Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä tänään raskausviikko 5 ja oireina vain rintojen aristus, finnit ja väsymys. Viikko sitten oli menkkamaisia tuntemuksia mutta ne loppuivat. Onkohan normaalia? Ja se piti lisätä vielä että tuli noin viikon ruskeaa niukkaa vuotoa mutta nyt loppunut.

Mulla samoilla viikolla menossa, samoin reilu viikko sitten alkoi ruskea tuhru, jossa seassa välillä vähän punaistakin ja välillä tummemman ruskeaa oli. Samaan aikaan nipistelyjä vatsassa. Olin ihan varma, että menkat alkaa, mutta plussasin loppuviikosta ja tuhruttelu melkein loppunut, ihan kirkasta ei tosin vieläkään ole vv. Ilmeisesti voi olla ihan normaalia siis.

Pampula88: joo, huojentavaa kuulla, etten ole ainoa. Kiinnittymisvuodosta olen kyllä lukenut, mutta tietääkseni se ei yleensä kestä kuin pari pv.
Muita oireita en oikein osaa vielä sanoa, mikä voisi liittyä raskauteen. Rinnat tuli kipeäksi heti ovulaation jälkeen nk useimmiten ja oli välillä tosi kipeenä, nyt on enää vain
vähän. Kauhea jano on kyllä ollut nyt pari pv..Tänään testasin melkein "leffaviivat" , joten kai siellä jotain kehittyy..ke ajattelin vielä yhden liuskan ja ekan digin tehdä.

MrsBee, olin joo itsekkin ihmeissäni ja pelkäsin keskenmenoa. Mutta niin se vain loppui menkkaoireet ja vuoto samana päivänä. ☺itse kova panikoimaan ja tullu tehtyä kaksi digitestiä. Viimeviikolla näytti 1-2 ja eilen 2-3. Nyt sitten pitäisi jaksaa muutama viikko odottaa neuvola käyntiä jos selviäisi lisää. Niin ja itselläkin rinnat oli jo ovulaation jälkeen tosi kipeät mutta nyt vain hieman herkät.

Ok. Mä en ole yhtään digiä vielä tehnyt ja vähän pelottaa sen "tuomio", kun tiedän että ovis oli aikaisin, eli pitäs jo näkyä kai se 2-3 ainakin..Neuvolan varasin tänään ja on vasta tammikuun lopulla, pakko mennä varhaisultraan parin vkn päästä!

Se on inhottavaa kun joutuu odottamaan. Aika kuluu niin hitaasti. ehkä se sitten helpottuu kun pääsee ekaan ultraan ja kuulisi sydänäänet

Jep!Sehän se tässä kun ei oikein uskalla vielä kauheasti iloita, jos siellä ei olekaan mitään tai kaikki ei kunnossa..eipä voi muuta tehdä kuin yrittää antaa ajan mennä :-)

Nenna täälläkin pakko syödä kokoaika jotain tai muuten tulee huono olo.. :( ja kokoaika on kyllä nälkäkin :D ja iso alapömppis joka näkyy jo vaatteiden läpi... Mieskin sanoi kun olin lähdössä kauppaan että hei sun paita on likainen ja vatsa pömpöttää aikalailla :'D pelkään että joku huomaa kun en haluaisi vielä kertoa...

Rv7+6

Mullakin huomaa täällä töissä, että pakko syödä 1-2 h välein jotain tai alkaa heikottaan ja tulee huono-olo! :D joka on todella outoa tällaiselle joka syö yleensä kerran työpäivän aikana :D

Rv 6+0

Mä en voi oikein syödä enää mitään kun kaikki oksettaa, ja silti pakolla syön. Aletaan olla hyvin lähellä pöntönhalailua. Jos se edes hetkeks helpottais tätä oloa. On kyllä paska joulu tulossa!:(

Mistä sellaisia pahoinvointirannekkeita saa ja mitä kustantaa? Ja AUTTAAKO?
Apteekissa kattelin just vkloppuna ja maksoi n.20e. Mä tyydyin nyt ekana ostamaan b vitamiinia jos se auttais. En tiedä onko se vai mikä mutta en ole nyt pariin päivään ollu niin huonovointinen kun aiemmin :)

Jos taas palais tänne foorumille. Muutama päivä mennyt peiton alla lähinnä. Oksettaa ja väsyttää.
Rinnat tullu uudestaan kipeeksi ja sattuu kaameesti ku esikoinen 5v tulee syliin ja kenaa muhun.

Täällä on yks ketä on jo niin kypsä tähän olotilaan. Ehkä inhottavasti sanottu, mutta tää vaan ei oo tosiaankaan kivaa olla näin inhottavan olon kanssa kokoajan. Joko on huono olo, tai sitten noita kohdunkasvu-kipuja. Tai sitten niin turvonnu olo et on huono olla. Oksentanu en onneks ole ja jo silti mietin pahoinvointirannekkeita. Maksan siitä mielelläni pienen summan, jos saan olon paremmaksi. Ja noi kivut.. Ne on öisin pahimmat ja välillä repii päivälläkin. Huoh. Onhan se ymmärrettävää että kropan on pakko tehdä töitä kaikkea muutosta varten, mutten jotenkaan osannut tällaista odottaa. Kuulostanpa negatiiviselta, ei oo tarkoitus :) haluaisin vaan olla oma pirteä itseni. Turvotus on tosiaan välillä myös ahdistava, oikein ällö olo. Ilmaa on maha täynnä. Syödä pitää tosi usein ja tosi nopeesti tulee myös ähky olo. Plus rinnat kipeät. Että onhan tässä näitä :D kaiken tämän lisäksi on tosi outoa, ettei vielä voi olla edes varma että ketään masussa on. No on siellä, varovaisin mielin luotetaan siihen <3

6+0

Mä oon kans ihan täynnä tätä :D Mies just viisasteli että tätähän sä oot halunnu :D Just.

Minulla ei vielä kummemmin oireita. Kun menojen piti alkaa, oli muutamana päivänä mekaanisia kipuja, mutta ne ovat nyt hävinneet. Rinnat ovat vähän arat ja välillä väsyttää. Tämä oireettomuus vähän huolettaa, mutta ehkä niitä ehtii vielä tulla...

rv 5+1

Ihan samoja oireita ja tuntemuksia Moony! En vielä ole ihan noin "negatiivisissa vesissä" :D mutta kyllä tää ähky ja turvotus ketuttaa! Mikään ei mahdu päälle ja on niin plösö olo. Sitten se ei varmaan haittaa kun on oikeesti raskausmahaa ja muutkin tietää et siitä se johtuu. Mut tsemppiä : )

Ja koska oireita ei tosiaan vielä juurikaan ole ja tilanne on tuntunut niin epävarmalta, on viime keskiviikon plussasta tähän päivään mennessä jo kulunut 7 testiä :shy: onneksi viivat ovat vahvistuneet, digitaalinen tosin näytti vielä sunnuntaina vain 1-2 vaikka nyt pitäisi jo olla 3-4 o_O

Voin lämpimästi suositella pahoinvointirannekkeita! Ei ole pysynyt mikään sisällä, rannekkeiden jälkeen olo kohentunut!

Takaisin