Oireet

Mulla kans ikenet vuotaa verta ja on oudon tuntuset. Neuvolassa kertoivat et on ihan normaali raskausoire. Mulla täl hetkellä pahoinvoinnin lisäksi kuivat silmät! Piilarit tuntuu ihan hiekkapaperilta ja tuntuu et olis näkö heikentyny muutamassa päivässä todella paljon. Muutenkin kasvojen alueen limakalvot kipeenä kokoaika.

Mulla on ihan kamalat aamupahoinvoinnit! Vielä ei oksu ole tullut mut ei oo kyllä kaukana mikään hetki. Mulla aika perinteisesti aamut pahimpia, tekee tiukkaa pitää edes vettä sisällä. Helpottaa päivän mittaan kunhan muistaa syyä öö lähinnä koko ajan onneksi lähinnä hedelmiä yms mut silti, nälkä on koko ajan! Ja jano, ja pissa hätä. Tissikipu on helpottanut, vatta muistuttelee olemassa olostaan aika ajoin pienellä nippailulla. Hiki haisee kamalalle! Ja palelen yöt. ei siis mitään suuren suurta mutta koko ajan jotain muistuttamassa asukista

Jennyhannele, raskaus vaikuttaa silmiin ja varsinkin näköön. Silloin ei kannata käydä tarkastuttamassa näköä.

Itellä etova olo pahentunut, mä en ala, jos mä alan oksentaa samalla lailla kuin kolmosen odotuksessa, aamulla alako ja yöllä loppu. 6-12 kertaa päivässä. Paino ei sitten paljoa noussutkaan... :(

Ääh jotenkin vaikea uskoa että olisi raskaana, minulla ei vielä mitään oireita ainoastaan välillä vihlonut mahaa. Viimeksi oli tässä vaiheessa jo rinnat arat, hampaiden pesu teki pahaa, kahvi oksetti yms.

Fanny kaikki raskaudet on erilaisia, mulla kanssa kahdessa aiemmassa raskaudessa alkanut jo tässä vaiheessa (6+5) pahoinvoinnit, järkyttävä väsymys, mahan juilimiset jne. Nyt tässä kolmannessa ei juurikaan oireita... :eek:

Fanny, mulla takana kaks niin erilaista raskautta ku vaan voi olla ja niin se tämä kolmaski poikkeaa edellisistä!:)

Desiree, jospa sitä pahaa oloa ei nyt tuliskaan...:wink onko sulla ennestään tyttöjä, poikia vai molempia? Mulla on tyttö ja poika ja oli kyllä niin erilaiset raskaudet ja nyt tähän raskauteen tuli molemmista "kermat päältä"...:confused:

Sydänkäpynen, meillä on niin vähän raskausviikkojakin, että kyllä niitä oireita ehtii tulemaan :) Ja fanny kans! :happy:

Ja musta on hölmöä ajatella että olisi jotenkin "enemmän" raskaana kun on liuta jotain epämukavia raskausoireita.... Valitettavasti monet tuppaa näin ajattelemaan.... Minäkin kun esikoista odottaessa olin ihan loppuun asti töissä, en päivääkään poissa, niin sitä pidettiin jotenkin kauheena ihmeenä :rolleyes:
Mulla siis kaksi tosi vähäoireista raskautta takana (pahoinvointi, mitä se on?) enkä nyt tästäkään (rv 5+0) muuten tietäis raskaana olevan ellei testi sitä olis kertonut. Mutta mä ajattelenkin niin että mun kroppa onkin erityisen sopiva odottamiseen :Heartred Enkä nyt tarkoita etteikö muiden olis, mutta tällä ajatuksella on kiva lohduttaa itseään silloin kun tuntuu että koko raskaana oloa mitataan sillä mikä vaivaa milloinkin....

Ja ehkä toiset ovat herkempiä lukemaan kroppaansa :happy: Mä esim oon saanut kaksi lasta, mutta kaikki ne paljon puhutut kohdun kasvukivut, liitoskivut, repäsyt jne on ihan ventovieraita mulle...

Ihanaa että joillain on myös niitä helpompia raskauksia :) itse en paljoa ollut sairaslomalla kun pystyin kotona omaan tahtiin tekemään hommia. Iha alkuun olin viikon poissa ja loppupuolella kun oli poskiontelotulehdus :rolleyes:

Ihan outo paineen tunne alavatsalla, iltapäivällä alkoi selkäsärky. Mietin hetken, että pitäiskö käväistä lääkärissä, mutta arvon vielä, että viitsinkö lähteä. Klo 16 siirtyy päivystys isompaan kaupunkiin, sinne taas on aika pitkä matka...

Mulla on kans ikenet alkanu vuotaan verta hampaiden pesun yhteydessä :) muuten ei oo oireita oikeestaan.. Paitsi jäätävä väsymys ja ajoittaiset kasvukivut esim yöllä kun käännän kylkeä. :) ajattelin nauttia tästä ajasta ennenkun valitan mahdollisista tulevista oireista.. :)

Oh. Omasta listasta jäi vielä
  • oudot finnit mitä kummallisimmissa paikoissa
  • hirmu tiukka kakka
Tai mistäpä minä ensikertalaisena näistä tiedän, mutta nämä ainakin on erilailla joulukuuhun ja sitä edeltäneisiin vuosiin verrattuna :grin

Mulla kans maha kovalla ja pakko varmaan apteekista Levolacia tänään kipasta! :|

Järvenhenki ja Miuna – sama. Mun vatsa huutaa pellavasiemenrouhetta! Saa siis vinkata, mikä muu pitää vatsan toiminnassa. :anyone Googlaan tuon Levolacin.

Sissis, minä viimesyksyisestä neuvolasta muistelen, että pellavansiemen on no-no -listalla. HUS:n sivuilla näkyy olevan myös vinkkinä, että:
Pellavansiemenet ja pellavarouhe
Ei suositella käyttämään raskauden aikana. Erityisesti ulkomaisissa valmisteissa on korkea kadmium- ja syaanivetypitoisuus. Pellavansiemenet leivässä eivät aiheuta riskiä.

Mulla on ihan järkyttävä palelu, ja väsymys. Rinnat arat, ja sit et en pysty juomaan maitoa enkä kahvia. Mut en kyllä tiiä mitä tän väsymyksen kanssa tekisin. Niin ja huonoa oloa, ei oo oksennus vielä tullut. Saa nähdä miten kauan kestän tätä väsymystä.

Mulla kans suoli lopettanut kokonaan toimintansa. Microlaxilla toimii,mutta pukamat kiittää.. Saiskohan vi-sibliniä ottaa.? Levolac on niin pahanmakuista, etten saa sitä alas.

Lälly visibliniä saa ottaa. Itse käytin viime raskaudessa. Vielä ei oo tarttennu :)

Takaisin