Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muffeli, mulla jäätelö vähän helpottaa oloa samoin mehu. Mutta aamusta iltaa tulee kaikki pihalle :( yritän väkisin syödä tunnin parin välein, mutta ensimmäinen haukkasu saattaa jo aiheuttaa sen oksennus refleksin.

Hannamn voi ei. Voi kuulostaa tosi pahalta. Mulla onneks oli vaan aamu ja ilta tollasta viime raskaudessa ja päivät meni herkuilla ja hedelmillä.

Mutta onneksi sen pitäisi jossain vaiheessa loppua.

Mites Hannamn syöt mammavitamiinia mitä merkkiä tai syötkö ollenkaa? Otatko tyhjään mahaan vai ruoan kaa

Eiks ne vitskut pidä ottaa ruuan kanssa? Osa vitsmiineistä tarvii rasvaa imeytyäkseen?

Mulle tuli aikaisemmista raskausvitamiineistä paha olo ja tosi vähän söin niitä tyttöä odottaessa (ja sen mitä söin niin melko oksensin). Nyt oon löytänyt jonkun uuden joka ei okseta ainakaa vielä. Voin laittaa huomenna merkin tänne.

Jannski syön minisun merkkistä ja oon ottanu aamupalan kanssa. Eli nyt se on jäänyt muutamana aamuna ottamatta, kun pillerin nielaiseminen saa myös oksennusrefleksin aikaan. Oon menossa maanantai aamuna lääkäriin, koska en pystynyt menemään aamulla töihin. Hävettää ollaa raskauden takia pois töistä.

Laita vaan muffeli se merkki tänne! :)

Luulisi tosiaan että tulee! Jos siis siellä kasvaa edes jotain. Varhaisultra houkuttaisi mutta hitsi kun ovat niin kalliita. Soittelen maanantaina uusiksi neuvolaan ja varailen ensimmäistä käyntiä, jospa hän osaisi rauhoitella/neuvoa mua. Hannamn, sulla ei taida olla epäilystäkään ootko raskaana vai et, kun noin kova pahoinvointi, tsemppiä! :)

Pink, joo ja mies pelottelee kaksosilla mua :D tsemii sulle ja sitten on myös sellainen meedoc lääkärisovellus missä voi käyttää neuvolapalvelu ilmaseksi. Ite kyselin sieltäki kaikenlaista. Mut kyllä sullekkin vielä ne oireet tulee!

Mulla tuli viime raskauden alussa rusehtavaa vuotoa ja se oli ihan normaalia :) Tein tänä aamuna uuden testin ja viivat oli vahvistuneet. Tunteet pinnassa ja itku herkässä :love017 Pahoinvointi on vielä tosi lievää ja toivonkin, ettei se tästä enää vahvistu.. Esikoisen aikaan se alkoi tosi voimakkaana samantien kun plussan sain..:confused: Menkkajomoa, nippailua ja hirveä nälkä on nyt vahvimmat oireet..:rolleyes:

Hannamn kokeile vaihtaa minisunit vaikka multitabsin vastaavaan, mulla pahens minisunit pahoinvointia vaikka otin täyteen vatsaan tai yöks. :o Siinä joku sidosaine mikä pisti oksentamaan mut ainaki, meni yhes vaihees niin pahaksi et heti pillerin jälkeen piti oksentaa, sit vaihoin merkkiä kun jostain sain vinkkiä ja heti helpotti :) Neuvolatäti ei ollut kuullut tonmosesta mut apteekissa olivat.

Jannski kiitos! Tämän teen! Viime yönä jo heräsin kahden aikaan oksentamaan. Oksentamisen jälkeen silmissä musteni ja tuli sahalaitakuvioo. Sitten heräin parin tunnin päästä ja silmissä oli taas mustaa ja näky pelkkiä palloja :o voiko raskauden aikana tulla migreeni jos ei ole ennen ollut! :o toinen mitä mietin myös on nuo sokeriarvot että onkohan ne kohillaan.. Pitäs vaa jaksaa huomisaamuun oottaa sitä lääkäriä.

Hannam, herkästi lääkäriin hakee apua pahoinvointiin. Mä olin viime vuonna kolme kertaa sairaalassa tiputuksessa ja kerran ihan vaan terveyskeskuksessa pahoinvoinnin takia, sain pahoinvointi lääkkeet, ei juuri mua auttanut, mutta silloin olin valmis kokeilemaan kaiken. Sitä kun kesti puolenvälin tienoille ja alkoi uudestaan muutama viikko ennen synnytystä :/

Santra87, voi ei :o kuulostaa kaameelta. Tuliko sulle tiputuksessa parempi olo? Mulla on tosiaan lääkäriin huomenna aamulla aika, varmaan saan kans niitä pahoinvointilääkkeitä. Elän toivossa että tää loppuis siinä viikolla 12-16 :'D toivon oikeesti että te muut pääsette vähemmällä! :)

Hannam, jokaisen tippa reissun jälkeen olo oli muutaman päivän tosi hyvä, että oli siitä edes jotain hyötyä. Mä jouduin alkuun käymään yksityisellä, kun ei neuvolassa uskonut että olin niin huonona ja tk ssa oli oma lääkäri lomalla. Neuvolan lääkäri sanoi joka kerta, että huomenna on jo parempi olo, ylihuomenna voit mennä jo takaisin töihin. No ei ihan onnistunut, mutta kyllä se siitä, se alkoi helpottaa joskus rv 16 ja pikkuhiljaa siitä loppui kokonaan. Oli mulla siellä välissä muutama tosi hyvä päiväkin :)

Uskalsin vihdoin kirjautua foorumille ja yritän pikkuhiljaa päästä kärryille, mitä täällä tapahtuu. Mulla on ollut jo viikon verran välillä lievää ja välillä tosi voimakastakin vatsakipua. Voimistuu, jos olen pitkään liikenteessä ja iltaisin on kaikkein pahinta. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Lievänä tuntuu lähinnä semmoisena nippailuna alavatsalla, voimakkaana tuntuu kuin joku viiltäisi puukolla vatsaa. Olen tässä arponut, pitäisikö alkuviikosta soittaa neuvolaan tai päivystykseen. Mitä olette mieltä?

Muuten oireina on ollut valtava väsymys iltaisin. Yhdeksältä olen jo ihan valmis unille. Lievää kuvotusta on välillä, mutta enpä sitä edes pahoinvoinniksi kutsuisi.

Hannamn mulla tuli viime raskaudessa migreeni n. 10-12 viikolla mitä ei siis normaalisti ole. Toivotaan että sun olo helpottaa :)

Santra87 kiitos paljon tästä. Mä rohkenen pyytää kanssa et pääsen. Koska en tiedä miten pysyn töissä pystyssä! :)

Tiltti, kiitos tiedosta! Luulin jotenkin ettei migreeni voisi tulla jos ei ole ennen ollut :D

Kuulostaa ihan kamalalta nuo pahoinvoinnit!

Mulla alko viikko ennen plussausta vatsan nipistelyt ja vihlonnat. Seuraavana päivänä vatsaoireista tuli tissit kipeäksi. Ja vatsan turvotus oli jotain ihan kamalaa.

Tällä viikolla vatsan tuntemukset ja turvotus on jääny melkein kokonaan pois. Tissit on edelleen kipeät, mutta ei niin paljoa tai sitte olen vain tottunut. Nyt on mennyt jo pari yötä etten ole heräillyt yöllä tissien takia. Uutena oireena jatkuva nälkä.
Toisaalta pelottaavaa että oireita on näin vähän, mutta toisaalta jos vaihtoehtona ois jatkuva huonovointisuus niin joo valitsen tämän. Nyt menossa 5+4.

Kaissa, voidaan koska vaan vaihtaa oireita :D ja onhan tuossakin jo oireita! :) ja varmasti ehtii sullekkin tulemaan vaikka mitä :) mut toivotaa ettei mitää kamalaa :)

Mua huolettaa myös vähäiset oireet. Alun palelu ja voimattomuus ovat kadonneet ja olo on oikein hyvä. Toissapäivänä tuli vähän ruskeaa vuotoa, mutta kipuja ei ole ollut. Kohtu tuntuu vähän "painavalta". Täytyy varmaan tehdä vielä kolmas testi.. Neuvolan varasin ja sit alkoi heti vuoto. Argh!

Takaisin