Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Erilaisia vitamiineja menee suusta alas ja maitoa vähän. Syön kahta rautakapselia päivässä ja jos se ei auta, niin tuo oli myös hyvä vinkki että kokeilee eri laatua rautaa :)

Mulla on oireet olleet melkein koko raskauden todella vähäisiä, alussa vain väsymys oli paha. Mutta nyt parina päivänä vetänyt suonta jaloista kauheasti ja sellaisistakin kohdista mistä ei yleensä. Holvikaari, varpaat, pohje ja säärien etuosasta (normaalisti vain holvikaari ja varpaat siis oikuttelee). Ja viime yönä heräsin kun molemmista pohkeista veti suonta. Sattu niin prkleesti.

Yleensä lämpö auttanut, mut nyt ollu tosi voimakkaita niin eivät ehdi lämpenee oikein kunnolla. Onko muilla ideaa millä saisi helpotettua? Kalkkia varmaan pitäisi syödä lisää niin ehkä auttaisi. Parin viikon päästä neuvolalääkäri niin mainitsen siellä kyllä jos jatkuu vielä.

Mulla kanssa tota suonen vetoo varpaissa ja kerran samanlailla pohkeessa. Ideat kyllä kelpaa. Oon magnesuimia ottanu mut ei niin hyvin auta. Välillä saattaa olla 10-15min putkee suonenveto. Ei oo kivaa.

Mullakin kramppaa pohkeet monesti ja syön magnesiumia nyt. Apteekkarisukulaisen suosittelema merkki, joka pitäisi olla parhaiten imeytyvä. Sellanen iso valkoinen purkki jossa on ihmisen vartalo tummalla.

En tiedä kuvittelenko mutta siskoni teki eilen illalla mulle käsihieronnan. Tuntuu että sen jälkeen on supistellut kyllä normaalia enemmän :o mutta ei mitenkään hälyttävästi mutta ite kyllä huomaan eron. Voiko tommonen aktivoida jotakin supistuksia. Myös esikoisen raskausaikana mulle tehtiin jalkahieronta ja samana yönä meinasi käynnistyä synnytys mutta supistukset sitten rauhottu. Niska ja hartia seudun hieronnasta ei kyllä ole tullut mitään.

Mulla kaks kaveria joiden synnytys on käynnistynyt etuajassa hieronnan takia. Siis todella aikaisin. On kai joitakin akupisteitä tms. Joita ei saisi hieroa... Niin raskaana ollessa kai pitäisi käydä raskauden aikaiseen hierontaan erikoistuneen luona vaan varmuuden vuoksi. En kyl yhtään tiedä onko niitä käsissäkin... Ehkäpä ja toivotaan et sulla vaan sattumaa! Nyt lepäät ja juot runsaasti vettä ja tarvittaessa hakeudut päivystykseen tai äitipolille, jos ei ala helpottaa pian!

Totta, että hieronnat voi aiheuttaa supistuksia. Toivottavasti helpottaa pian supistukset.

Onkohan ruokamyrkytys vaarallinen vauvalle? Tuossa kolmisen tuntia sitten syötiin täytettyjä herkkusieniä, jotka oli kiedottu pekoniin. En oo varma johtuuko niistä, että iski todella huono olo. Yökkäyttää, palelee ja mahassa on sellanen epämiellyttävä tunne. Ainaki dopplerilla kuunnellessa kaikki hyvin, mutta nyt hätäilen, että voiko se aiheuttaa jotaki vauvalle. :sad001

Joo on supistukset helpottanu. Vielä muutamia illalla tullu vaan ei vaarallisia omien tuntemusten perusteella ainakaa :) muutenkin jotenkin koko päivän kiristänyt ja hankala kävellä kun niin puristaa joka paikasta. Liekkö joku kasvupyrähdys kohdussa. Jospa huominen ois parempi :)

Äää, vihloo jonnekki tonne tosi alas. Nyt on pari päivää ollu muutenki hirveen hiljais elo, ei oo ollu normaalia riehumista ja mahan heilutusta et lähinnä tuntunu liikettä just tuol ihan alhaal ja vissii virtsarakkoo kaas potkii tai jotain vastaavaa. Tympeen tuntosta! Mistähän toi vihlominen?

Muakin vihlonut alas ja tuntuu kävellessä jotenkin et häpyluut olis ns. arat. Vihloo tms. just, vaikee kuvailla. Hiljasempaa kans ollut pari päivää ja muljahdukset tuntuu iiiiiihan alhaalla, melkein tuolla alaosastossa asti siis. Ehkä se potkii suoraan jotenki alaspäin nyt...

Makaan täs sohvalla nii aina yhtäkkiä tulee semmonen"pistos" tonne häpyluun liki vasemmalle. Pistää/vihloo/kourasee, tosi vaikee selittää.

Mulle on tullu raskauden aikana yks pitkä musta karva navan viereen, ei muuta :,D On pitäny nypätä se pois jo pitkään, mutta pinsetit on hukassa.

Mulla on alkanut viimeisen parin viikon aikana tulemaan aina välillä nenästä verta. Nenä on varsinkin öisin tukossa ja päivällä vuotaa, sitten kun niistää voimakkaammin, niin alkaa verenvuoto:(! Olen nyt viikon kokeillut a-vitamiini suihketta sieraimiin, mutta ei ole vielä kauheasti auttanut. Ärsyttävä vaiva tämäkin, mutta ei voi mitään:(!

Mulla tulee kans herkemmin verta nenästä mutta yleensäkin näin keväällä johtuen allergiasta.

Äää, vihloo jonnekki tonne tosi alas. Nyt on pari päivää ollu muutenki hirveen hiljais elo, ei oo ollu normaalia riehumista ja mahan heilutusta et lähinnä tuntunu liikettä just tuol ihan alhaal ja vissii virtsarakkoo kaas potkii tai jotain vastaavaa. Tympeen tuntosta! Mistähän toi vihlominen?
Vauva on kääntynyt varmaan selkä vatsaasi päin ja et tunne selkärankaan päin tulevia potkuja :) silloin juuri tuntuu vain tuonne alas kohdunsuulle ja virtsarakkoon. Ja kyljellään maatessa voi tuntua kylkiin :) Mulla oli näin ja neuvolassa näin kerrottiin. Vihlaisut liittyy varmaan samaan :)

Mulla myös nenä öisin tukossa, muuten nuhaa ei ole. Ymmärtääkseni liittyy raskauteen, tämäkin. Ja myös alkuraskaudesta asti on nenästä tullut verta niistäessä.

23+6

Mulla vauva ollut pari viikkoa ainakin perätilassa ja enimmäkseen naama mun selkärankaa päin, tällöin potkut tuntuu ihan tuolla alhaalla ja pitkiäkin aikoja päivässä ett on hiljasta.

Odotan niin että menisi kuperkeikan ja jalat olisi ylhäällä niin tuntuisi eri tavalla potkut. Mut kyllä tuo välillä potkasee niin hyvin että mies tuntenu kyllä kunnolla ilman että oon sanonut että oli potku.

Mulla myös nenä öisin tukossa, muuten nuhaa ei ole. Ymmärtääkseni liittyy raskauteen, tämäkin. Ja myös alkuraskaudesta asti on nenästä tullut verta niistäessä.

23+6

Mulla ihan samaa. Pitkään jo kestänyt. Nenä tukossa ja verta tulee niistäessä.

Alkanut kyllä jo alaselkä väsyyn mukavasti. Tänään kun kierteli muutaman tunnin kaupungilla niin jo alkoi pistään alavatsasta ja kolottaan alaselkää. Huoh. Mitähän kesästä vielä tulee :? Pitäis jaksaa 2kk lomalla ennen LAta käydä äitin kanssa Tukholmassa ehkä, kaupunkireissuilla Suomessa jne. Ja toukokuun lopussa töistä Tallinnassa..

Takaisin