Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli Susamaman ruskeat läiskät mieleen tänään peiliin katsoessani. Tajusin, että minulle on tullut pisamia poikkeuksellisesti etenkin vuodenaikaan nähden. Ei niitä paljoa ole vieläkään, mutta katsotaan, mikä on tilanne elokuussa, jos koko kesän tummenevat. Muistelisin, että viimeksi lapsuuden kesinä tullut selviä pisamia. Voi olla sattumaa, mutta liekö raskaushormonit lisänneet ihon pigmenttiä.

Tuli Susamaman ruskeat läiskät mieleen tänään peiliin katsoessani. Tajusin, että minulle on tullut pisamia poikkeuksellisesti etenkin vuodenaikaan nähden. Ei niitä paljoa ole vieläkään, mutta katsotaan, mikä on tilanne elokuussa, jos koko kesän tummenevat. Muistelisin, että viimeksi lapsuuden kesinä tullut selviä pisamia. Voi olla sattumaa, mutta liekö raskaushormonit lisänneet ihon pigmenttiä.

Mulla on runsaiden pisamien lisäksi tullut ihmeellisiä pigmenttiläiskiä otsaan rusketuksen myötä. Kyllä kroppa käy läpi kummia juttuja nyt!:woot:

Onhan se mahdollista,että tulee pigmenttimuutoksia raskausaikana :)

Mää oon alkanu heräilemään tällain aamuyöstä (viiden aikoihin) ja sitte ei taho saaha unta enää, vaikka kuinka haukottais ja väsyttäis. Pojan odotusaikana heräilin 12, 3 ja 6 aikoihin ja sitte syntymän jälkeen poika jatko siihen kellonaikaan heräilyä. Nii saapa nähä jääkö tämä klo5 tytölle päälle.
Eilen oli todella tuskainen päivä. :( mulla oli se lääkärineuvola maanantaina ja se paineli todella kovakourasesti mahaa. Varmaan siitä johtuen eilen vihlo mahaa ja selkä oli kipeä sekä issias vaivas. Luulen ainaki, että nuo mahakivut johtu siitä lääkärikäynnistä.

Muokattu viimeksi:
Kenellä tatuointeja? Multa löytyy 4. Viimeisimmäksi otettuun on ilmestynyt jotain kummia "näppyjä". Vähän kuin jtn hikinäppylää, mutta arkoja :O mies oli sitä mieltä, että liittyis hormonaalisiin muutoksiin..?

Kenellä tatuointeja? Multa löytyy 4. Viimeisimmäksi otettuun on ilmestynyt jotain kummia "näppyjä". Vähän kuin jtn hikinäppylää, mutta arkoja :O mies oli sitä mieltä, että liittyis hormonaalisiin muutoksiin..?

Löytyy tatuointeja, mutta ei ole kummassakaan raskaudessa mitään oireiluja ollut.
Onko kuinka tuore tatuointi?

Mulla tuli edellisessä raskaudessa kutiavia näppylöitä kädessä olevaan tekstitatuointiin. Se oli kuitenki siinä vaiheesa jo neljä vuotta vanha kuva. Jotku kirjaimet nousi koholle ja tosiaan kutisi. Rasvasin bepanthenilla ja se loppu sitte parissa päivässä. Mutta ei se kyllä vahingoittanukkaan mitenkään tuota. Luulin että väri lähtis, mutta ei onneksi.

Muutaman kk ennen raskautumista otettu. Täytyy varmaan kokeilla tota bebanthenia..

Onhan se mahdollista,että tulee pigmenttimuutoksia raskausaikana :)

Mää oon alkanu heräilemään tällain aamuyöstä (viiden aikoihin) ja sitte ei taho saaha unta enää, vaikka kuinka haukottais ja väsyttäis. Pojan odotusaikana heräilin 12, 3 ja 6 aikoihin ja sitte syntymän jälkeen poika jatko siihen kellonaikaan heräilyä. Nii saapa nähä jääkö tämä klo5 tytölle päälle.
Eilen oli todella tuskainen päivä. :( mulla oli se lääkärineuvola maanantaina ja se paineli todella kovakourasesti mahaa. Varmaan siitä johtuen eilen vihlo mahaa ja selkä oli kipeä sekä issias vaivas. Luulen ainaki, että nuo mahakivut johtu siitä lääkärikäynnistä.
Mua kans aina inhottaa kun niin kovaa pitää painaa. Samoin se sisätutkimus tekee aina kipeää kans ja oon kipeä jälkeenpäin :( kunpa ei tarvis enää mennä paineltavaksi ja tutkittavaksi tän odotuksen aikana!

Mulla oli edellisessä raskaudessa jotain kutinanäppyä vatsan tatuoinnissa kun oli silloin tuore tatska. Nyt ei ole ollut mitään tuoreissakaan :)

Noista kovakourasista lääkäreistä.. Onkohan ollu naislääkäri kyseessä? :D Mun kokemukseni mukaan mieslääkärit tekee tutkimukset paljon hellemmin ku naiset.

Ei mulla ainakaan ollu naislääkäri, vaan ehkä mun ikänen mieslääkäri, joka on kylläki ihan yleislääkäri. :D ultrissa oli naislääkärit ja onhan ne kovakourasia. Sen ekan ultran jälkeen ei oo ronkitukkaan alakertaa ollenkaan. Mutta esikoisen ajalta kyllä muistaa sen, että mieslääkärit on vähä helläkätisempiä. :D

Mä en oikein tiedä miten reagoisin, kun kohtua painellaan -tavallaan se tuntuu ikävältä, mutta tavallaan meinaa myös alkaa naurattamaan! Sama koskee ultrausta varsinkin ihan kohdun alaosista. Sen sijaan sisätutkimus on aina yhtä ärsyttävää, ei satu, mutta aina saa hokea mielessään, että pysy rentoutuneena, pysy rentoutuneena, pysy rentoutuneena... En siis tykkää minkäänlaisesta sörkkimisestä, varsinkin jossa pitää vielä olla haarat levällään, kuten papa-koe :nailbiting:

Avautumista.
Nyt on tunne että en nauti ihan hirveästi näistä raskauden aiheuttamista oireista. Nautin siis suunnattomasti olla raskaana ja raskausmahasta mutta kaikki muu alkanut ahdistaan ja ärsyttään.

Kuten turvotus. 2,5kk vielä ja mun nilkat on nyt melkein mun pohkeen paksuiset! Niihin on tullut oikein sellaset urat taitoskohtaan kun nilkan ihra menee kaksinkerroin kävellessä! :? Ja normaalisti oon hoikkanilkkanen ja -ranteinen..

Sit muutenkin lihominen. Tullut 15kiloa! Ja voin sanoa että kyllä se näkyy muuallakin kuin mahassa. Mun naamaan on tullut ihan hirveästi. Katsoin just kuvia 6kk sitten ja voi terve mikä ero!! Lisäksi sisäreidet hinkkaa pahasti yhteen ja normisti oon tosi hoikkareisinen. Kaikki ylimääräinen mikä mulle aima kertyy on vatsa, selkä ja käsivarret. Ja kyllä nekin on saaneet osansa. Käsivarret tuplakokoiset, samoin selkämakkarat. Ja lisäks toi kaikki muu joten voin sanoa etten oo ikinä halunnut laihduttaa näin paljoa.

Rakastan raskautta mutta nyt iski realiteetti näiden sivutuotteiden kanssa.

Puhumattakaan uudesta inhottavasta oireesta joka on närästys. Siitä oon kärsinyt jo vuosia ja alkuraskaudenkin. Mutta ollut vain röyhtäilyä, ei muuta. Nyt polttaa koko ajan ruokatorvessa ja herään öisin usein siihen, että mahahapot nousee nieluun ja meinaan tukehtua niihin! Anteeks tää valitus.

Ihana kesä ja kaikkee joten happy hapoy joy joy noin niinkun muuten :)

Mulla taas vähä päinvastaset fiilikset. Painoo tullu n.2kg ja maha on niin pieni että voisin olla vast iha alussa raskautta. Viikkoja kuiteski nyt se 26+1. Kauhee väsymys ja hengästyn todella helposti. Kävely kyllä onnistuu mut jos on vähäkin painoo tai kassi mukana nii oon ihan loppu muutaman metrin jälkeen. Uni kyllä maistuu vähäb liiankin hyvin. Tänää otettiin taas 4h päikkärit poitsun kanssa. Saas nähdä miten töisdä jaksaa parin viikon pääst ku loma loppuu. No se on sitte sen ajan ongelma. Muuten kyllä kanssa nautin tästä ja kesästä ku on lämmintä.

Avautumista.
Nyt on tunne että en nauti ihan hirveästi näistä raskauden aiheuttamista oireista. Nautin siis suunnattomasti olla raskaana ja raskausmahasta mutta kaikki muu alkanut ahdistaan ja ärsyttään.

Kuten turvotus. 2,5kk vielä ja mun nilkat on nyt melkein mun pohkeen paksuiset! Niihin on tullut oikein sellaset urat taitoskohtaan kun nilkan ihra menee kaksinkerroin kävellessä! :? Ja normaalisti oon hoikkanilkkanen ja -ranteinen..

Sit muutenkin lihominen. Tullut 15kiloa! Ja voin sanoa että kyllä se näkyy muuallakin kuin mahassa. Mun naamaan on tullut ihan hirveästi. Katsoin just kuvia 6kk sitten ja voi terve mikä ero!! Lisäksi sisäreidet hinkkaa pahasti yhteen ja normisti oon tosi hoikkareisinen. Kaikki ylimääräinen mikä mulle aima kertyy on vatsa, selkä ja käsivarret. Ja kyllä nekin on saaneet osansa. Käsivarret tuplakokoiset, samoin selkämakkarat. Ja lisäks toi kaikki muu joten voin sanoa etten oo ikinä halunnut laihduttaa näin paljoa.

Rakastan raskautta mutta nyt iski realiteetti näiden sivutuotteiden kanssa.

Älä välitä Nibs! Mulla on kans tullut jo 15kg ja olen viikoilla 27+4. Olen aina ollut pieni ja hoikka, nyt valehtelisin jos väittäisin, että paino on tullut vatsaan. Kyllä hanuri on niin kauheesti levennyt, että ei voi muuta kuin ihmetellä. Välillä olen siitä ihan paniikissa itse, mutta neuvolassa asiasta ei olla oltu huolissaan."Hoikat ihmiset kerää enemmän rasvaa raskausaikana". Toivottavasti hoikat ihmiset pääsee kiloistaan eroon myös samaan tapaan kuin ne on tullut. ;)

Sulla on selkeesti turvotusta. Mulla ei... Kun bebe syntyy, niin sitten vaan lenkille. :D

Joo samat fiilikset täällä! En tiedä paljonko painoa on tullut kun en kotona puntarilla viivähdä sattuneesta syystä, mutta neuvolassa viime mittauksessa n kk sitten oli melkein +10 kg. Ja turvotus on nyt kokopäiväistä, aikaisemmin vain iltaisin. Jalat on kuin nakkimakkarat :sad001

Koita tässä sitten kokea itsesi jotenkin hehkuvaksi ja hehkeäksi raskaana ollessa, kun olo on kuin kävelevällä nakkisämpylällä.

Koitan juoda vettä jatkuvasti, syödä ananasta miltei joka päivä ja kävellä tai pyöräillä, että saisi vähän "nesteitä liikkeelle". Mutta mikään ei auta nähtävästi ennen elokuuta.

Koitetaan pärjätä kilojemme kanssa, kyllä ne siitä sitten karisee!!

Omanapailen tähän väliin... Onko tietoa onko vakavaa, jos vihloo tuolta jostain alhaalta, alamahasta jonnekkin kohtuun/alapäähän? Kävellessä...

Takaisin