Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meikälle myös palanut lievempi aamupahoinvointia, haarathikoilee öisin jostai syystä.. :DDD herään siihen. Ja kun aikasemmin teki mieli syödä kaikkea, nytten haluis vaan salaattia, huooh!! :D

Mulla tullu takas aamu oksennukset. Pari kolme kertaa viikossa tulee aamu oksennus. Ja lisäks kauhee väsymys. Puolen pv jälkee nukuttaa nii saakelisti, ettei jaksa mitää tehä. Rv 24+5

Mulle kans on alkanut hiipimään alkuraskaudesta tuttu sairaanloinen väsymys. Eilen nukuin 4h päikkärit!! Yöllä nukuin silti kuin tukki.

Mua kans kuvottaa nykyään joka päivä taas... :( Tänään jo aamusta asti. Syöminen hetkeksi helpottaa ja sit taas.... Just ku yritin vähän vähentää tätä syömishommaa ku painoa tullu jo liikaa :/

Mua kans kuvottaa nykyään joka päivä taas... :( Tänään jo aamusta asti. Syöminen hetkeksi helpottaa ja sit taas.... Just ku yritin vähän vähentää tätä syömishommaa ku painoa tullu jo liikaa :/
Sympatiaa :(

Mullakin tuo pahoinvointi tulee ja menee. Sillon kun se on päällä niin on pakko mussuttaa koko ajan. Huomo omatunto pois ja mene olon mukaan! Eihän sitä muuta voi.

Tuntuuko supparit myös tuolla alapäässä? Niinku kipuna?
Voisko olla niitä liitoskipuja? Minulla supparit tuntuu vatsan kovettumisena ja möyryämisenä....kai. Supistuskivut ovat kipeitä menkkakipuja ja pakottaa menemään vessaan.

Joku sanoi että haarat hikoo öisin :o mulla myös! Mutta mulla hikoo myös päivisin. Ei ole kivan näköistä kun haaroista täytyy välillä kraapaista esim kaupungilla :/ Täytyy varmaan avata äitiyspakkauksesta saatu talkki :D

Kiitos! Grammasta mulla on ollutkin, mutta välillä myös testannut 500mg poretta tai zappia niin tietää sitten ottaa suoraan kaksi kerralla. Panadol tosiaan turvallinen loppuun saakka. Eilen neuvolan lääkäri kirjoitti reseptin panacodiin, joka vahvempi kun panadol.

Vähän yllättävä toi Panacod resepti kun sitä ei suositella viimeisellä raskauskolmanneksella. Sen ero siis Panadoliin on se, että Panadolissa on vain parasetamolia vaikuttavana aineena, Panacodissa parasetamolia ja kodeiinia (kuuluu opioideihin). Siksi siis tehokkaampi kyllä, että kai sitä on hyvä ottaa jos pahasti särkee.

Itse olen ottanut särkyihin vain parasetamolia - pakko kyllä iten ainaki ottaa toi 1 g annos että toimii. Pienempi annos johtaa mulla yleensä siihen että kipu kyllä lievenee joksikin aikaa, muttei häviä kokonaan ja tulee sitten vähän ajan päästä takaisin ja pitää kuitenkin ottaa lisää lääkettä... Ja tämä johtaa yleensä siihen et joutuu loppujen lopuksi yhteensä nappaamaan pillereitä useamman kuin jos olis ottanu heti alkuun sen gramman.

Mulla tosiaan oli kanssa parin viikon ajan tässä vähän aikaa sitten lähes joka aamu herätessä päänsärky. Ensin nappailin parasetamolia, mutta sit totesin ettei näitäkään nyt joka päivä ole hyvä syödä ja yritin selvitä ilman, ja kipu yleensä päivän mittaan sitten hellittikin itsestään. Aamulla kyllä pisti hampaita kiristelemään. Aloin myös tehdä enemmän hartioiden ja yläselän fysioterapialiikkeitä, kun päättelin että mun tapauksessa saattoi johtua jostain niska/hartiaongelmasta, vaikken suoranaisesti huomannutkaan kipuja niissä lihaksissa. Mutta auttoi :)

Vähän yllättävä toi Panacod resepti kun sitä ei suositella viimeisellä raskauskolmanneksella. Sen ero siis Panadoliin on se, että Panadolissa on vain parasetamolia vaikuttavana aineena, Panacodissa parasetamolia ja kodeiinia (kuuluu opioideihin). Siksi siis tehokkaampi kyllä, että kai sitä on hyvä ottaa jos pahasti särkee.

Itse olen ottanut särkyihin vain parasetamolia - pakko kyllä iten ainaki ottaa toi 1 g annos että toimii. Pienempi annos johtaa mulla yleensä siihen että kipu kyllä lievenee joksikin aikaa, muttei häviä kokonaan ja tulee sitten vähän ajan päästä takaisin ja pitää kuitenkin ottaa lisää lääkettä... Ja tämä johtaa yleensä siihen et joutuu loppujen lopuksi yhteensä nappaamaan pillereitä useamman kuin jos olis ottanu heti alkuun sen gramman.

Mulla tosiaan oli kanssa parin viikon ajan tässä vähän aikaa sitten lähes joka aamu herätessä päänsärky. Ensin nappailin parasetamolia, mutta sit totesin ettei näitäkään nyt joka päivä ole hyvä syödä ja yritin selvitä ilman, ja kipu yleensä päivän mittaan sitten hellittikin itsestään. Aamulla kyllä pisti hampaita kiristelemään. Aloin myös tehdä enemmän hartioiden ja yläselän fysioterapialiikkeitä, kun päättelin että mun tapauksessa saattoi johtua jostain niska/hartiaongelmasta, vaikken suoranaisesti huomannutkaan kipuja niissä lihaksissa. Mutta auttoi :)

Lääkäri kyllä sen määräsi, ja nimenomaan neuvolassa, koska on ok tässä kohtaa ja tuoteselosteessakin lukee että saa käyttää raskaana. :o ja nimenomaan jos ei panadol auta niin tällä sais kivun pois. Kun pointti oli just siks saada muuta kun Miranaxia ei saa käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella. Ja mulla myös se kun panadol ei auta ja sitä sais syödä kun karkkia niin sekin tuntuu turhalta. Vaikka turvallinen lääke niin lääke kuitenkin.

Muokattu viimeksi:
Lääkäriin luottasin kyllä, ja itsellekkin on panacodia kirjotettu vikalla kolmannella. Kodeiinissahan lähinnä se riski on siinä, et jos syöt sitä paljon (päivittäin pitkän aikaa) niin vauvalle voi tulla syntymän jälkeen vierotusoireita.
Moony, miulle muuten neuvottiin ottamaan puolikas panadol (500mg) panacodin kanssa, eli sit tulee yhteensä 1g panadolia + kodeiini (30mg?).

Mulla oli tänään alavatsassa sellaista pistoa, kuin joskus rankalla lenkillä voi olla. Tällä kertaa vaan laahustelin kaupungilla, joten suoritus ei ollut rankkaa. Kipu oli kyllä yllättävän voimakasta. Kipu loppui, kuin pysähtyi. Kesti ehkä puolisen tuntia ja sitten ei enää pistänyt. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Mulla oli tänään alavatsassa sellaista pistoa, kuin joskus rankalla lenkillä voi olla. Tällä kertaa vaan laahustelin kaupungilla, joten suoritus ei ollut rankkaa. Kipu oli kyllä yllättävän voimakasta. Kipu loppui, kuin pysähtyi. Kesti ehkä puolisen tuntia ja sitten ei enää pistänyt. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Mulla on ollu vastaavaa ja oon pitäny liitoskipuna kun kohdun kannattajalihakset joutuu koville...

Mulla jo toiseen kertaan poskiontelotulehdus ja tänään on pistänyt alaselkää aika kivasti, vielä pystyy onneks käveleen ja koht alkais kesäloma. Aaaah....

Mulla on ollu vastaavaa ja oon pitäny liitoskipuna kun kohdun kannattajalihakset joutuu koville...

No kyllä tässä kantajalihakset todella kovalla joutuu, kun massaa tulee tätä vauhtia lisää. :) Tosin täytyy kyllä ihmetellä, että vaikka painoa on tullut todella paljon jo lisää, niin jaksan tehdä yhä samoja asioita suhteellisen hyvin. Ainakin vielä toistaiseksi.

Mulla on tullu kiusaksi karseet kylkikivut lenkeillä. Joka raskaudessa tää ollu joten luulisin vatsalihasten venymiskivuiksi?:D Ja kävely on sellaista hidasta löntystämistä kun lantio tuntuu hajoavan liitoksista :(

Mulla sama että kävely on jo hankalaa kun tulee lantio, nivuset, jalkapohjat ja selkä heti kipeäksi. Väsähdän heti kävellessä... Ja nyt taas pari päivää tuntunut ikävää vihlsisukipua häntäluussa/perseluissa:?

Lääkäriin luottasin kyllä, ja itsellekkin on panacodia kirjotettu vikalla kolmannella. Kodeiinissahan lähinnä se riski on siinä, et jos syöt sitä paljon (päivittäin pitkän aikaa) niin vauvalle voi tulla syntymän jälkeen vierotusoireita.
Moony, miulle muuten neuvottiin ottamaan puolikas panadol (500mg) panacodin kanssa, eli sit tulee yhteensä 1g panadolia + kodeiini (30mg?).

Kiitos, hyvä tietää! :) onneksi ei päivittäin tarvitse syödä. Sen yhden otin viime viikolla ja sillä lähti päänsärky :)

Takaisin