Hei Kyfi ja muut, mullakin tuntu tuossa about vko 15-20 oudolta kohdussa kun harrastettiin seksiä, tuntui ikäänkuin että kohtu liikkuu siinä. Ja vaikka ei oikeastaan siis sattunu ni ei ollu järin miellyttävä tai seksikäs tuntemus :D Mutta nyt se näyttää menneen ohi, hihhei. Viikkoja nyt mulla siis 23+2.
Mietin muuten Kyfi oletko tarkoituksella täällä Laskettuaika elokuussa -alueen ketjussa? Kun jos oot nyt viikolla 15 niin sulla varmaan laskettu aika myöhemmin. :)
Sitten niitä muita oireita: Mulla alkoi pahoinvointi hiipumaan viikolla 17, ja nyt on useimmiten oikein hyvä olo, jee! Tsemppiä niille joilla vielä jatkuu/on tullu pahoinvointi takaisin :/ Matkustelin tässä Vancouveriin ja Tokioon (välissä vaan alle kaks viikkoa vieläpä), niin jet lagit kyllä sai taas voimaan pahoin mutta sitä kesti onneksi joka suuntaan vain max. pari päivää.
Sen sijaan voi sen nukkumisen kanssa! Mullakin oli tota aamuyön heräilyongelmaa tuossa ennen matkoja viikoilla 16-20, ja Kanadanmatkalla olin ihan poikki kun sen ja jet lagin takia nukkumisesta ei ollut tulla mitään. Puuh. Sitten Japaninmatkalla taas ongelmia ei enää sen suhteen ollut ja sen jälkeenkin olenkin nukkunut yöni hyvin taas.
Karvoja kasvaa mahassa mullakin ehkä hieman aiempaa enemmän, mutta enemmän olen kiinnittänyt huomiota siihen että sellaista untuvaista vaaleaa karvoitusta on ilmaantunut aika paljon mulla kaulalle! :O About tuohon korvien alapuolelle leuanpieleen. Kuhan ei nyt vaan ihan parraksi muuttuis :D Onko kellään muulla moista?
Entä onko muilla ollut harjotussuppareita enemmänkin? Mulla oli tuolla matkalla ollessa flunssa, ja yhdistelmänä se flunssa ja matkustamisen rasitukset sai varmaan aikaan sen että muutamana päivänä tuli yhtäkkiä tosi paljon supistuksia. Kesti kyllä jonkin aikaa ennen kun hoksasin että nämä on nyt varmaan supistuksia, kun ei ollut ennen ollut. Mutta erityisesti kävellessä tuntui että vähän väliä kohtu jännittyi, mikä nyt ei satu mutta pidemmän päälle tekee olon vähän tukalaksi. Ja aiheutti myös sen että tuntu ettei rakossa saanu olla oikein mitään ku heti oli pakko taas päästä pissalle. Yhden tällaisen vaikean päivän jälkeen illalla ei tuntunu löytyvän ollenkaan hyvää asentoa, vaan maha oli kova pallo koko ajan. Päättelin sitten että ei ehkä niin hyvä juttu ja oli pakko ottaa vähän rauhallisemmin sen jälkeen. Flunssan parannuttua nuokin kuitenkin tuntuu loppuneen, tai muuttuneen hyvin satunnaisiksi, mikä on kaiketi ihan normaalia. Hyvä näin, jonkun verran pisti jo ahdistaan.
Mulla on ollu myös raskausaikana paljon päänsärkyjä, ja nyt herään joka aamu päänsäryn säestämänä. Nyt kun oon sinnitelly parina aamuna ilman parasetamolia joitain tunteja (kun päätin ettei hyvä sitäkään joka päivä napsia), ni kipu on lopulta menny pois itsestään, onneksi. En tiedä johtuuko vaan hormoneista vai jostain lihasjännityksistä. Mutta tosi kökköä alottaa joka päivä vaihtelevan vahvuisella päänsäryllä! Muita?
Mulla myös raskausmaha on ikäänkuin yhtäkkiä ilmaantunut kunnolla vasta nyt viimeisen parin viikon aikana, kasvupyrähdys! Nyt tuntuu melkein koko ajan sitten niin pinkeeltä niin pinkeeltä että. Eikä kiristä siis oikeastaan mahan iho, vaan tuntuu syvemmällä, varmaan lihaksetkin siellä venyy ja paukkuu.
Kivana oireena on että vauva potkiskelee vähän väliä pontevasti <3
Hupsis, piti sitten listata kaikki kerralla :D