Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla ei ollut lisälyöntejä raskauden aikana ollenkaan, mutta nyt on selkeästi alkanut tulla. Viime kesänä meni yks kuukausi todella pahojen lisälyöntien kanssa, olin EKG:ssakin, mutta oli normaali. Ja tulevat vain levossa ts ovat todennäköisesti vaarattomia, mutta imettäessä jotenkin huomaa, kun erityisesti hiljentyy, että muljahtelee. No, pitää ottaa nämä puheeksi parin vkon päästä jälkitarkastuksessa.Mulla on ollut molempien raskauksien aikana lisälyöntejä, jotka on jatkunut vauva-aikana. En tiedä johtuuko väsymyksestä vai hormooneista. Samoin liitoskivut jatkui esikoisen synnytyksen jälkeen useamman kuukauden. Nyt on oikeastaan enää vasen lonkka kipeä. Pidemmät lenkit on pitänyt jättää odottaamaan parempia aikoja. :/
Mahtavaa, että jollain muullakin on ollut noita näppyjä ja muutenkin oireet kuulostaa ihan multa. En muista tarkalleen koska ne näpyt tulivat, mutta ajattelin, että talvella iho kuivempi ja ehkä tosiaan housut ovat hanganneet ym ym, mutta en saanut niitä millään pois, ja toisaalta kun eivät kutisseet tai olleet kipeitä, niin lähinnä totesin, että no siinä ovat. Mutta tosiaan yhtäkkiä tässä tajusin, että hetkinen...mun sisäreidethän ovat taas ihan sileät ja siistit, että taisivat kadota synnytykseen. En ole koskaan aiemmin kuullut tällaisesta, että en osannut yhdistää raskauteen mitenkään, mutta selkeästi siihen liittyivät. Muuten mulla ei ollut mitään iho-ongelmia, iho pikemminkin aivan superhyvässä kunnossa koko ajan niin naamassa kuin selässä ym, että mitään hormonaalista räjähdystä ei ollut (pelkäsin sitä, kun tiedän, että monille tulee). Luomia on kyllä tullut tosi paljon lisää, myös nänneihin ja rintoihin muuten, että saa nähdä lähtevätkö jossain vaiheessa... Oon myös kuullut, että liitoskipuja voi olla imetyksen lopettamiseen saakka, koska imetys vaikuttaa relaksiinin tuotantoon. Luulin aiemmin, että se loppuis synnytykseen ts. että olis vain raskausajan hommia, mutta ilmeisesti ei...Mä voin allekirjottaa noi reisien punaset näpyt! Hitsi mä ihmettelin niitä sillon raskausaikana! Synnytyksen jälkeen tosiaan hävisivät.
Samoin vatsantoiminta on hidastunut... Ennen raskautta vatsa toimi mulla pari kertaa päivässä, nykyään enää kerran päivässä tai jokatoinen päivä ja aina on kovalla. Ekan kuukauden synnytyksen jälkeen jouduin syömään vatsaa pehmittävää lääkettä 2 x päivässä tai menin ihan tukkoon.
Liitoskipuja häpyluussa on vielä silloin tällöin pitkän lenkin jälkeen, mutta me ovat koko ajan vähenemään päin.