Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon siinä uskossa että ne tulee jos on tullakseen. Ei voi välttämättä edes rasvaamalla välttää. Riippuu niin ihon laadusta jne. Mulla tuli hirveesti teininä pakaroihin ja rintoihin. Eipä niitä ole millään saanut edes pois :(
Sori tää masentava vastaus :D

Uusia raskausarpia ei ole vielä varsinaisesti näkynyt. Pieniä hailuja rinnoissa minulla on ollut aiemmin, ja en ole ihan varma, ovatko ne nyt hieman lisääntyneet. Alavatsalla minulla on ollut muutamia isoja ja lantiolla himmeämpiä jo vuosia lihomisten ja laihtumisten takia, joten odotan arpia lisää vatsaankin rasvailusta huolimatta. :sad001 Onneksi ainakaan nykyiset eivät ole olleet milloinkaan punaisia, vaikka kyllähän se punaisuus ainakin taitaa lähtee.

Itselläni on tänään ilmaantunut uusi oire: rytmihäiriöitä! :wideyed: Onko muilla tuntunut? Nopean googeloinnin perusteella ilmeisesti suhteellisen yleinenkin ja yleensä vaaraton oire, mutta enpä ollut aiemmin asiaan törmännyt. Täytyy kyllä seurailla tuntemuksia...

Olen käyttänyt bio-oilia kasvoihin, ja masuun. Ensimmäisessä raskaudessa ei tullut raskausarpia muualle kuin rintoihin ja sitten se sektioarpi.
Pahin oire on nyt ollut että nännit ovat todella kipeät ja turvonneet. Tiedättekö sellainen tunne, että joku puristaisi niitä koko ajan. Yritän vähentää imetystä, mutta allergioiden takia yritän jatkaa. Varmaan johtuu raskaudesta. Pitäisiköhän laittaa niihin kaalia?

Kalevi: joo mulla on lisälyöntejä. Koskaan ennen ei ole ollut. Alkoi noin puolenvälin tienoilla kun pääsin kuivumaan oksentelun takia, mutta edelleen tulee silloin tällöin. Olen huomannut, että rasittavamman päivän (esim.siivouspäivä) jälkeen oireilee enemmän.

Mullakin välillä sydän pamppailee miten sattuu. Saunassa ollessa tuntui voimakas syke kaulassa kuin olis sydän tullut siitä läpi. :?
Mullakin nännit olleet koko ajan enemmän tai vähemmän arat. Pakkasilla tuntui just tuolta että joku puristaisi niitä koko ajan kun tuli kylmästä lämpimään tms.

Hankalampi: Mä oisin tuota öljyämistä just suositellut. Sitten tietysti että yrittää pitää painon nousun maltillisena. Ei niitä 100% voi estää tulemasta, mut jatka öljyilyä niin todennäköisesti niitä tulee maltillisemmin.

Mulla tuli ekassa odotuksessa, mutta tokassa ei enää eikä tässäkään ainakaan vielä. Joka ilta hieron Natusan-öljyllä vatsan, reidet, kyljet ja rinnat. Vatsa alkanut kutista niin että välillä öljyän aamuisinkin.

Olen ymmärtänyt että raskausarpia tulee herkemmin nuorille.

Rupesin lukemaa siitä raskaushepatoosista jossa oireena oli kutiaminen. Raavin tänään kämmenselät verille. Jospa se olisi vain auringon polttamaa, en jaksaisi millään lähteä soittelemaan neuvolaan.

Olen ymmärtänyt että raskausarpia tulee herkemmin nuorille.

Rupesin lukemaa siitä raskaushepatoosista jossa oireena oli kutiaminen. Raavin tänään kämmenselät verille. Jospa se olisi vain auringon polttamaa, en jaksaisi millään lähteä soittelemaan neuvolaan.

Jos sulla kutiaa vain kämmenselät, en olisi kamalan huolissani. Todennäköisemmin johtuu tällöin tosiaan esim. auringosta, kuivumisesta, ihoärsytyksestä (kädet kun on helposti kosketuksissa ties minkä kanssa)... Jos alkaa kutiamaan muualtakin ja mitään näkyvää ihottumaa ei kuitenkaan ole (eikä iho ole selvästi kuivakaan) niin soittaisin kyllä neuvolaan!

Mutta tosiaan mullakin oli tämän viikon kämmenselät tosi huonossa kunnossa ja kutisi niin pirusti, ihan vaan sen takia että viime viikonloppuna siivosin ja laitoin ruokaa paljon --> pesin käsiä paljon ja pääsi kuivumaan jonkun verran. Mulla ainakin tän raskauden aikana näyttää iho ärtyvän normaalia enemmän/helpommin/pidemmäksi aikaa kuivumisesta ja kemikaaleista.
Mulla noihin käsiin muuten autto Avene Cicalfate rasva - haisee vähän hassulta, mutta rauhoitti käsien erittäin ärtynyttä ihoa paremmin kuin esimerkiksi Orionin perusvoiteet joita muuten käytän! Meillä sattui tuota Cicalfatea olemaan kun apteekissa olivat suositelleet miehelleni atooppisen ihottuman ehkäisyyn. Hydrokortisoniakin kyllä niihin pariin kertaan vetelin että pystyisi olemaan ilman että raapii rikki.

Melilot. Kiitos kutina taisi olla aurinkonäppyjä. Tajusin vasta että olin työnnellyt rattaita ulkona monta tuntia ja niin kämmenselät ylöspäin. Laitoin kortisonia ja helpotti.

Pahin närästys näyttäisi menneen ohi sillä, että lopetin omenoiden syönnin ja aloin hörppimään silloin tällöin AB-jugurttia.

Nyt mietityttää virtsatietulehdus. Toissa neuvolakäynnillä pissatikun väri muuttui (olikos se nyt proteiinin osalta) +/- ja neuvolatäti antoi sitten mukaan pissapurkin ja laittoi lähetteen labraan. Kävin heti jo sitten katsomassa kanta.fi tuloksia ja jotain niistä sieltä olin googlailevani, että voisi ollakin pissatulehdusta. Tällä viikolla oli taas neuvola, jossa tikku näytti jo +1, mutta täti sanoi labratuloksista vaan, että ei olisi ollut bakteerilöydöksiä tms. Antoi sitten niitä tikkuja kotiin mukaan ja sanoi, että jos menee +2-3, niin katsotaan uudestaan, mitä tehdään.

Tulokset näyttää tältä:

U-Eryt 10
U-Leuk 10*
U-Epit 6
U-Lier 0
U-Bakt Posit.
U-Solut TEHTY
U-OsmolE 481
U-BaktVi E3 sfl
U-KemSeul TEHTY

Näyttääkö normaalilta...? Oireita ei ole varsinaisesti, ei kirvellä pissaaminen, mutta jotain tuntemusta on virtsaputkessa ollut silloin tällöin.

Tinzu, leukosyytit koholla ja bakteerit positiivinen, niin on siulla varmaan tulehdus. Eiköhän lääkäri soittele tänään antibiooteista..

Jaa a mahtaakohan kukaan soitella, tulokset ilmestyi jo pari viikkoa sitten kantaan. Ei niitä kai kukaan muu kahtele kuin neuvolatäti. Pitäisiköhän laitella sinne viestiä, että tikku näyttää miljoonaa plussaa, vaikken kertaakaan ole vielä ehtiny edes tikutella pissaa...

Kommentoin tähän sen verran, että jos bakteeriviljelyn tulos on sekaflooraa, niin silloin ei voida sanoa että olisi tulehdus kyseessä vaan näytteenotossa on päässyt näytteeseen esim. iholta bakteereita. Pitäisi siis tietää bakteeriviljelyn tulos ja jos sieltä jotain löytyy niin yleensä testaavat niillä myös antibiooottiherkkyyden, jotta tiedetään mitä antibioottia kannattaa syödä. esim. E. Coli viljelylöydöksenä viittaa tulehdukseen.

Tinzu, kannattaa itsehoitona syödä karpalo- ja puolukkatuotteita. Lievä tulehdus saattaa mennä niillä ohi, mutta kannattaa joka tapauksessa nyt soitella neuvolaan ja kysellä lisää tuloksista. Mulle on sattunut sitäkin, että labrassa on vahingossa jäänyt jotain tutkimuksia tekemättä vaikka onkin ollut lähete.

Itselläni on tänään ilmaantunut uusi oire: rytmihäiriöitä! :wideyed: Onko muilla tuntunut? Nopean googeloinnin perusteella ilmeisesti suhteellisen yleinenkin ja yleensä vaaraton oire, mutta enpä ollut aiemmin asiaan törmännyt. Täytyy kyllä seurailla tuntemuksia...
Mulla on ollut näitä ja sydämen tiheälyöntisyyttä ihan alkuraskaudesta asti, varmaan viikoilta 5+... Onneksi on nyttemmin helpottanut, alussa oli tosi vaikea nukkua kun sydän jätti lyöntejä sängyssä maatessa välistä ja alkoi oikein ahdistaa. Kyselin siitä neuvolassa ja kuulemma vaan kuuluu raskauteen.

Mulla kutisee kämmenselät mahottomasti auringon takia. Uskaltasinko laittaa pojalle lintukirpun puremiin tarkotettua kortisonia omiin käsiin?

Onko mietoa kortisonivoidetta? Kyllä mä oon joka raskauksissa joutunut käyttämään ihottumaani vähintään hydrokortisoni 2,5% tai jopa Sibicortia ja Apolaria. Ja ihan siis lääkärin luvalla. Pienille ihoalueille on aivan ok kuten käsiin. Varo hieromasta silmiisi. Paras laittaa yöksi voide ja ohuet puuvillakäsineet suojiksi :)

Vaihteeksi positiivinen oire! Tuntuu, että hiukset rasvoittuu paljon hitaammin kuin normaalisti. Onko kukaan muu huomannut?

Ihottumien hoitoon suosittelen Orionin Novalan perusvoidetta. Sillä ollaan saatu niin tytön kuin miehen atooppinen ihottuma parannettua ilman kortisonikuureja.

Lettuhei: itsekkin olen huomannut, että hiukset eivät kaipaa pesua yhtään niin usein kuin ennen. Esikoista odottaessa en sitä huomannut.

Takaisin