Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huhtivauva täällä sama! :o Oon ihmetelly miten hengästyn jo nyt tosi herkästi esim jos vaan puhuu paljon -.- Viime raskauessa vasta ku maha oli iso nii hengästy, nytte jo täs vaihees... Liikaa kiloja(ko)??? Ärr

Mulla on tullu vähemmän kiloja ku ekassa raskaudessa.. Mutta silti..kai se kohtu vaan painaa jos se on tietyssä kohtaa ja siks aiheuttaa tota hengästymistä :)

Hyvä kuulla että muitakin puhuessa hengästyviä... Ettei tarvi aatella että johtuis vaan rapakunnosta :)
Oiskohan sillä tekemistä sen veren lisääntymisen+ ohenemisen kanssa? Vähempi hemoglobiinia kuljettamaan happea?

Mä kävin firman pikkujouluissa laulamassa karaokea, ja huomasin saman: happi ei kulkenu ihan niin hyvin kun aikaisemmin ja ääni käheyty hyvin nopeasti. Aluks epäilin onko alkoholin puuttumisella vaikutusta, mut kyl se taitaa olla masutyyppi. Muutenkin mulla on ollut jotenkin ääni käheänä, muulloinkin kun aamulla.

Onko teillä polvi- ja lonkkakipuja? Iltaisin tekee hulluksi eikä mikään panadol siihen auta. Kävelyn jälkeen ja pitkään seisoessa tulee kipuja, kumma kyllä pyöräily ei vaikuta mitenkään. Melkein päinvastoin :D

Muilla tullut jäätävää kipua vatsaan pissatessa, joka kohta siirtyy oikealle puolelle vatsaa? Itsellä nyt pari kertaa tullut, eikä sen jälkeen pysty liikkumaan kunnolla kun tekee niin vietävän kipeetä, käveleminen sattuu, oikean jalan nostaminen sattuu sekä kaikki pitää tehdä sen jälkeen kun kipu hellittää sen verran että liikkumaan pystyy niin selkä ihan suorassa, yhtään ei voi taivuttaa tai kääntää. Neuvolasta kyllä sanoivat että on normaalia. :confused:

Ei mitään hajua, se alkaa siitä pissaamisesta ja oikea puoli vatsasta sekä kylki jää kipeeks jotakuinkin päiväks sen jälkeen. o_O

Mulla kanssa tuota hengästymistä. Miettikääpä kun töissä pitäis päivittäin puuskuttaa kymmenkunta kolmikerrosta rappua ylös ja alas. Nyt jo tekee tiukkaa.. siihen kun lisää issias- ja selkäkivut ja nyt uutena harjoitussupparit. Musta tuntuu, että kohta ei tehdä töitä ollenkaan :shifty:

Mulla tuo hengästyminen liittyy selvästi kohonneseen sykkeeseen. Mulla syke pyörii 86-90 koko ajan. Ihmettelin myös tätä "rapakuntoa", mutta se onkin normaalia. Näin verta menee tehokkaasti myös sikiölle. Heti kun jotain pinnistelee sydän hakkaa ja hengästyttää ;)

Oon mietiskellyt että mitäköhän mun tisseille tapahtuu... Oon pari kertaa huomannut että on tullut paitaan tai liiveihin märkiä länttejä, kaks kertaa tosi isokin. Sitte saunassa ovat alkaneet valua, mutta mun mielestä toi on kyllä aika tavalla kirkasta nestettä eikä muistuta maitoa... Pinkeinä ollaan ja välillä sattuu ihan kauheesti jos saavat yhtään kylmää.

Tuli myös mieleen että mitenköhän toi vattallaan nukkuminen nyt tälleen ku toi vko 20 on lähestymässä kumminkin pikkuhiljaa ja on mulla pikkunen kumpukin jo... Yritän nukahtaa aina kyljelleni, mutta jostain kumman syystä kun heräilen yöllä niin pötkötän vatsallaan. Tissit kyllä kärsii tästä kun ne on muutenkin aika kookkaat ja nyt sitten kasvaneet sekä pinkeytyneet, niin tulevat kipeiksi, mutta mietin että onkohan vauvalle vielä haittaa...

Ginger, Mä ainakin vielä nukun vatsallaan (silleen puoliksi ettei nyt kaikki paino vatsalle ja rinnoille).. Jostain olen lukenut että kunhan ei aiheuta kipua tai epämukavuutta, niin vatsallaan voi nukkua! Mulla siis viikkoja 20+1 ja kumpu löytyy. Meillä on aika pehmeä sänky niin ei ainakaan mulle tunnu epämukavalta!

Onks kenellekkää tullu rintoihin pikku verenpurkaumia tms.? Mul on tän päivän aikana tullu toiseen rintaan pieni rykelmä niitä ja oon tosi huolissani et mitä se mahtaa olla.

Ginger mulla myös tissit vuotaa mutta kuulemma ihan normaalia se oli jotain ternimaitoa tms.. Ootko koittanu paperille et onko oikeesti ihan läpinäkyvää vai vähän jonkun väristä? Ite en oo pystyny enää ainakaa 2 kk ellen pitempäänkään nukkuu mahalteen ja on kyllä hirveet vaikeudet nukahtaa kun olrn ains nukkunut vatsaltaan ja nyt tarveis kyljeltää tai seljällään.. Tyyny ja peittokerrokset tietty auttaa vähän :D

Onkos täällä oireet loppuneet?? Mulla eilen joku outo pahaolo- päivä mut nyt taas hyvä, rv 14+5 tänään :) Jospa kohta alkaisi se kauan odotettu virkeä kausi! Ihanaa kun saa alkaa laittaa joulua ja käyä ostoksilla!

On ja ei. Muuten melko oireetonta, mutta selän takia sairaslomalla. Pahoinvointia ja turvotusta ei oo taas vähään aikaan näkynyt... pitänee koputtaa puuta..

Mun raskaus on edelleenkin hyvin oireeton, ainoastaan pikkutyypin potkuttelu muistuttaa asiasta ;) Viikonloppuisin kyllä väsyttää ja nukuttua tulee paljon. Että se siitä energisestä keskiraskaudesta ;)

Onko kukaan muu aloittanut unissakävelyä raskauden myötä? :D Oon nyt parina yönä (jokunen kuukausi tosin näissä väliä) herännyt kun oon törmännyt johonkin, eikä mitään hajua miten oon siihen päätynyt, missä oon ja miten pääsen takaisin sänkyyn, onneksi en oo makkaria pidemmälle kuitenkaan lähtenyt. :woot: Ikinä ennen en siis ole unissani kävellyt.

Mulle on käynyt päinvastoin, oon aina ollut kova unissakävelijä (ja unissasäheltäjä...) mutta nyt en oo ainakaan kiinni jäänyt tai ite muista että olisin kävellyt unissani raskauden aikana. Monesti mies on nauranut aamuisin että sitä oltiin taas vaatekaapissa huhuilemassa, väitettiin kiven kovaan makkarin nurkassa seisoen että täällä on mustaleskiä tai yritettiin mennä keittiöön pissalle... Onneks on nyt sitten vissiin ne jääneet ainakin raskauden ajaksi. Kumminkin nyt kun sanon näin niin heti ensi yönä hiiviskelen täällä :grin

Takaisin