Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Valittelin jo tota iskiaskipua. To illalla jäin kotona jumiin. Ei mihinkään. Ei ylös, ala, sivulle, eteen eikä taakse..siinä vaan jumitin paikallani itkien ja huutaen noin 20 min kunnes pikkuhiljaa jalka suostui liikkumaan jonnekin. Eli ei yhtään kestänyt liikettä, ees ilman painoa. Ajattelin jo että pitää lanssi soittaa apuun. No pahin meni ohi ja perjantaina suunta töihin. Kaupassa paljon ihmisiä, päivä meni
ihan ok tallustaessa kuin pingviini kivun takia. Kotiin lähtiessä jäin jumiin. Taas :laughing025. Rappusiin. Siinä ei kyllä paljoa naurattanut. Pukkarit siis alhaalla. Vartija sattui olemaan just kierroksella, ja haki pyörätuolin jolla sitte kuskas mua alakerrassa, rapuissa puoliksi melkein kantoi. Se kipu on ihan jäätävä kun se iskee kunnolla, nytkin juilii niin että koko ajan sen tuntee. No mutta, olihan ainakin vartijalla jotain hauskaa työpäivässä. Työkaveri oli samaan aikaan lähössä ja nauroi vaan vedet silmissä et "saako ottaa kuvan". Mur!! Mut pakkohan siinä oli itekki nauraa, kun ei antanut luonto periksi ruveta itkemäänkään. Ja jälkikäteen aateltuna, oli se varmaan aika hubaa katottavaa!!

Nöpönen: iskias kivusta. Mulla kanssa tuo kipu on. Esim. Gynen jakkaralla ei pysty olemaan eikä selällään sängyllä puhumattakaan lattialla jos makaa. Pelottaa että jään sitten synnytyksessä siihen sängylle etten pääsekään enää koskaa kävelemään.

Nöpönen, kuulostaa tosi kurjalta! :'( Huh, taas pitää olla onnellinen, kun ainakaan nyt ei ole tarvinnut kärsiä mistään kivuista. Eihän mulla juuri koskaan ole päänsärkyäkään tai edes hartiat jumissa! :o

Nöpönen
Myötätunto on sun puolella. Itsellänikin historiassa iskiasvaivaa joka jo näillä viikoilla välillä muistutellut olemassaolostaan. Eli munkin hymy on kohta hyytymässä :P

Lucky87 juu selällään olosta voi vaan haaveilla, tai edes kyljen kääntämistä selinmakuun kautta. Tulin kanssa siihen tulokseen että kai jokaisella jotain täytyy olla, kun mulla ei sitä pahoinvointia esim. ollu lainkaan. Kärsitään sitten tästä. Muutama kuukausi vielä :)

Nöpönen, sul on ihana asenne, vaikka toi onkin tosi kurjaa. Mun on ollu hirveen vaikee suhtautua ite siihen, että tarvin apua enemmän kun normaalisti. Lähinnä huimauksen kanssa. Esim mun ohjaaja koululla on joutunu nappaan mut kiinni, kun on mennyt taju, ja viemään mut kotiin - muutamankin kerran. Harmittaa ja nolottaa olla vaivaks.

Merivesiväri, eihän se kivaa ole olla muiden riesana. Mutta eiköhän nää meidän kurjuudet palkita sitten heinä-elokuussa! Tiukasti ajatukset nyt vaan eteenpäin vaikka välillä kurjaa onkin. Pakko potkia itteäkin suht useesti ;)

Mulla oli pahoinvointia alussa ekat 14 viikkoa, hetken pois ja taas pari viikkoa sitten alkoi uudelleen ja vielä rajumpana.. tipassa on tullut oltua jo neljä kertaa toisinaan jopa yön yli.. eräs tuttu kätilö yritti lohduttaa että jos noin käy niin yleensä sitten viimeiset 10 viikkoa olisi helpompaa pahoinvoinnin suhteen.. sitä odotellessa :-)

Rv 18 nytte ja taas oksentelut alkanu. 3 kertaa ökänny tänään. Pelkäämpä että on vatsatauti tulossa.

Tasan 18+0 tänään ja oksentaminen ei tauonnut millään viikoilla. Toki vähentynyt oksentamiskerrat, mutta 100% kaikki ruoka ja neste tulee ulos, vatsahapponesteisiin saakka.

Pari viikkoa sitten alkoi päänsärky, johon vasta kuluneella viikolla löysin oksennusta kestävän särkylääkkeen; Pamol F:n.

Mulla on aina ollut matkapahoinvointi, mut nyt raskaana tää on ihan kauheeta! En voi istua sekunnikskaan autossa taakse tai rupee oksettaan!! :(( ja plus kun tätä huonoo oloo muutenkin.. :((

I feel you... Just tiistaina kaveri toi mua koulusta kotiin (3km...) ja jouduttiin vetään tien sivuun. Kauheen kivasti tuli kyllä piteleen mun hiuksia ja silitteleen <3

Kokeilkaa sitruunaa matkapahoinvointiin! Haistelkaa sitä tai jopa maistelkaa. Mul on auttanu joskus! Tietenkään ei aina, mutta helpottanut 'pakollisia' matkoja.

Täytyykin siis kokeilla tätä sitruunaa, viikon päästä nimittäin olis pakollinen matka vantaalle... tampereen lähistöltä bussilla, saa nähdä kuinka käy!

Tsemppiä teille! Omat oireet tuntuu jotenkin pieniltä teidän rinnalla :( Itsellä kun raskaus on ensimmäinen, sitä tutkailee itseään jatkuvasti ja melkein paniikissa miettii onko tämä tai tämä normaalia. Minulla on aina ollut matalat verenpaineet ja hemoglobiini. Nyt hb on laskenut entisestään (arvo viimeksi 110). Rautaa nyt kyllä syön, toivotaan että se nousee. Eniten silti itseäni ihmetyttää tuo verenvuoto. Minulla on todella herkät limakalvot. Vuodan verta yhdynnän, gynekologin jne. jälkeen. Nyt raskauden aikana verenvuotoa on ilman niitäkin! Lääkäri onneksi todennut että ei tule kohdusta, mutta silti pelottaa. En asiaa kuitenkaan pysty joka kerta tarkistamaan, että mistä se tulee. Rakenneultra on 8.4. Jännitän kovasti, että onko siellä kaikki hyvin..

Huh Pöppiäinen, toistuva verenvuoto kuulostaa tosi stressaavalta. Itse menisin varmaan pitkin seiniä huolesta. Onneksi rakenneultraasi ei ole enää pitkä aika.

Takaisin