Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin voisin avata oireitani sen verran, että vähän kaikkea löytyy... Etova olo, nenä on herkillä, väsyttää, itku on vielä herkemmässä kuin normaalisti (samoin ärsyyntyminen), hiukset rasvottuu hirveän äkkiä, maha on välillä jumissa, tissit tuntuu täyteläisille ja niitä jomottaa, nännit on arat (ei kuitenkaan mitenkään hirveän arat), turvottaa, nälkä vähän väliä, suklaa ja makeat hetkut ei oikein maistu (!), pissittää tiuhaan... Ja sitten nuo päänvaivaa aiheuttavat mahatuntemukset. Mulla siis ollu jos jonkinmoista: Paineentunnetta, polttelua, jomottamista, vihlomista, nipistelyä... Enimmäkseen lyhytkestoisia mut esim joulupäivänä vaimeasti jomotti ja vähän ku poltti koko_päivän, illalla otin jo iha Panadolia :confused: Oon ollu hirveän huolissani ollu kun joka paikassa sanotaan, että lyhytkestoiset tuntemukset normaalia... Mitään kouristavia tai kivuliaita tuntemuksia ei oo kuitenkaan ollu, eikä tuhruja. Tänään kuitenkin käytiin ultrassa ja siellä sydän löi. Ehkä tää vaan on mun kropan tapa olla raskaana ja reagoida kohdun kasvuun? Todella alhasen kipukynnyksen kun omaan muutenkin :shifty:

Mun oireita :
Väsy. Saattaa kestää koko päivän tai iskeä kovalla voimalla jossain kohtaa päivän aikana. Kotityötkin tuntuu välillä sairaan raskailta.
Elotova olo. Välillä voin pahoin oikein kunnolla. En oo vielä oksentanut. Kahta ekaa odotellessa tuli oksentelua aika paljonkin ja pitkälle raskauden aikana.
Tunteet heittelee laidasta laitaan. Harmi kyllä vähemmän onnellisuuteen ja enemmän hermoiluun tai suruun. Toivon, että positiivisuus tulee takaisin, kun näistä alkuraskauden hormonimylläköistä päästään.
Vatsa ja alaselkä on välillä kipeitä. Vatsassa ehkä enemmänkin nippailee ja vihloo.
Mielihalut vaihtelee päivästä päivään. Pääasiassa ruoka maistuu vähän liiankin hyvin.
Hajut ottaa nenään. Liittyvät etomiseen.
Olen turvoksissa koko nainen. Rintojen kohdalta kiristää vaatteet ja nyt myös vyötärön..
Rinnat on olleet arat koko ajan.
Vatsa toimii miten sattuu, pääasiassa "paremmin" kuin tavallisesti.

Syöminen kuvottaa, syömättömyys kuvottaa, ruokakuvat kuvottaa, puhe ruuasta kuvottaa...:grino_O

Sama :/ huoh. Tänään hain hedelmiä kaupasta, ja mehujäätä <3 syönyt rahkaa ja ananasta aamupalaksi, sen lisäksi pari palaa leipää, pari mandariinia, mehujäitä, riisiä ja kanakastiketta. Niin ja mehukeittoa.
Tällasta närppimistä...

Salaattia ei tee yhtään mieli, mikä tuntuu oudolta, mutta sitä oli kai muillakin... Normaalisti aina ruuan kanssa. Taaskin alkaa olla nälkä, muttei oikein mitään tee mieli. Ehkä tortillapizzaa? :D ehkä sekin vähän ällöttää... Voi hoh!

7+0

Hah moony, luin sun jutun äsken ja heti tuli taas nälkä :D Pitäsköhä vielä tehä yks voikkari... Mut jännä kun välillä taas ei tee mieli yhtään mitään pitkään aikaan. Sit kun iskee nälkä niin jumaleissön, ruokaa ja ÄKKIÄ.

Ostin eilen pahoinvointirannekkeet ja ne on ollut kokoaika kädessä ja tänään aamulla ei oo ollut kuin ihan tosi pientä yökötystä! Olin ihan varma että ne ei toimis :D vähän kyllä puristaa rannetta ja kutittaa ettö ehkä täytyy hetkeks ottaa pois jossain vaiheessa

Huh täällä rv 6 kolkuttelee ovea ja heti alkoi huono olo ja ei oikeen tee mtn mieli ja taas toisaalta se menee ohi kun syö jotaIn. :S

Suosittelen ummetukseen niin lisäämään ruokalusikallisen oliiviöljyä joka aterialle
Tietysti vesi ja liikunta missä keskivartalo pääsee töihin lisää ruoan liikkuvuutta suolessa :D

Ostin eilen pahoinvointirannekkeet ja ne on ollut kokoaika kädessä ja tänään aamulla ei oo ollut kuin ihan tosi pientä yökötystä! Olin ihan varma että ne ei toimis :D vähän kyllä puristaa rannetta ja kutittaa ettö ehkä täytyy hetkeks ottaa pois jossain vaiheessa
En olisi itekään uskonut, että rannekkeet toimis! Mutta antoi kyllä tosi nopeesti helpotuksen kuvotukseen! Sitten ei vaan meinannut uskaltaa ottaa pois kädestä ollenkaan, kun oli ollut niin hyvä apu :)

Ihanaa kun tänään ei ole oksettanut pahemmin eikä ole tarvinnut töissä juosta vessaan :) auttaa varmaan kun söin heti herättyäni riisikakun ettei ehtinyt närästään ja tulla huono olo. Aamupalalla taas kolmen appelsiinin mehu ja leipä väkisin.. Töissä koko ajan nakerran riisikakkuja tai mandariineja, ja etova olo pysyi poissa :D

Eilen oli iltapäivällä niin kova nälkä kun olin imeskellyt vaan ville vallattomia ja sipsejä, joten kaahasin hakemaan kebabin ja ahmin sen sekunnissa. Loppu ilta oli niin ällö olo ähkyn takia, ettei ihan nappiin mennyt tuokaan toteutus :D

Täällä onneks noi pahoinvointirannekkeet auttaa. Oksenteluun on tullu stoppi ekas neuvolassa käyty, oon lihonu jo nyt jatkuvan syömisen takia ja oon pullea jo entuudestaan.. sovittiin että yritän pitää painon kurissa

Tulispa munkin rannekkeet jo pian postissa. Tilasin ne sunnuntai-illalla raskauskeiju sivustolta.

Täällä tänään ihan ok olo. Mulla normaalisti päänsärky kertonut koko iän jos on mennyt liian kauan syömisestä ja nyt se on poissa. Päätä ei ole särkenyt kertaakaan raskauden aikana. Aamulla söin vain mandariinin, kefiriä ja mehujään, 12 aikaan alkoi heikottaa. Merkki että pitää syödä.. Sen jälkeen onkin ollut joko täynnä/ei tee mieli enempää ja seuraavalla hetkellä taas jo huutava nälkä. Oikein jännittää mennä huomenna töihin.

Veto ihan veks, vois vaan maata sohvalla ja torkkua. Lenkki vois piristää, ei vaan jaksa...

7+1

Tämä väsymys on kyllä ihan älytöntä! Siihen kun vielä lisää flunssan niin tuntuu, että viimeiset pari viikkoa vaan maannut sohvalla! Pihalle olis ihana mennä lenkille mutta sen jälkeen olo ollut vielä huonompi, kun joka paikka tukossa ja yskii loppu päivän!

Onko kenelläkään ollut ärsyttävää paineen tunnetta alavatsalla.. koko ajan tuntuu että pissattaa ja mitään ei tule. Rv4+6 menossa. Pelottaa että taas tulee km tän paineen tunteen takia

Onko kenelläkään ollut ärsyttävää paineen tunnetta alavatsalla.. koko ajan tuntuu että pissattaa ja mitään ei tule. Rv4+6 menossa. Pelottaa että taas tulee km tän paineen tunteen takia
Itellä ainakin oli paineen tunnetta noilla viikoilla! Meni ohi kuitenkin aika nopeesti ja tällä hetkellä kaikki hyvin!

Mulla vasta kolmatta päivää mutta ei onneksi oo ihan koko aikaista:maikuska:.. toivottavasti mullakin menee ohi ja pysyisi vauva tälläkertaa kyydissä loppuun asti

Mulla vatsaa nippaili vähän tänään ja väsyttikin (saattoi olla myös tämä lomamoodi.. :happy:) mutta silti piti varmuudeksi tehdä uusi testi kun nää mun oireet on aika mitättömiä. Edelleen siihen pärähti 2 viivaa ja testiviiva oli jopa vahvempi kuin kontrolliviiva. Toivottavasti kaveri pysyy mahassa mukana loppuun asti.. :)

Mamma, mulla ainakin vieläkin välillä paineen tunne ja tänään 7+1 :)

Takaisin