ja kotonakin ottanut päikkäreitä, joten pari päivää viikosta sujuu ihan leppoisasti. Muina päivinä kärvistellään.

Yöllä sain halvauksen kun kävin vessassa ja paperiin jäi ruskeaa tuhru vuotoa :O hirveä paniikki.. Kipuja ei ole ja luin että pieni tuhru voi olla normaalia. Silti huolettaa kovasti :\ täytyy nyt ensiksi mennä ostaa muutamat testit ja jos näyttää plussaa vielä niin pakko varata ar ultra ettei pää hajoa :\ nyt RV 6+3

Mulla kävi samoin juurikin tuolla seiska.viikolla. oikeastaan joka toinen päivä vähän tuhruttelu ruskeaa vuotoa. Kuitenkaan kipuja ei ollut. Soitin eilen neuvolaan ja sanoivay että ei kuulosta keskenmenolta kun väri ei ole punaista, ei runsasta eikä kipuja ole.

Jee nyt pääsin kirjautumaan parin vuoden jälkeen :joyful:
Oireina nyt 7+1 on rintojen turpoaminen, vatsan nippailu, saunassa tai kuumassa suihkussa ollessa otsan kipeytyminen(oli esikoisen kanssa sama), kuuma, kylmä, väsy jossain vaiheessa päivällä ihan kreisi. Pissalla saa ravata. Hajut erilaisia kuin normisti. Mutta, missä yökkö olo, sitä ei ole?

Hei mä oon ihmetellyt kun suihkussa otsaan sattuu.. siis eipä tullu mieleenkään että olis raskausoire! :)

Miina123 tiedän että voi olla normaalia mutta tämä epätietoisuus on kaikista pahinta toivotaan että kaikki olisi hyvin.

Se voi olla normaalia ja toivon että sinunki kohdalla se on normaalia..
En halua pelotella mutta vaikka sanotaan että tuhruttelu ilman kipuja on harmitonta ni mun kohdalla ruskee tuhru ilman kipuja oli juurikin se pahin vaihtoehto.. viikon tuli ruskeaa tuhrua ja sitten alko verinen vuoto eikä silloinkaan ollu juuri mitään kipuja..

Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin tuhrusta huolimatta ♡

Kävin juuri ultrassa (johon en aikonut mennä :angelic:) ja siellä lääkäri katsoi, että istukasta oli jossain vaiheessa vuotanut vähän verta. Ja, että se saattaisi jossain vaiheessa tulla ruskeana tuhruna pois. Vaaratonta pitäisi olla, mutta enpä olisi halunnut kuulla koko verenvuorosta.

Takaisin