Oireet

Mulla oli nyt kans sovellus ja se on kyllä aika jees ihmiselle jolla on onneton numeromuisti ;)

Tääläkin tänään aamulla alkoi klo 7 ensimmäistä kertaa kipeet supistukset. Kellotin ja viiden minuutin välein viiden tunnin ajan. Suihkustakin loppui lämmin vesi. :D onneks jumppapallo ja kauraryyny auttoi. Ajattelin jo että nyt se on lähtöä mutta sitten sain nukuttua ja kun heräsin.ei suppareita enää ole tullut kuin harvakseltaan. Mutta selkeesti työtä tehdään että pikkunen pääsis pian kainaloon :)

Mitä ootte mieltä siitä kun soitin synnärille konsultoidakseni 4h säännölliste. supistusten jälkeen, että milloin pitää tulla.. aattelin kun ne tuli kuitenkin 5minsan välein maksimissaan. Sanottiin että ihan sama mikä väli supistuksilla on, tulet sitten kun ne ovat niin kipeät ettet pysty enää olemaan. Hmmm.... eli ihan turhaa kellottaa?

Ite mietin Tässä just pitäisikö soittaa kun iltakasista lähtien tullut parhaimmillaan ,alle 3 minuutin välein tosi kipeitä suppsreits et tulee tuskahiki ja oon melkein itkemässä ja puhisen ku hullu. Koko maha kramppaa ja alapää alkaa olee todella kipeä.. jos vielä muutaman tunnin katsoisi ja sit soittaisin ku en halua soittaa liian aikaisin ku nääkin tulee aina välillä 6minuutinkin välein...

Mulla voimakas jatkuva kiristys jatkunut eilisaamusta lähtien enkä tiedä mitä tälle pitää tehdä. Voisiko se olla itselläkin käynnistymässä ku tämä ei lähde pois millään? Makuultaan helpottaa mutta sitten noustessa heti alkaa taas. Vaikeaa oli jo kävellä illalla. Kipua ei liikaa eikä tunnu helpottavan millään -edelleen vaikea havaita selkeitä taukoja tai aaltomaisuutta.

Jos on tukalat oltavata ja mietitytyää missä mennään niin kannattaa sitä näytillä käydä, sit ainaki helpottaa henkisesti ku saa asiantuntian mielipiteen mikä vaihe menossa.
Ne supparit kun saattaa lähteekki just vauhissa etenemää ku lähtee liikkeelle. Ei ainakaa sitte tuu kiire paniikki ku lähtee käväsee jos siltä tuntuu.
Meille sanottii siel valmennuksessa että sitten ku ei enää pärjää sen kivunkaa yksin ni kannataa lähtee tulemaa näytille.

Musta ois kiva tietää mikä tilanne itellä tuolla alapäässä tällä hetkellä, siitä on kuukausi kun se on tutkittu ja sillo oli kaulaa jälellä pitkästi ja sormelle auki, mut antas vähä itelle mielenrauhaa ja tietoa tulevasta ku tietäs mikä tilanne nyt. En vaa vihtis pelkän mielenkiinnon takia soitella aikaa et jos joku kurkkais.

Siis tää paine alapäässä. Miten tätä voisi edes kuvailla? Ihan kuin joku vetäisi koko ajan nivusia erilleen ja yrittäisi levittää paikkoja väkisin. Pää tuntuu jo todella alhaalla, ihan kuin pelkästään sen aiheuttama paine voisi puhkaista kalvot hetkellä minä hyvänsä.

Kävely on nyt kirjaimellisesti pingviinikävelyä ja kaikki liikkuminen on muuttunut hyvin haasteelliseksi. Koko ajan ollut pieni etiäinen, että syntyisi ennen laskettua aikaa, mutta nyt mää ihan oikeasti ja tosissani toivon että synnytys käynnistyy mahdollisimman pian. Tätä olotilaa ei nimittäin kestä oma pää eikä kyllä kroppakaan. Viikkoja nyt siis 37+6. Esikoinenkin kärsii kun äiti ei jaksa mitään. :/ Illat menee sohvalla maatessa ja mieheltä vuorotellen jalka- ja selkähierontaa kerjätessä.

Onneksi tänään saan tens-laitteen vuokralle, eli senkin puolesta saa vauva tulla. On kivunlievitykset kunnossa. :wink

Eilen NIITÄ tuli!:wav
Niitä kunnon suppareita! Tosin vaan reilun tunnin ajan ja vaihteli välit 4- 15min, mut niitä tuli!! Ja kyllä oli napakoita niin että kun miehen varpaat sattu olee just siinä käden ulottuvilla sohvalla makoillessa niin sekin ne kyllä tunsi!:hilarious:
Ehkä tää tästä kohta vois tullakkin:happy: vai onko kellään kokemusta että kun näitä alkaa tulee niin menis vielä viikkoja?:oops:

Ainii ja sellanen outous ennenku nää alko niin toi meidän koira joka muutenkin on raskauden aikana alkanu suorastaan kyhnää mussa, lisääntynyt vaan loppua kohden niin oli eilen ihan mahoton! Änki koko ajan viereen, nuoli kättä, jalkaa, paino päätä mahaan ja jos oli lähteny välittömästä läheisyydestä ni heti ku inahdin ni tuli samantien viereen:grin

Ei oo kyllä loppua kohden tällä mahatyypillä hikka vähentynyt yhtää. Ihan ku tripitillä hikkailis tuolla. Esikoisenkaa oli kyl sama homma.

Ikävää ku monella on niin paljon kaikkia kipuja. Sais nyytit alkaa tuleen täällä :cat: Mulla liikkeessä on hyvä sitku touhuu kaikkea ei sillee huomaa kipuja,mutta ku levähtää ni ai että sattuu ku lähtee liikkeelle. Ihan sellai vanha mummo olo ku sattuu liikkuminen levon jälkee.

Täällä jossain vaiheessa kyselin mielipiteitä että ottaako lääkäriin yhteyttä vaiko ei, en ottanut ja selviskin seuraavalla neukkukäynnillä että muutoksia ei kuitenkaan voimistuneista supistuksista ollut tapahtunut. Ja niinku arvelinkin niin kaks viikkoa ajoissa se pieni poika sitte tulla tupsahti maailmaan:)

Mitä ootte mieltä siitä kun soitin synnärille konsultoidakseni 4h säännölliste. supistusten jälkeen, että milloin pitää tulla.. aattelin kun ne tuli kuitenkin 5minsan välein maksimissaan. Sanottiin että ihan sama mikä väli supistuksilla on, tulet sitten kun ne ovat niin kipeät ettet pysty enää olemaan. Hmmm.... eli ihan turhaa kellottaa?

Kaippa se kellottaminen sit on ihan turhaa :D Ehkä se tieto että onko niitä supistuksia ollu tiheästi vai ei, kertoo että onko synnytys vai ongelmia kyseessä. Tää on esikoisen odottajan arvailua. Mut toisaalta mua vähän huojentaa tää tieto, ettei oikeesti välttämättä tarvii kello kädessä kärsiä sit ku sen hetki tulee :D

Kaippa se kellottaminen sit on ihan turhaa :D Ehkä se tieto että onko niitä supistuksia ollu tiheästi vai ei, kertoo että onko synnytys vai ongelmia kyseessä. Tää on esikoisen odottajan arvailua. Mut toisaalta mua vähän huojentaa tää tieto, ettei oikeesti välttämättä tarvii kello kädessä kärsiä sit ku sen hetki tulee :D

Nii mä en tiedä ku olen myös ensisynnyttäjä ja kaikki on uutta :D pidin itteeni taas tosi tyhmänä kun soitin polille, mut lohduttaudun sillä että en mä oo ainoo :D mut jäinkin miettimään että mistä tietää että synnytys on käynnistymässä? Mullakin tosiaan 5minuutin välein 60s supistukset 4-5tunnin ajan ja kivut vaan yltyi etten pystynyt puhumaan. Sit jossain.vaiheessa kaikki vaan tyssäs ja loppuiltana ei mtn :D argh. Mut ihanaa kun kropassa tuntuu!

Rv 38+3 kuopus syntyi näillä tiedoilla. Tämä vaavi ei kyllä osoita merkin merkkiä että olisi tulossa :D

Itselläni supistukset ei ole aikaisemmin olleet ikinä olleet säännöllisiä kuin vasta viimeisillä senteillä. Ainut mistä olen tajunnut lähteä on ollut supistusten erilaisuus ja paineentunne sekä verinen vuoto. Jos olisin odotellut säännöllisiä supistuksia olisi viimeiset kolme syntyneet autoon..

Heräsin aamulla yhteen supistukseen ja olin että Jes Jes nyt alkaa mutta perkele ei mitään sen jälkeen pyh pah en mä mitenkään malttamaton ole :grin Rv 37+6 ja välillä jo ajattelen että kummiskin mennään käynnistykseen :grin Kunpa alkaisi jo tapahtumaan oon koittanut rehkiä ja tehä kaikkea mut mikään ei saa supistuksia aikaisekdi.

Ne aina kyl kyselly sairaalasta et kuinka usein ja kuinka kauan supistus kestää ja millon alkanut säännölliset supistukset. Kirjaamista tms varten ja arvioimista, missä mennään. Se oma olo ja tunne kuitenkin on se, millon mennä näytille :)

En jäänyt sit kotiin miettimään edellisen viestin jälkeen.
Miehen herätin neljältä kun supistukset tuli jo seisaaltaankin ja ei auttanut enää mikään ja tosi kipeetä teki. Jorviin tultiin vähän ennen viittä ja olin kolme senttiä jo auki eli oli ne supistukset jotain tehnyt ja mentiin saliin suoraan. Siellä kahteen asti meni ja pieni prinsessa näki maailman imukupin kautta kun omat voimat loppui. Täällä ei lääkkeet tpiminut ollenkaan ja jouduttiin leikkaamaan alapäästä enemmän auki mutta palkinto on aika ihana. Oon kyllä ihan rakastunut tuohon:Heartbigred:Heartpink

Takaisin