Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eleanora närästys löytänyt tiensä myös tänne, kuvittelin sen olevan loppuraskauden vaiva enempi mut tosiaan alusta asti voi tulla :o Ootko kokeillut piimää, viiliä tms, mulla auttaa lievään närästykseen, illalla joutuu jo lääkettä ottamaan et saa nukutuksi. :/
Pahoinvointi hellittänyt kun muistaa syödä n. 2 h välein, edistystä!
8+0

Jannski, joo kaikkia noita oon iltaisin vetänyt. Auttaa hetkeksi mutta palaa sitten jonkin ajan päästä uudestaan. Mulla oli jossain vaiheessa ennen puolta väliä esikoisestakin närästystä, kerran kävin päivystyksessäkin silloin kun oli niin vahvasti sydämen päällä etten ollut varma oliko närästystä vai jotain muuta. Mutta silloin närästys pääasiassa oli lievempää ja vain raskaiden/rasvaisten/paistettujen ruokien syömisen jälkeen alkuraskaudessa. Nyt tämä on tosi samantuntuista kuin se loppuraskauden närästys ennen kuin vauva laskeutui. Jostain luin että alkuraskaudessa syy ois enemmän se aineenvaihdunnan hihastuminen.

Just tuli sovelluksessa vastaan että papaija, almonds (jotain pähkinöitä?) ja ruokalusikallinen hunajaa maidossa vois myös auttaa. Täytyy kokeilla näitä poppakonsteja ettei nyt tule syötyä liikaa rennietä jos sitä loppuraskaudessa kuitenkin menee :(

Okei vois kokeilla noita. Kiitos vinkistä Jannski! Almonds on manteleita. Minä käytin loppuraskaudessa sitä Gavisconia kun Rennie ei enää auttanu. Nytkin varmaan joinakin iltoina pitää alkaa sitä ottaa kunhan saan haettua apteekista. Eilen en meinannu saada unta närästyksen takia. Makuullaan oli niin hankala olla.

Jannski ja Eleanora, mulle sanottii sairaalassa että mun närästys on yhtä paha ku loppuvaiheessa, kurkussa kuplii oikein kunnolla :'D mulle määrättiin Losec, kerran päivässä ja ei saa käyttää jatkuvasti, mutta kun alottaa nii pitää kumminki muutaman päivän syödä putkee. On kyllä auttanu onneks! Ku kaikki viilit ja jugurtitki närästi.

Ja kannattaa yrittää nukkuu vähä enemmä istualtaa, et laittaa vaikka useemma tyynyn.

8+3

Katoin joskus niitä Losecin mainoksia että niissä sanottiin että ei raskaana oleville niin en oo omin lupineni sitä ostanut. Mulla autto viimeksi loppuraskaudessa se Gaviscon että siksi ajattelin sitä nytkin ostaa. Sitä oraaliliuosta mulla oli viimeksi, se vähän kuin "voiteli" jo alas mennessään. Ja useampi tyyny kans ollu käytössä, ottanut sitte yöllä pois jos närästys on helpannut.

Se gaviscon on aivan kamalaa :'D siis maultaan. Mutta onhan se niin että kannattaa käyttää sitä jos se on toimiva! :)

Joo se maistuu suurin piirtein siltä kuin jois jotain body lotionia :D Mutta helpotus sen käytöstä oli kyllä huomattava. Tosiaan jo alasmennessään helpotti korvennusta.

Gaviscon on kyl parasta! Meillä töissäkin mummoja helpottanut enempi se kuin pilleriversiot. Eikös lapsillekin anneta gavisconia jos refluksia tai jotain?
Uuh ilmavaivat löytäneet tänne myös, välillä niin paljon ilmaa vatsassa että oikein sattuu :( Esikoista odottaessa kävin kättärillä asti niiden takia kun luulin että synnytän, niin kamalaa oli loppuvaiheessa :( Turvotus myös sen takia 10kertainen, edes löysät paidat ei pelasta :(

Mulla turvotus iltaisin niin pahaa, et kävin eilen hakee mammafarkut itelleni töihin. Työt ku on iltapainotteista. Muuten oireet on väsymystä ja pientä rintojen arkuutta. Sanoinkin ukolle aamulla, et mahtoikohan tää lysti loppua lyhyeen. Teinkin toisen testin vahvistamaan totuutta. Vahva plussa tuli heti. Mut sehän ei taida merkata mitään jos on tuulimuna kyseessä.

No parempi et mä käytän tota losecii et pysyy helpommi sisällä x)

Helpottaako rintojen arkuus yleensä jossai vaiheessa yhtää?

Esikoisesta oli rinnat koko ajan arat, imetyksen alettua sitten helpotti (sen jälkeen kun imetys ei enää sattunut :() Nyt arkuus on vain rintojen nipukoissa? ei yhtään paha :) Lörpsähtäneet muoviläpät mokomat :D

Joo Hanna tosi outoa et voi olla näin erilaiset oireet :D
Inhottavaa kun paikallaan tulee kylmä ja raajat jäässä ja liikkeellä kamala tuskanhiki :o Menisköhän talvikin hikoillessa, pärjäsin esikoisen aikana ohuesti topatulla takilla ja silloinkin tuli kuuma :o

Jannski, joo se Gaviscon kyllä tehoaa! Siitäkin on kyllä kuulemma joku pureskelutabletti versio, mutta sitä oraaliliuosta ajattelin hankkia. Mullakin muuten esikoisen raskaudessa oli alussa rinnat tosi herkät, sitten se helpotti. Mutta nyt ei oo kuin just vähän nänninpäät välillä arat. Ja muutenki aika erilaista, tai siis paljon samoja oireita kuin siinäkin raskaudessa, mutta selkeästi vahvempina tässä raskaudessa. Just nuo pahat olot ja etomiset.

Kun mulla on rinnoista kanssa se pahin arkuus poissa. Ei enää satu kaikki :D pientä herkkyyttä nipukoissa vaan.

8+3

Oon nyt huomannut, että on nälkä ja kun alkaa ottamaan ruokaa niin alkaa ällöttää eikä tee mieli syödä. Mutta silti tietää että on nälkä ja pitäisi syödä. Huoh. Ja että jatkuva väsymys voi johtua osittain syömättömyydestä.

Mitähän oireita tänään ois :) Olo vaihtelee päivittäin. Eilen oli taas ihan kamala päivä, en tiiä johtuko lounaaksi nautitusta hampparista vai mistä mutta loppupäivän oli sitte taas öklö olo ja iltalenkillä sai hengitellä syvään ja koittaa pitää mahan sisuksen kurissa. Ja just ja just sain raahustettua tunnin kävellen, tuntu välillä että tulee itku ku ei vaan jaksa kävellä... Aamusin ei onneks paha olo pahastikaan vaivaa, otan vähä rahkaa ennen aamulenkkiä ja tänäänki selvisin sen voimalla melkeen kolme tuntia ennen oikeeta aamupalaa! Nykyään iskee vasta iltapäivisin tuo öklötys ja väsymys. Peukut pystöön, että tänään ei iskiskään. En oo vielä uskaltanu päiväruokaa syödä, joskus helpottaa, joskus pahentaa oloa. Ja mullaki ongelma löytää semmosta ruokaa mikä uppoais. Kerran pari pystyy syömään yhtä juttua, sit ei tunnu yhtään hyvältä ajatukselta. Lihapiirakasta haaveilin tänään, mutta ei sitte ollukaan jauhelihaa pakkasessa, niin en tiiä mitä keksin...

Missä vaiheessa muuten tuo rintakipu helpottaa? Muita oireita närästys(riippuu ilmeisesti syömisistä), välillä tulee ilmaa ja kävellessä rupee sattumaan mahaan oikealle puolelle, pissalla ravaan öisin vähä väliä, päivällä en sitte paljo ollenkaan ja hajuaisti on herkkä. Urheilupaita pitää vaihtaa vähä väliä ku hien haju saa pahan olon ja auringonpaisteessa en pysty olemaan enää ollenkaan, siitä tulee huono olo! Ja mä ku haaveilin saavani vielä kunnon rusketuksen ennen ku tämä ilo loppuu jos Suomeen palataan...

Onko muuten muilla pissa tosi keltasta ja voimakkaan hajusta? Liittyykö hormoneihin vai onko mulla joku piilevä pissatulehdus? Sarjassamme kummia kysymyksiä... Mutta nyt saa tarina riittää, pitää lähtee kaiveleen jääkaappia mitä sieltä sais syötyä...

Mulla ainakin normaalia voimakkaamman hajuista. Pitäisi ainakin juoda enemmän, tiedän että juon liian vähän, mutta vesi ei maistu ollenkaan. Oon mehuja yrittänyt juoda mutta ei viittis niitä juoda litratolkulla.

Takaisin