Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkaa pikkuhiljaa pää hajoamaan näiden vaivojen kanssa. Voimistuvia supistuksia mulla on ollut n 24 vkolta lähtien ja nyt vko 31+ meneillään. Saikulla olen ollut vissiin kuusi viikkoa. Supistukset kiristävät mahan kramppiin tosi herkästi. Silloin ei voi liikkua, ei voi kunnolla hengittää. Olo menee pahemmaksi iltaa kohti, tosin tänään on kiristänyt urakalla ihan aamusta asti. Aluksi ajattelin, että voisin tehdä hommia tietokoneella kotoa käsin mutta fyysinen olo kietoutuu mulla niin vahvasti henkiseen, ettei siitä tullut mitään. Joskus voin aamuisin ulkoiluttaa koiran, muuten lähinnä istun lepotuolissa. Lääkäri on tarkistanut, että kohdunsuu ei ole auennut, onneksi. Mieli on silti tosi maassa.

Mulle rupeis kanssa jo vaivat riittämään.. Oon kolmatta viikkoa sairaslomalla alaselän välilevy ongelmien takia. Nyt kuitenkin kotona ollessa on ilmennyt kaikkia muita kivoja vaivoja. Harjoitussupistuksia tulee tiuhaan, useasti päivässä ja kestää jopa tunnin putkeen. Maanantaina tod näk. Neuvolalääkäri soittelee näistä. Ei varsinaisesti satu, mutta kovin epämukava olo siitä tulee. Kiristää ja puristaa ja just tuntuu ettei saa henkeä. Eilen mittasin tälläsen supistuksen aikana leposykkeeks 122. se säikäytti ja soittelinki synnärille. Panadolilla ja vedellä se tilanne sitten parissa tunnissa rauhoittui.
Esikoinen onneks vielä kesäkuun ajan päiväkodissa.. Onneks ollaan jo tän raskauden paremmalla puolella.

Lähetän paljon tsemppiä, Jummiina! Vaikka vaivat kiristävät pinnaa ja nostavat pulssia, niin musta on tosi lohdullista kuulla, etten ole yksin vaivoineni. Onko sulla välillä parempia päiviä tai hetkiä? Mulla olo voi vaihdella kovasti päivästä toiseen, ja etenkin aamusta iltaan. Eilen taisi olla pahin päivä tähän asti ja tuntui, etten kestä enää mitään. Tänään taas on mennyt aika hyvin ja mielikin on ollut valoisa! Huomaan miettiväni,että mahdankohan järjestää itse valmistujaisia 18 vuoden kuluttua :D

Onko nämä alapään "viiltelyt" ja säryt nyt niitä liitoskipuja? Tuntuu et öisin on kaikista pahimmillaa toi viiltely ja nimenomaan tuol alapäässä...

Eiköhän. Paikallaan pötkötellessä ei tunnu mitään, mutta kääntyillessä monesti vihlaisee jonnekin, eikä jalkoja kauheasti viitsisi levitellä. Inhottavaa, varsinkin kun mulla tuo kääntyily ja asennon vaihtelu on hyvien yöunien edellytys...

Noku mulla on oikeestaa paikallaa makoillessaki, mutta sittekö erehyt vaihtaa asentoa nii sit vasta kirpaseeki. Mun on pakko pitää peitto rullattuna jalkojen välissä tai tyyny, se muka jotenki helpottaa noihin. Oon vaa miettiny et pitäsköhän käyä tarkistuttaa et onko nää kivut voinu ruveta kypsyttää jo paikkoja. Suppareitaki ollu aina enemmän ja vähemmän...

Mulla on ollu makoillessa jo monta kuukautta käytössä imetystyynypötkylä jalkojen välissä. En osaa sanoa, onko kipuja vähemmän sen takia, mutta kyllä asento on jotenki mukavampi, kroppa pysyy samassa asennossa koko ajan, kun jalat ei pääse liukumaan omille teilleen...

Täällä myös supistellut tosi paljon.. On parempia ja huonompia päiviä. Mieltä huojensi lääkärineuvolassa viime viikolla tieto ettei mitään ole kuitenkaan onneksi alakerrassa tapahtunut. Mutta kävely on usein sen takia vähän hidasta. Muilta vaivoilta olenkin sitten säästynyt, närästystä vielä odottelen kyllä jos esikoiseen tulee.

En tiedä supisteleeko mua vai mitä mutta nyt pari päivää ollut vatsa tosi raskaan tuntuinen, ja ihan kun olis tiiliskiviä välillä mahassa. Oikein paineen tuntua alavatsassa. Eilen varsinkin oli tosi raskas päivä ja töissäkin sai oikein "kannatella" vatsaa kun käveli vaan muutaman metrin vessaan..

Tänään jo keveämpi olo. Potkut ja liikkeet tuntuu nyt tosi voimakkaina, että huomaa et vauva oikeesti jo painaa ja vie tilaa, kun maha kääntyilee ihan ylösalaisin. :?
Ja liikkeet tuntuu jopa seistessä ja paljon useammin kuin esim viikko pari sitten. Hyvä asia kyllä mutta aika muljumista eikä aina tunnu kovin mukavalle :D

Tää ummetus on kyl jotain mitä en tuu kaipaamaan.... Normaalisti käyn vessassa monta kertaa päivässä, nyt ei edes joka päivä onnistu. Mietin et ei ihme että on raskas olo jos on myös suoli täynnä p...aa ^_~
Joskos sit vauvan synnyttyä taas tilanne normaalisoituis ja veis mukanaan sekin aika monta kiloa :P

Mulla kans ollut ongelmana supistukset. Kävin jo yhtenä päivänä synnärillä tsekkauttaan tilanteen 3 vk sitten. Mun lähes kivuttomat supistukset kesti 7 tuntia ja niitä tuli 2-5 min välein. Saatiin supparit loppumaan eikä ne ollu aiheuttanut mitään, onneksi. Niihin jo totuin ja kauheen veden määrän litkiminen vähä vähentää niitä!

Mutta, nyt viikko sitten ongelmaksi ovat noiden pitkäkestoisten suppareiden lisäksi tullut paineen tunne jossain tuolla sisällä supistusten aikana. Vaikee kuvailla missä se paineen tunne on, mutta jossain emättimestä korkeemmalla ja etenki välillä tuntuu että olis kauhee kakkahätä vaikkei edes oo jos siis vessaan menee... Mitähän tää nyt sitte? Ei mee ohi asentoa vaihtamalla ja tuo tunne tulee pääasiassa levossa. Tuntuu hölmöltä kysellä tämmöstä mut ku ekaa odotan niin en kyllä tiedä mikä on normaalia ja mikä ei!

Osaaks joku sanoa mistä kyse? Oon nyt rv 30+6!

Eilen aamulla totesin jalkojen turvonneen micheliineiksi, myös sormet jotenkin turpeat ja niveliä särkee. Ei kauheesti enää huvittaisi töihin raahautua, 2 vk vielä... :stinkyfeet:

Voi Tinzu, jaksamista!

Turvotus on kyllä kurjaa! Eihän muuta vaivaa ole ilmaantunut verenpainetta, päänsärkyä yms.?

Tinzu, tukisukat vaan käyttöön, niin on pikkasen helpompi olla turvotusten kanssa. Ja riittävän usein pyrkiä nostamaan jalat ylös.

Täällä on ollut lähestulkoon oireetonta rv 17 lähtien, mutta viime viikolla alkoi esikoisenkin odotuksesta tuttu unettomuus. Aamupäivästä ja alkuillasta yleensä väsyttää, mutta sitten kun illalla menee nukkumaan, niin ei näy nukkumattia. Yleensä sitten nousen olohuoneeseen lukemaan, jotta mies saa nukuttua. Uni tulee vasta siinä 24-01 ja aamulla esikoinen kuitenkin herää seiskalta. Onneksi vessassa ei tartte juosta kuin ehkä kertaalleen nukahtamisen jälkeen. Vähän käy nyt voimien päälle, kun on samaan aikaan vielä flunssa päällä. Kyllä tää tästä taas.

Rv 32+6

Ajaako semmoset juoksuun tarkotetut kompressiosukat saman asian kuin tukisukat? Niitä kyllä löytyy valmiiksi kotoa, pitää kai ottaa käyttöön. Muuta vaivaa ei ole ollut, eli ei kai sen vakavammasta kyse. Huomenna on neuvola, pitää siellä mainita asiasta.

Tuosta paineen tunteesta mahassa ja raskaasta olosta vielä, mulla on semmosta ollut aina silloin, kun alkaa suoli olla täpösen täynnä. Vessassa käynti siis on lopulta aina helpottanut tilannetta...

Uskoisin, että nekin Tinzu auttaa. Itse kärsin esikoista odottaessa kunnon turvotuksista niin nilkoissa kuin sormissa. Tukisukat auttoi hyvin nilkkoihin. Kannattaa myös kiinnittää huomiota suolan käyttöön. Itselläni se tekee turvotuksista pahemmat. Ja riittävästi vaan vedenjuontia, niin kroppa ei varastoi nesteitä itseensä.

Takaisin