Oireet

Kyllä on! Musta tuntuu, että ruokaa pitää saada parin tunnin välein. Ja varsinkin jotakin proteiinipitoista. Ei välttämättä hirveää kasaa kerralla, mutta kokonaisuudessaan enempi kuin ennen. Lihaa on tullut enempi syötyä nyt, vaikken muutenkaan ole mikään kasvissyöjä. Mullakin sama ongelma työhousujen kanssa! :grin

Mulla on ollut noita menkkajuilintoja nyt jo puolisentoista viikkoa, niin enää ei pelota niin paljon, että menkat alkaisi. Silti tulee kyllä aina vessassa käydessä tarkistettua :grin
 
Nyt on hengittäminen muuttunut vaikeammaksi/raskaammaksi, vaikka lääkitys on tapissaan. Samaa oli ainakin edellisessä raskaudessa, mutta ei sitä sitten enää huomaa, kun alkaa olo olla muutenkin tukala :D
 
Täälläkin on kova himo ruokaan. Erityisesti lihasta haaveilen koko ajan! Jo pelkkä jauheliha saa minut yllättäin ihan täysin villiksi.

Lisäksi joinakin öinä tuntui että piti juoda enemmänkin.

Täällä ne pienet juilinnat on jo kai vähentyneet. Rinnat olleet välillä tosi kipeät. Nyt sitten sekin laantunut hieman.

Kylmä tuntuisi olevan, mutta toisaalta alkaahan se muutenkin talvi lähestymään ja ilmat yllättäin kylmeni niin voihan tämä johtua totuttelustakin.
 
Mulla on myös välillä tosi kova nälkä. Aiemmin en välttämättä edes ole huomannut nälkää niin helposti. Ja nyt kun muistelen, niin mullakin oli tuossa viikko sitten (kun en vielä tiennyt koko jutusta) öisin ihan kamala jano ja tuntui, että silmätkin kuivui yöllä niin, että oli aamulla hankala saada silmiä auki. Nyt tämä oire on jo helpottanut, vaikka päivisin jano kyllä vaivaa koko ajan.
 
Anteeksi, olen kamala spämmääjä, mutta muistin just, että eilen kävi myös niin, että kun olin bussissa, mun eteen tuli istumaan joku mies, joka haisi tosi pahalta. Ja en osaa sanoa, miltä se haisi. Ei hieltä, ei muiltakaan eritteiltä tai viinalta. Vain ihan ihmiseltä, mutta jostain syystä se oli tosi kuvottava haju. Eli hajuaisti on ilmeisesti voimistunut ja jostain syystä jotkut ihmiset vaan haisee pahalta. Kamala nirppanokka olo ja syyllisyys tuli kyllä itsellekin tästä.. Mutta onneksi se mies oli siinä vain kaksi pysäkin väliä :p
 
Hahaa! On se ihmiselämän alku aika hassu, kun pistää näin sekasin. :grin
Noi hajut on ehkä pahinta.. Mäkin oon kaupassa töissä, niin sieltä ei pakoon pääse, jos joku haisee pahalle. Mä toivon todella, ettei kauheesti ala vaivaamaan, siinä on sitten kiva yökkäillä kassalla..
Itkuherkkyys nostaa päätään; pyysin mieheltä multivitaa apteekista, se toi multitabsia!! OH NO! Piti tosissaan pidätellä, etten alkanu parkumaan.. :grin
 
Itsellä ei tota näläntunnetta oo, mutta tänä aamuna heräsin pala kurkussa joka sitten muuttui nyt aaltoilevaksi kuvotukseksi :depressed:toivottavasti selviäisin ilman pahempaa etoomista, viimeeksi ei ollut kun vain hajuherkyyttä.

Kyllä ne miehet joutuu koville :wink mä kyllä nykyään kiihdyn sadasosasekunnissa jos vähääkään ärsyttää joku miehen sanominen, varoitin kyllä jo että johtunee hormooneista, ettei ottais niin itteensä :angelic:
 
Yöllä heräsin ihan järkyttävään huonoon oloon. Kävin vessassa ja juomassa. Sit helpotti. Lievää etomista vähän kokoajan. Rv kk mukaan vasta 4+1:) enempiä oireita odotellessa...
 
Pitää taas päivittää. Alun seesteisyyden jälkeen mulla on tullut oireena että olen yksin ollessani alkanut itkeskelemään. Ilman mitään järkevää syytä.. Ei yhtään mukavaa tämä outo alavireisyys. Onko kellään muulla ollut tällaista vai onko kaikilla ilo päällimmäisenä?
 
Ja viime yönäkin pahoinvointikohtaus. Päivisin myös huonoa oloa mutta kun touhuu niin se ikäänkuin unohtuu :)
 
Mulla ei vielä oireita liiemmin ilmaantunut, toissapäivänä oli kylmä koko päivän ja etovaa oloa oli aalloittain, siitä sitten päättelin ja seuraavana aamuna teinkin testin. Vähän oli ehkä alkuviikosta myös rinnat kipeen oloiset ja mulla on edellisen imetyksen lopettamisesta 9kk kokeilin rintoja niin maitoahan sieltä tuli :D toivottavasti eivät ala odotusaikana vuotamaan sentään vielä :wideyed:
 
Mulla eka oire oli, että hampaita pestessä ikenistä tuli verta monena päivänä. Olin aiemmin lukenut, että se voi olla raskausoire ja siitä arvasinkin sitten odottavani. Tuollainen verenvuoto ei nimittäin ole tavallista mulle :)

Muita oireita on ihan jäätävä turvotus varsinkin iltaa kohti, kipeät rinnat ja väsymys. Tuo turvotus on pahin, tätä menoa raskautta on vaikea pitää salassa kovin kauaa!
 
Minulla ensioireita on ollut repivät vatsakivut noustessa sekä kipeät rinnat! Nyt viimeisen viikon ajan meidän kaksivuotias on myös ahkerasti pussaillut minun vatsaa, niin söpöä ja hassua! :)
 
Onko kellään muulla kipuja mahassa navan vieressä molemmilla puolilla? Lähemmäs kylkiä! Ei siis ihan navassa. Kipu on pistävää lähinnä. Ja n polttelevaa. Samalla on myös ollut ylävatsakipua!
 
Paha/ällöttävä olo on iskenyt nyt parin päivän aikana oikein kunnolla. Nyt oksettaa/ällöttää heti aamusta alkaen ihan koko päivän ja ruoka ei maistu. Oksentanu en oo kertaakaan mutta tuntuu ettei sekään lysti kaukana ole...

Hajut tekee pahaa. Olen sairaalassa töissä ja en oo enää vuosiin haistanut sairaalan hajua töihin mennessä mutta nyt haistan.
Kaupassa käynti on kamalaa hajuista johtuen enkä kotona mielellään jääkaappia avaa kun aina on joku haju mikä tekee pahaa. :(

Toivottavasti nää oireet ei kestä koko raskautta :D
 
Mun pitää pitää kädet kaukana ku laittaa käsidesiä kiva ku pitää monesti päivässä kuitenki laittaa.
 
Ajoittaisia menkkakipuja, tosi tosi lievä aaltoileva etova olo ja tissit kipeät. Eilen illalla myös järjetön turvotus ja pissalla ravaaminen alkoi myös eilen. Luojan kiitos tuo hajuherkkyys ei vielä ole alkanut. Niin ja keskiviikkona vedin ihan hirveät kilarit kun vuohenjuusto tarttui pannuun kiinni niin ettei sitä voinut enää syödä, kun mies ei auttanut ruuanlaitossa juuri sillä sekunnilla :D
 
Täällä on alkanut se laatottaminen ihan kunnolla. Nytkin on sellanen olo että ei tiedä kuoleeko vai ei. Äääh! Paha olo jatkuu sinne asti kun nukahdan ja jatkuu aamulla eli 24/7 oksettaa. Paha olo hieman lievittyy kun syö mutta sitäkin huvia kestää jopa 10 minuuttia ja auta armias jos syö vähänkin liikaa niin lateksi lentää heti. Viime raskaudessa tämä meni ohi n. Vko16 mutta senkin jälkeen oksentelin kyllä melkein kerran-kaksi viikossa.
 
Täällä ei ole muita oireita kuin "menkkakivut", jotka jatkunu siitä asti ku menkat olis pitänyt alkaa. Toivottavasti ne siitä pikkuhiljaa alkaisi hellittää.
 
Selkein oire on rinnoissa. Ovat kipeät ja kuumottavat. Sitä on jatkunut yli viikon ennen plussaamista. Kaikki muut oireet voisivat olla jotain muutakin

Muita oireita on kuuma ja kylmä samaan aikaan, kauhea nälkä, joka tulee yllättäen ja vaatii paljon ruokaa. Pissalla on tarvinnut ravata. Väsyttää tavallistakin enemmän, herätessä on metallin maku suussa.
 
Takaisin
Top