Oireet

Mulla on kanssa muuttuneet nuo jomotukset hieman pistävämmiksi. Mutta ennen tuo jomotus oli oikeastaan jatkuvaa, nyt on sellaista aaltoilevampaa. Nännit on mullakin ruenneet aristamaan. Lisäksi huomaan, että väsyn nopeammin ja tarvitsen pieniä välipaloja useammin.

Ihan vainoharhaseks tulee heti kun jotain muuttuu. Mahaa ei esim. eilen nippaillut yhtään, Mitenhän tässä järjissään selviää loppuun saakka?

Toivotaan Pippis että kyseessä vain joku taukopäivä! En usko että vielä on syytä huoleen.

Mullakin alkaa oireet vähentyä. Tosin maha on koko ajan valtava pallo ja tissit kasvaa joten ei syytä huoleen :D Eiköhän siellä joku kasva. Luojan kiitos pahoinvointia ei ole ollut!

Oletko Pippis tehnyt uusia testejä? Voisko niistä päätellä jotain? Tai voithan olla niitä onnekkaita jotka saavat nauttia odotuksesta melko oireettomina! Mikä viikko sulla on menossa?

Pippis, toivotaan että siellä kaikki kunnossa! Ei niitä oireita kannata oikein kytätä, tulee vaan ylimääräistä huolta ja murhetta. Mutta helpommin sanottu kuin tehty, muistan kyllä miten itsekin toivoin jopa kunnon pahoinvointia jotta raskaus tuntuisi jossain! Oli kyllä kauheeta odottaa rv10 neuvolalääkäriin, jossa vasta sai nähdä pienen kun mitään oireita ei oikeastaan ollut. Muistelisin kyllä, että oireita tuli ja meni, välillä oli viikon tauko ja sitten tuli joku uusi oire, joka kesti tietyn aikaan ja sitten taas oli oireetonta.

Tee ihmeessä varmistukseksi vielä raskaustesti, jos se yhtään helpottaisi oloa!

Täällä rinnat kipeytyneet todenteolla. Viimeyön piti herätä vessaan ja jäätävä nälkä klo 5.00.

Muuten oireet ok. Alamahan nippailut on nyt vähentynyt mutta väsymystä on, sekin kyllä helpotti kun hain mama vitamiineja. huono olo pysyy poissa kun muistaa vain syödä.

No tänään alkoi oksentaminen :( Toivottavasti siitä ei jokapäiväistä tapaa tule :/

Eilinen meni sohvan pohjalla leväten. Tänään asttelin olevan parempi päivä kun jaksoin imuroida ja pestä vessan. Noh, söin ja sitten ryntäsin kiireellä vessaan tyhjentää just syödyt eväät :yuck:

Ja iltavuoroon pitäis lähtee :/ Saas nähdä mitä siitäkin tulee kun nyt velloo koko ajan :(

Hedelmöitys 17.9., eli 3 viikkoa ja 3 päivää sitten. Testi näyttää 2-3 viikkoa.

Onko kellään muulla kipuja mahassa navan vieressä molemmilla puolilla? Lähemmäs kylkiä! Ei siis ihan navassa. Kipu on pistävää lähinnä. Ja n polttelevaa. Samalla on myös ollut ylävatsakipua!

Mulla on välillä navasta alaviistoon jänniä tuntemuksia. Vähän kuin lievästi ja tylpästi pistelisi, mutta tuntuu kyllä oudon ylhäällä o_O en tiedä voisiko olla keltarauhashormonista johtuvaa jomotusta, joka hieman säteilee. Kohdun seudulla ei ole ollut tuntemuksia kuin aika ajoin. Parin viikon päästä varhaisultra.

Mulla on samaa! Tänään tuli vessassa pyyhkiessä ensin vaaleanpunaista (tosi hennon) väristä tuhrua paperiin. Sen jälkeen tuli tumman ruskeaa! Tänään ei oo enään juilinu mahasta miten kaikkina muina päivinä..

Ja mulla tuli eilen vaalean ruskeaa tuhrua, mutta tänään ei onneksi enää mitään. Meillä on Viima aika samoja oireita :) En tiedä onko limakalvot vain niin herkillä, mulla kun on vielä lugesteronkin tässä käytössä. Mutta en tuosta huolestunut kun vuoto loppui eikä siihen liittynyt kipua.

Häiritsee vain nyt nämä pienet mahan nipistelyt näin oudossa kohdassa.

Mulla oli kanssa tänään juuri tuollaista vaaleanruskeaa tuhrua. Itse en ainakaan kovin jaksa siitä stressata, sitä on ilmeisesti aika monella. Neuvolastakin sanoivat, että sellaista voi esiintyä, eikä siitä kannata huolestua. Jos tulee voimakkaita kipuja ja runsasta vuotoa, on syytä vasta ottaa yhteyttä joko neuvolaan tai päivystykseen.

Muakin häiritsee noi kivut kun ovat suht ylhäällä. Nyt vielä enemmän ton tuhrun takia! Pelkään kohdunulkoista niin paljon:banghead:

Mulla esikoisen raskaus oli oireeton. Tässäkään ei vielä ole suuria oireita ilmennyt, mutta tämä turvotus! Näyttää jo raskausmahalta, esikoisesta maha alkoi kasvaa vasta puolenvälin paikkeilla :eek:

Ei päästetä nyt pelkoa valloilleen Viima :) vähä googlasin tätä asiaa ja itseasiassa aika monessa ketjussa on ihmisillä ollut samanlaisia navan kohdalla olevia nipistelyjä jo alussa! Meidän kropassa tapahtuu nyt aikamoisia juttuja eikä ihme, että on ties mitä tuntemuksia. Soittelen tiistaina neuvolaan ja kysäisen tästä jutusta samalla :happy:

Primadonna, mulla on myös ihan järkyttävää turvotusta varsinkin iltaisin! Nyt vasta 4+6, tätä menoa raskaus ei pysy kauaa salassa :smiley-angelic006

Mua vaivaa kans hirvee turvotus, housuja joutuu jo löysäämään ruuan jälkeen :dead: Samoin selkään särkee ajoittan todella kovaa ja kova paine tuntuu alavatsalla. Kohtu nojaa taaksepäin, mikä kuulemma aiheuttaa kovempia selkäkipuja.. viimeeksi alkoi vasta rv10 jälkeen, mutta kaipa se kohtu jo sieltä tilaa raivaa vähän nopeammin kun ekasta :grin

Tsemppiä Viimalle! Alkuraskauteen kuuluu vähän kaikenlaista kipuilua ja nipistelyjä, mitkä kuitenkin ovat täysin normaaleja. Vuotokin on normaalia, jos siihen ei sen kummempia kipuja liity. Toivotaan, että normaalia on sinunkin kohdalla. :)

Pahoittelen ja myönnän etten ole aikaisempia kommentteja, kuin nämä tällä sivulla olevat, lukenut.. Mutta itsellä ilmenee välillä vihlomista alavatsassa/munasarjoissa/kohdussa/nivusissa-jossain sillä alueella, en oikein osaa paikantaa :p, kun nopeasti nousee seisomaan tai kierähtää sängyssä kyljelleen. Muistelisin sen kuuluvan asiaan.. Pelko raskauden todellisuudesta on kyllä koko ajan läsnä. Pitäisi pystyä ajattelemaan vain positiivisesti, kun ei asialle voi juurikaan mitään tehdä..

Oon muuten yrittäny katsoa onko tisseissä nyt mitään muutosta. Esikoisesta kun nännit muuttuivat heti (olivatkin syy toivoa tärppiä) mutta samalla lailla ne roikkuu patalappuina kuin imetyksen jälkeenkin :cool01 eivätkä arista. Tosin, välillä tuntuisi kuin erittäisivät vähän _maitoa_ eli paita tuntuu kostealta nänninpäiden kohdalta. Ehkä harhaluuloa :rolleyes:

Cherria, mullakin on 4+6 :grin
Testasin vessassa tampoonin kanssa, ja siihen tuli vähän ruskeaa ja ihan pienesti kirkasta. Nyt mua kyllä vähän kieltämättä pelottaa :arghh:

Takaisin