Oireet

Lälly ainakin miulle tää järkky väsymys on normaalia raskaana. Tai oli viimeeks ja nyt kans. Ei siihen oikeen auta kun levätä.. Hyhh tuntuu et laatta lentää ihan just kun tuijottaa näitä papereita :x onneks kohta on se lääkäri

Kiitos teille tsempeistä! En oo käyny vielä lääkärissä. Mulla on edelleen noita Postafen-tabletteja kaapissa, täytyy varmaan ottaa tänään illalla. Mua pyörryttää kans koko ajan, mutta se johtuu mun kohdalla varmasti tuosta verenpaineesta. Mulla kyllä on pistänyt hartiaankin, mut siinäkin olettaisin lihaksen olevan vaan jumissa.

Täällä alkoi kans tänään se mitä oon pitkään pelänny, oksentelu nimittäin :( ollut jo pari viikkoa joka päivä paha olo ja tähän asti siihen on auttanu syöminen, tänään tuli sit aamupala ylös.. Hirvittää mennä illaksi töihin kassalle, siitä kun ei välttis tarpeeksi nopeasti ehdi vessaan :/

Sydänkäpynen, mulla pahimmat kiukut ja raivot tuli jo ennen plussaa, olin koko ajan ku perseelle ammuttu karhu. Olin ihan että voii piippiip jos nämä ei johdu raskaudesta ja joka kuukausi alkaa olee tämmöistä.. no, onneksi olikin raskaus syynä ;) Ja mulla jo helpottanut, kunhan vaan saa kunnon yöunet.

Viime raskaudessa muistan kun tuli ihan järkyttävä raivokohtaus jostain pikkujutusta ja iteki ihan säikähdin sitä. Mies-polo se vasta ihmeissään olikin :D

Joo jälkikäteen lähinnä naurattaa nää raivoamiset, mutta vähän myös välillä hävettää :hilarious: Toivottavasti menee ohi tässä seuraavien viikkojen aikana!

Hei! Oli pakko kirjoittaa kun niin on mieli apeana nyt... tosiaan 4+1 menossa ja viimeiset viisi pv on tikussa ollut kaksi viivaa. Oireitakin on ollut, erityisesti vatsassa jatkuva julliminen ja painontunne kipuna. Tänään ei ole ollut mitään tuntemuksia vatsassa... ainlastaan oksu meinas lentää aamulla. Jännittä kuitenkin jatkuvasti jos tämä keskeytyy... tänään taas apteekista tikku testiin.

Lääkäristä loppuviikko saikkua ja kehotus kertoa esimiehelle raskaudesta, että voi toivoa työskentelyä kotoa käsin.. Noh nyt tietää sit oma esimies ja työhuonekaveri.

Mannikka, minä joudun kertomaan myös molemmille esimiehilleni ennen nt-ultraa. Minullahan otetaan silloin samalla istukkanäyte ja tarvitsen siihen koko päivän vapaaksi, en jaksa valehdella olevani sairaana, vaan ajattelin kertoa ennen tuota, jos niin pitkälle päästään. Esimieheni tietävät edellisestä keskeytyneestä raskaudestani, koska olin silloin pitkällä sairaslomalla keskeytyksen jälkeen. Ja jos nyt tulee huonoja uutisia, jään varmasti taas ainakin pariksi päiväksi sairaslomalle, joten helpompaa on, kun tietää etukäteen miksi olen poissa.

Itse asiassa lähiesimieheni oli viimeisessä raskaudessani suurin vertaistukeni, koska hän oli itse käynyt saman läpi joitain vuosia aiemmin ja oli ainoa lähipiiristäni, joka täysin pystyi ymmärtämään, mitä jouduimme käymään läpi. Tietää nytkin, että yritämme vauvaa uudelleen. Vielä en ole kuitenkaan puhunut raskaudesta mitään.

Muokattu viimeksi:
Viveka, itse kerroin myös viimeeksi aika nopeaan, kun miulle kuuluu myös labratyöskentelyä, joka on täysin kielletty raskaana. Onneksi lähiesimies on todella mukava ja ymmärtää kyllä esim kotityöskentelyn tarpeen..

Elisinha tsemppiä pahaan oloon! Ja muillekin, jotka siitä kärsii... :depressed:

Mannikka tosi kiva, jos onnistuu tuollainen etätyöskentely. :)

Miina123, älä huoli. Niin kauan kun ei ole kipuja ja vuotoa niin voi ihan hyvin luottaa raskauteen. Ymmärrän kyllä tuon tunteen. Itelläkin oireettomuus välillä mietityttää, mutta vielä niin varhaiset viikot että mahdollinen oireilu taitaa olla vielä edessäpäin ainakin kun näitä muita pidemmälle edenneitä täällä olen seuraillut.
Rv 4+4

Mannikka, meillä tietää koko firma että raskaana ollaan :confused: en ehkä heille ois ekana kertonu mutta työnkuvan vuoksi pakko. Ja ois ne varmaan hoksannu siitä ku aamupäivisin kipitellään vessaan ja sieltä kuuluu yöks ja silmät punasena takasi toimistoon :rolleyes: ja tänään heitettiin ilmoille sellanen mahollisuus ku erityisäitiys vapaa....:)

Neuvolasta nyt kuitenkin tarjottelivat lääkäriaikaa, kun otin yhteyttä. Huomenna siis neuvolaan...

Mkm erityisäitiysvapaa on hyvä :) meillä semmosta ei saa kun kirjotushommia löytyy aina.. Tosi outoo et pomo tietää mut kukaan sukulainen ei :D

On joo tosi outoo että töissä puhuu asiasta ihan jo melkein luonnollisesti ja sitte on sukulaisten seurassa hissun kissun :rolleyes:

Niinpä :D tosin eiköhän tässä kohta vois jo ainakin omille vanhemmille kertoa :) kuun lopulla tulevat käymään, niin varmaan joutuu paljastamaan :))

Mulla on tässä parissapäivässä tullut uusi oire muitten jatkoksi :D vessassa oon ravannut kahden viikon aikana ku hullu mutta nyt on tullut ihan paineen tunne kokoajan. Juurikin painaa kokoajan virtsarakon päälle. Suht inhottavaa ku pissattaa ihan kokoajan :D
Täälläkin kuulemma oon raivonnut huolella ja nukkunut vaan sohvalla ku aivokuollut :D

Täällä varsin klassiset oireet:
  • järkyttävän kipeät tissit
  • kaikki haisee pahalle
  • pissattaa ja janottaa
  • nokka tukossa
  • loppumaton väsymys
  • jäätävä palelu
Miten muilla, onko suussa erilaisia tuntemuksia? Minulla tuntuu, että oikealta ylhäältä ikenet olisi turvoksissa ja iho rikki. Ei niinkään kipeät, mutta oudot. Eikä tahdo palautua (vaikka normaalisti suuoireet ja -viat paranee ihan hetkessä). Viime kesänä on suu hoidettu kyllä viimisenpäälle kuntoon, mutta tokihan sitä nyt on jo ehtinyt hoidettavaa tulla.

Muokattu viimeksi:
Järvenhenki, mulla on ollut ikenien kanssa pulmia. Hammaslääkärin mukaan on raskausoire. Helpotti kuitenkin vähän, kun poistettiin hammaskivet ja purskuttelin pari kertaa desinfioivalla liuoksella. Sain myös kehotuksen hankkia nyt sähköhammasharja, vaikka tähän asti sama hammaslääkäri on pitänyt sitä mulle tarpeettomana.

Takaisin