Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viena täällä sama! Mut allergialääke auttaa, itellä siis vaivana oikeat allergiat jotka tuntuu oirehtivan enemmän nyt raskaana..:)

Mitä allergialääkkeitä voi raskaana käyttää? Ite en oo (uskaltanu) käyttäny mitään lääkkeitä sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana (en ees niitä sallittuja esim parasetamol)

Liittýyköhän tämäkin raskauteen: olin äsken kaupassa esikoisen kanssa ja oltiin jo kassajonossa kun silmissä alkoi sumentua ja pyörryttää. Ajattelin, että maksan ostokset ja sitten syön nopeasti jotain ostoksista. Maksoin kortilla ja sain tunnusluvun lyötyä ja otettua kortin pois laitteesta jotenkin. Seuraava muistikuva on kun nojaan vähän matkan päässä olevaan pylvääseen ja huomaan, että esikoinen rattaissaan on muutaman metrin päässä, lompakko vähän pidemmällä lattialla levällään. Ostokset oli edelleen kassalla. Keräsin nopeasti kamat kassiin ja söin suklaapatukan. Sen jälkeen olo oli ihan hyvä. Olikohan sokerit liian alhaalla vai mistähän johtuu? Ja onkohan normaalia? Vähän oli pelottava tilanne. :sad001

Viena eikö muut ihmiset tehneet mitään? Mullakin tulee välillä(aika harvoin kyl) huimaava tunne mutta ite oon kyllä syöny tai juonu heti jos siltä on tuntunu kyl se on iha sallittua. Varmaa sokerit heittelee en itekkään oo nii perehtyny

Ei tehnyt. En osaa sanoa et kuka huomasi, kun tosiaan en nähnyt mitään, mutta ei sitä ole voinut olla huomaamatta. Kaupassa oli kyllä paljon porukkaa, mutta eipä apua herunut. Onneksi en kaatunut kun sain kiinni siitä pylväästä, selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Täytyy alkaa kantamaan mukana jotain syötävää jos tulee uudestaan.

Hyi kamala, Viena! Onneksi selvisit säikähdyksellä. Mulla oli aiemmin kanssa, mutta niskan jumin takia. Tietty pään asento pisti huippaa yhtäkkiä. Villi tunne. Onneksi meni hieronnoilla ohi!

On se kyl jännä ettei ihmiset tuu auttaan :o Varmaa joku karkkiaski tai mandariini tms muu hedelmä hyvä ku jos on esim patukka ja rupee syömää kaupas ni kiva sit alkaa selittää et on tuotu kotoota :D

Mami' lääkkeinä saat huoletta käyttää panadolia, ja allergialääkkeistä Histec on turvallinen :) Lisäksi muita mitä tiedän ja oon käyttäny niin para-hot kuumajuomajauhe, kortisonia (voide) 1-2vk ajan kerrallaan jos iho(ttuma) sitä vaatii, strepsils imeskelytabletit ja yleensäkki hyvin löytää tuoteselosteista nettiapteekin sivuilta ym että saako raskaana käyttää. Ite käytän myös astmalääkkeitä. Nyt ei tuu muuta mieleen :)

Joo, joku hedelmä on varmaan järkevin. On se kyllä ihme, ettei voi edes kysyä onko kaikki kunnossa, kuitenkin pieni lapsikin mukana.

Mä oon nii "hysteerikko" et en uskalla mitää käyttää (ellei ihan pakko) kun pelkään et käy jtn

Mäkin meinasin kerran pökertyä kaupassa, siellä mä roikuin omenapöydän reunassa kiinni ku huippas niin hirveesti ja kyllä siinä kieltämättä kävi mielessä et ajatteleekohan ohikulkevat että oon kännissä ku niin oudoksuvia katseita tuli. Onneks mies oli mukana, hakemassa vaan muita tavaroita ja sai sitte haettua mulle vähän vettä ja päästiin jatkaan matkaa. Mut joo vissiin se eka ajatus vaan on että joku pulsu se siinä. :eek:

Mulla alhaista verenpainetta joka nyt oikeen korostunut raskauden aikana. Silloin tällöin silmissä sumenee ja alkaa huippaamaan. Siinä vaiheessa on istuttava alas tai muuten pyörryn. Viimeks piti keskelle kauppaa istahtaa lattialle. Silloin kyllä tuli lähellä ollut myyjä kysymään onko kaikki okei. On harvinaista kyllä tänä päivänä. Monet kerrat olen joutunut käymään istumaan keskelle katua eikä ole tultu kysymään mitään.

Mulla kans tuppaa pyörryttään aika ajoin. En oo huomannut, et se itellä ois verenpaineista tai sokereista, kun pään alas painaminen auttaa. Jos ei päätä laske polvia alemmaks, ni taju lähtee. Erikoista on, ettei kukaan ole reagoinut tilanteeseen! Toivottavasti tuo oli poikkeustapaus. Kyl multa on kysytty aina, kun jotain tällaista on tapahtunut, et onko kaikki ok, voiko auttaa.. Ja niin kysyn itekin, jos tällaisia toisille tapahtuu. Inhottava vaiva joka tapauksessa!

Mikähän siinä on, ettei sen vertaa voi kysyä, että onko kaikki ok. Jotenkin pelottavaa. Tuskin kukaan meistäkään on niin pelottavan näköinen, että täytyisi oman hengen edestä pelätä. .

Kuulostaa kauheelta toi pyörryttäminen. Itellä välillä huippaa jos liian nopee nousee ylös, mut ei kyl muuten onneks.
Mulle on nykyisenä riesana vaan alkanu noitten lonkkien säryt o_O Kai ne on nyt sit alkanu tosiaan löystymään kun puoliväli häämöttää muutamien viikkojen päässä. Mut en kyllä muista esikoisen kanssa samanlaista kipua missään vaiheessa.

Ei minullakaan ollut esikoisesta mitään särkyjä tai pyörrytyksiä, mutta nyt on ollut. Kai edellisestä raskaudesta on niin lyhyt aika, että ei ole vielä kunnolla kroppa palautunut. Näin olen ajatellut :)

Tuo voi olla totta nimittäin mulle sanottiin et kropalla kestää 1,5vuotta palautua kokonaan raskaudesta ja synnytyksestä. Ja itse tulin siis raskaaks kun neiti oli 10kk vanha. :angelic:

Mulla uusin oire on että hengästyy kun lukee esikoiselle satua ja muutenkin on ihan ähky olo vaikken ole edes syönyt päivän jälkeen... Tuntuu ettei sais happea.. Taitaa kohtu olla nut kasvanut sen verran et se alkaa puskeen keuhkojakin pikkusen...

Takaisin