Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo kokoaikana ollu viel pahemmin mitään oireita :o
Pönttöä ei tarvinnu halailla alussakaan, korkeintaan aamulla tuli huono olo siitä kun oli niin jäätävä nälkä mut katos heti kun söi.
Ennen raskautta halusin syödä kaikkea hyvää, nyt mun ei tee mieli syödä oikestaan yhtään. Syödään kun nälkä iskee.
Ilmavaivojakaan ei oo ollu.. Olenks mä ihan epänormaali? :D

Tosin.. tissit on vuotanu jo pari viikkoa pahemmin ku seula. Otan puhtaan paidan, eikä rintsikoita niin se on viidessä minuutissa jo kastunut.. Todella ärsyttävää :banghead: Oon nyt tosiaan viikolla 22 :)

Voiluoja.. Eilen valvoin melkein koko päivän ja yön kun ei pystyny nukkuu ku aina kierähti selälleen ja sit tuli se huono olo ja nyt tuin itteni tyynyillä etten pääse kääntyyn selälleen ja vaihtelin kylkiä (molemmilta puolilta siis tuettuna) niin silti heräsin 3 ku molempia kylkiä särki nii lujaa ettei mitään rajaa :/ vähän tepastelua ja venyttelyä pitkin kämppää ja nyt sit uusi nukkumisyritys miljoona tyynyä seläntakana että oon iha istuma asennossa.. Onks muilla nukkuminen näin hirveen vaikeeta :D

Hermot kireellä-aamu. Kiukuttaa ja itkettää. :mad::confused: Ärsyttää kun nää alkaa ihan pienestä jutusta ja sit kaikki alkaa mennä pieleen ja lopulta tekis mieli paiskoa kaikki päin seinää :banghead:

Millier, tutun kuulosta! Sillon ku kaikki menee pieleen nii sillon vaan kaikki MENEE pieleen... Ja koko päivä vituttaa :D

Täällä kans nukkuminen ihan mahdotonta ja hyvällä säkällä onnistuu 4t putkeen ja sit taas 1-2t kieriskelyä. Oon aina nukkunyt selällään, mutta nyt se närästää niin pirusti ettei onnistu. Kyljellään ei saa unta ja kun ilmeisesti työstressin takia alkanut kirskutteleen hampaita niin pitää tollainen hirvee kiskokin olla suussa ja ei pysty sulkeen suuta kunnolla. Siinä sitten valitsee närästyksen ja tyynyn märäksi kuolaamisen välillä joka yö. Unet kans tosi vilkkaita aina, kun niihin asti pääsee. Mulla tosin kilpirauhasarvot alkaneet heitellä raskauden alusta alkaen ja joutunut aloittaa tyroksiinilääkityksen varmuuden vuoksi. Se taas piristää joten osaltaan vaikeuttaa nukkumista. Magnesiumin syönti ennen nukkumaan menoa on jonkin verran auttanut.

Ainii ja pahoinvointi jatkuu edelleen. En tosin oo oksentanut nyt hetkeen mutta lähellä on ollut. Koko ajan jotenkin paha maku suussa. Nyt on tosin antibioottikuuri kans päällä, että silläkin saattaa olla jotain vaikutusta. Joku tulehdus päällä mut se nyt on positiivista siihen, että alkuun epäilivät lapsivesien tiputtelua. Tuli jo aika isosti huolestuttua ja jouduin käymää sen osilta ph-testeissäkin äitiyspolilla. Aikamoista myllerrystä tää on kyllä ollut, kun koko ajan vähän varuillaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Töiden ajomatkojen suhteen oon jo joutunut laskeen siirtymiin huilitauot. Tulee otettua 20min tirsat autossa, että pysyy silmät auki.

Univaikeudet, anemia ja lonkkakipu. Niistä vielä jotenkin selviää, anemia jo hoidettu, mutta repäisykivut. Jestas. Sain olla pari viikkoa rauhassa, tänään sitten repäisy niin että itku pääsi ja mieskin huolestui. Maha on nyt kipeä. Ei tässä mitään hätää ole. Kohtu vaan kasvaa mutta silti...
Onko kellään muulla toispuolista kasvua :D
Kun tulee kunnon harkkasupistus, kohtu on toiselta puolelta n.navan korkeudella ja toiselta puolelta senttejä korkeampi. Voiko vauva puskea toista puolta ylemmäs?

Mulla on välillä noin ja näyttää hassulta :D mutta toinen puoli on selvästi kovempikin niin luulen muksun puskevsn siitä kohtaa ylemmäs :D

Mulla nykyään vaihtelee kumpi puoli koholla, eli kyllä se vauva siellä näkyy ja tuntuu! Ja supistaessa erityisesti huomaa. Silloin h14+ kun alkoi ekoja supistuksia tulla niin ihan säikähdin vinoa vatsaa :0
Mutta tosi tavallista ilmeisesti

Onko kellään vielä tullu kestosupistuksia? Maha pinkee ku ilmapallo ja paineen tuntua alapäässä? Tätä jatkunu lauantai-illasta lähtien mut en oo viel lähteny mihkää kun kuitenki liikkeet tuntuu mut sängyn pohjalle on vienyt lepoho...

Cicoro, mulla on kans lauantaista asti tuntunu hassulta alapäässä. Onko syytä huoleen vai kuuluuko "taudin kuvaan"?

Cicoro ja Sunflower noi on periaatteessa just niitä oireita joista pitäis käydä lääkärissä varmuudeksi! Mulle lääkäri just tosta paineentunteesta varoitteli.
Toki voi olla että vaan kuuluu "taudinkuvaan". Mutta varmuudeksi...

Ok. Täytyypä huomenna sitte soitella neuvolaan. Just in case. Kiitti Ruusa vinkistä. :)
Kyllähän monilla jossain häpyluiden alueella ilmeisesti on jomotuksia ja vihlontaa, mutta jos siis selkeesti painetta emättimessä ja etenki jos liittyy runsaaseen supisteluun niin kandee tarkastuttaa.

Sunflower83 nii meki käytii Tallinnassa viikonloppuna :hilarious: Tais olla liikaa tavaroiden roijaaminen pois ku nyt on tullu nuo kestosupistukset joitte aikana tekis mieli ponnistaa :sad001 Jos ei mene huomisee mennessä pois nii kai sitä joutuu taas päivystykseen:nailbiting:

Joo, just tollanen ponnistuksen tunne tulee. Mun ei onneks paljoo tarvinnu raijaa tavaraa, ku isäntä kantoi lähes kaiken. Mut luulen et kaikki se kävely oli liikaa.

Takaisin