Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hakkaako jollain muulla sydän tuhatta ja sataa vaikka ei tee mitään? :o mistähän voi johtua..

Moony... ainakin hengästyttää pieninkin liikkuminen..puuskuttaa saa ihan. Kannattaa kääntyä lääkärin puoleen jos sydämmen lyönnit kiihtyy liikaa..kysyä neuvolasta neuvoa!

Ultrassa kävin eilen. Vauvalla oli kaikki hyvin, sydämen syke nähty ja vastasi viikkoja 8+0. Sanoi et todennäköisin laskettu aika olisikin 1.8 mutta ei lähtenyt muuttaa sitä vaan muutetaan sitte np-ultrassa jos vielä näyttää siltä että on kehityksestään edellä.

Sieltä löytyi myös kasvain. Olin ihan uunona, etten tajunnu kysyä mitään. Sen sain irti että ei pitäisi vaikuttaa raskauteen mutta vaatii tarkenpaa seurantaa. Varmaa soitan tänään naistenklinikalle et mitä tää kasvain meinaa.
Maanantaina tarjosivat neuvolasta influenssa rokotusta, enpä ottanut. Nyt pojalla influenssa.

Lalaa : toivottavasti kasvain on vaan joku harmiton jonka voi poistaa kunhan muksu on maailmassa.

Joko on ihan influenssa kun eikös ne oo puhunu että rantautuu vasta maaliskuussa...

Täällä kanssa hengästyy helposti ja sydän hakkaa. Itsellä pahoinvointia on, mutta oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Oon pysyny erossa ruista jotka tiedän että saa varmasti laatan lentämään. Ihan tolkuton väsymys, voisi vain nukkua koko ajan. Ja juoda ja syödä saisi vähän väliä. Vesi ei mene alas, että juodaan sit kivennäisvettä :) On mielenkiintoista seurata, kun tämä raskaus on niin erilainen kuin edellinen. Jännää seurata mitä tuleman pitää :)

Mullakin sydän hakkaa välillä kovaa ja hengästyn heti jos edes kävelen vähän reippaammin. Eilinen pyörämatka töistä oli sellasta puuskutusta että! Ja aamulla öklötti taas puuro ja kaoin pari kertaa. Siihen jäi syömättä :(

Heei, täällä kans yks oireita kyttäävä viikoilla 4+5. Takana yksi raskaus joka meni kylläkin kesken rv11. Tuolloin sain plussankin myöhään ja rv:t mateli perässä alkuraskauden ultrassa. Tää raskaus on jo näin aikaisin tuntunut "vahvemmin" kuin tuo edellinen joten yritän olla luottavaisin mielin..
Pahoinvointi mulla on enemmänkin sellaista ihan kuin olisi merisairas tai ollut juuri jossain huvipuiston laitteessa, ehkäpä hieman krapulainenkin :D ikävä vaiva sikäli että tuntuu myös makuuasennossa vahvasti kun laittaa silmät kiinni joten lepääminenkin tuntuu ikävältä. Monilla tuntuu myös nälkä olevan suuri oire, mulla taas tuntuu että vähän väkisin täytyy syödä. Vähän kauhulla odotan huomisia joulupöytiä.... :wideyed:

Kaustinen Toivottavasti vahva alku tarkoittaisi nyt hyvää jatkoa ja sitkeää elinkelpoista pikkuista. Sitä itsekin täällä toivon.:Heartpink

Täällä rintojen pattimainen turvotus ja kipu muuttunut tasaiseksi. Kuvotusta löytyy, kaikkea ei pysty syömään, mutta oksennusta ei ole tullut. Syömisen jälkeen tulee ikävä olo. Vintti menee pimeäksi klo 21-22, mutta olen nukkunut tosi sikeästi eikä ehkä sen takia väsytä aamuisin. Töiden jälkeen kyllä tuntuu kropassa, vatsa nippaa ja vihloo koko illan. Sunnuntaina oli aika karmeata pari tuntia, alapäätä kirveli ja tuntui kuin joku olisi veitsellä sorkkinut. Muuten hyvä fiilis kyllä, ei kauheasti valituksen aiheita.

Arwen 5+3

Mä en ainakaan kykene jouluruokaa syömään ellei olo tästä parane nopeasti. En ehkä muutenkaan kestä laatikoiden hajua, voi yöks. Tarkoitus olisi kertoa mun vanhemmille ruokamaljaa nostaessa, mutta en tiedä kykenenkö pitämään salassa siihen asti. Pakko syödä jotain hedelmää tms koko ajan ja hajut saa oksentamaan. Onneks kylmä kinkku ei haise paljoa :D jos sitä saisi alas... Joulupäivänä on sitten toinen joulupöytä anopin luona...

Mulla nyt rv 6+3 netin laskurin mukaan ja viimeviikolla alkoi pikkuhiljaa sellanen kuvotus kaikkea ruokaa kohtaan. Tällä viikolla vaan yltynyt ja aamulla saa vaivoin syötyä puolikkaan sämpylän ja kupin teetä. Olen huomannut, että siihen kuvotukseen auttaa jos syö ihan vähän (paljoa ei pysty) jotain ja vaikka se teekin kuvottaa niin sen juomisen jälkeen on parempi olo. Myös maha on jatkuvasti turvoksissa ja näyttää et ois viikkoja enemmänkin. Väsyttää ja rinnat on ihan älyttömän kipeet. Mua myös närästää ja on niitä mahan vihlasuja sillon tällöin. Nyt oon alkanu miettiä mun verenpainetta, kun välillä ylös noustessa päässä alkaa kauhee humina. Juttelin äitini kanssa näistä ja se oli ihan ihmeissään ja sano vaan että mahdatko ollakkaan ihan niin alussa, kun luulet. No tammikuun alussa se selviää. :D

Minust tuntu eilen illal et teen kuolemaa. Pahoinvointi alko matkalla kotiin. Ajattelin sen olevan vaa nälkää. Tulin kotii, söin ja kävin lepäilee.. meni ohi. Sängyssä katoin leffan ja sen jälkee yritin nukkua. Nukkumisesta ei tullu mitää ku piti mennä halailee vessanpönttöön. Oksensin n. Tunnin verran ja olo oli niin kamala.. ilmotin miehelle et tää oli muute eka ja vika raskaus :D

Mäki päivittelen taas kuulumisia. Elikkäs.... mulla alko tossa maanantaina verinen vuoto. Kävin siitä sitte lääkärissä ja laskettiin että sillon olis ollu rv 5+5. Kävin eilen verikokeilla, jossa mitattiin hcG arvo, joka oliki koholla niinku kuuluu (7 jotai :D) ja maanantaina uusiks kattomaa onko se kohonnu lisää niinku pitäis.... ultra olis vielä kuulemman vähän turha kun ollaan niin alussa. Syytä vuodolle ei tällä hetkellä tiedetä mutta sopii vaan toivoa ettei ole alkava keskenmeno.

Tänää vetästy ekat yrjöt :( voi viddu sentää!! Miten huomisesta selviää kunnialla kun kaikki hajut etoo :/

Takaisin