Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raskauspahoinvointi voi viedä ihan tiputukseen asti eli normaalilta kuulostaa. Itse oksentelin liki kaiken noin kuukauden ajan ekalla kolmanneksella. Neuvolasta rauhoittelivat, että vauva ottaa kyllä tarvitsemansa. Äiti on se, joka kärsii ja riutuu. Itseä on jäänyt vähän kaduttamaan, että en pahimmassa kuivumisen vaiheessakaan kehdannut lähteä sairaalapäivystykseen, kun sattui viikonlopulle. Jälkiviisaana olisi varmasti ollut paikallaan, kun en enää edes virtsannut tippaa enempää.

Käypä katsomassa lopu jo -nettisivustoa, jos et ole vielä siihen tutustunut. Itse sain olon paranemaan (tosi hitaasti) syömällä usein ja vähän. Yölläkin heräsin parin kolmen tunnin välein syömään esim. Desin viiliä tai puolikkaan karjalanpiirakan. Yösyömiset jostain syystä pysyivät sisällä ja niillä jaksoi seuraavan päivän oksennella. Pidä vaan huolta nesteytyksestä. Itse vetelin vesimelonia ja imeskelin jääkuutioita, kun tyhjään vatsaan juotu vesi ei pysynyt sisällä. Tsemppiä!

Oon kyl ymmärtäny että vauva "imee" kaiken tarvittavan ravinnon äidistä vaikka äiti laihtuu ja oksentelee, että kyllä se siellä pärjää. Voithan aina soittaa nruvolaan ja kysyä asiasta. Voimia

Mulla itellä on kanssa vielä huonoa oloa aamuisin ja välillä illalla. Iltapäivällä iskee joka pv järkky väsymys, yritän ottaa pikku torkut aina töitten jälkeen miten esikoinenbsen sallii. Nenä on tukossa vaikkei oo flunssaa tms. Ja selkä on ollut koht viikon kipeenä, semmoi pistokipu alaselässä kun asento on väärä. Voi voi meitä....

Ällötys. Herään edelleen siihen aamuisin että maha on sekaisin ja pakko mennä vessaan. Ihan kuralla. Vois alkaa toimimaan vähän normaalimpaan tapaan.. Vaikka mielummin tää kuin ummetus :O

Joo ei mullakaan ummetus oo vaivannut :) Jotain positiivista sentään! Koitan siirtää noita pahoinvoinnin hoidon välipaloja hedelmät ja vihannekset -suuntaan, että ei tulisi vedettyä esim. jäätelöä... silloin kun tosi harva asia meni alas niin jäätelö ja mehujäät menivät, ja oon vähän jäänyt sille tielle.

Mä en voi enää jäätelöö syödä (paitsi mehujäät) koska mä oksensin kerran sen jälkeen ja se maku oli niin paha etten voi edes kuvitella nauttivani jäätelöstä!

Iskias kipu, pahus kun piti löytää tiensä tänne. Sattuu niin pahuksesti.. ihan sama istuuko, käveleekö vai makaako. Töissä just ja just selviää, jalkojen päällä 8,5 h/pvä. Kaupassa varsinkin näin pääsiäisenä on mielenkiintosta yittää selvitä asiakkaiten keskellä.

Onko kellään hiukset tavallista rasvaisemmat? vaikka aamulla pesin niin nyt tuntuu ja likaisilta! Johtuukohan raskaudesta vai sitten jostain muusta..

Minulla myös ollut satunnaista pahaa oloa/närästystä iltaisin, mut säännöllisesti syömällä ei tunnu tulevan. :)

Oon taas meinannu että hiukset ei rasvotu nyt millään. Monta päivää voi olla pesemättä eikä mitään tapahdu. Tai menee aineista mönjäseks mutta noin muuten :D

Mulla rasvottuu hiukset ja ihokin tosi nopeesti. Tuntuu ettei millään pesuaineella lähde rasva pois. Tämä tuli heti plussauksen jälkeen.. :D

Kellä muulla hormonit jyllää = ihme itkukohtauksia? Mulla on nyt tullut muutaman kerran yhtäkkiä ihan hirvee menettämisen pelko / tunnekohtaus ja oon alkanu solkenaan itkeen. Ei meinaa loppua millään. Miehen menettäminen, koirien.. who knows. Mies kysyy että mikä on hätänä, niin ei tavallaan mikään mutta vaikea selittää. Kai ne on ne kuuluisat hormoonit :D:?

Nibs mulla sama! Sekä hiukset ei tunnu rasvoittuvan lainkaan että toi hormonijuttu. Uskon ainakin että niistä johtuu ku purskahdan itkuun pienestäkin ja heti jos mies ei vastaa puhelimeen vaikka töissä tai on jokusen minuutin myöhässä työmatkallaan niin alan kauhuissani ajatella että jotain on sattunut ... Yölläkin herään ja kaikkea mitä elämässä voi sattua tulee mieleen ja itkeä tillitän.
Aika hassua ja outoa... :P

Onneks on kohtalotovereita :) on kyllä erikoista. Äsken tuli kohtaus katsellessa ummikot ulkomailla ohjelmaa. Sitä ennen koiria viedessä viikko sitten. Ja sitä ennen kun mies lähti kaverilleen...

Noita itkuja Mullakin tulee ja mies ihan ihmeissään et mikä on, eikä niinku oo oikeasti mikään hätä kerran aloin jopa itkemään kun katsoin hiihtoja ja eräs hiihtäjä kaatu

Nyt on kyllä pakko kertoo! Tähän rajuun oksenteluun liittyen; kun meen vessanpöntölle oksentaan niin lirahtaa pissaa joka kerralla housuun kun joutuu yökkäileen niin syvästi vatsanpohjasta asti. Ja mä kun luulin et mulla on hyvät lantionpohjalihakset!

Hui Kauheeta miten moni kärsii pahoinvoinnista ja pahasta sellasesta! Voimia ja menkää ihmeessä neuvolan juttusille ettei nyt tippaan asti tartteis mennä. Auttaako tollasessa tilanteessa ne elektrolyytti tasapainottaja juomajauheet joita esim. Lapsille juottaa jos ei syö eikä oikein juokaan kun vatsa taudissa on. Niissä on ainaki kaikkia suoloja ym.

Täällä myös iskias kipu vaivaa ja nyt on ilmeisesti tullut liitos kivut lisäks. Kovia ne ei oo mutta huomaan esim että vauva makaa nykyää tuolla alhaalla enemmän kun vielä viikko sitten oli tossa navan alla oikealla puolen. Potkii vinhasti. Ja kun sängyssä kun kääntää kylkeä tuntu että vatsa ei tuu mukana enää vaan jää jälkeen ja tulee sellasta venymis kipua alavatsalle. Ihan ku jotai sieltä revittäis. Repäisy kivut on sitten toinen juttu vielä :D kovasti olisi nyt energiaa tehdä kaikkee ja voisin ottaa tukivyön käyttöön jottei tuo lantionpohjan niin kärsisi kun touhuan :)

Itku herkkyyttä Täälläki sellasesta tyhjän päiväsestä ja sit sellasille asioille ei itketä yhtään mille ennen oo itkenyt
Rv 22

Nyt on kyllä pakko kertoo! Tähän rajuun oksenteluun liittyen; kun meen vessanpöntölle oksentaan niin lirahtaa pissaa joka kerralla housuun kun joutuu yökkäileen niin syvästi vatsanpohjasta asti. Ja mä kun luulin et mulla on hyvät lantionpohjalihakset!
Käynyt myös mulle...

Voi lantionpohjalihakset..! Onks niitä enää? Raskauksien välillä vain vähän yli puoli vuotta, joten enpä tiedä mikä niiden kunto on. Tuota pissaa meinaa välillä kyllä lirahtaa ihan muuten vaan. Onneksi on pikkuhousunsuojat käytössä joka päivä...

Takaisin