Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laatta ei vielä oo lentänyt, mutta jokseenkin jatkuvaa kuvotusta ollu senkin edestä. Pelottaa oikeen, et koska äityy niin pahaksi, että pitää pyttyä halata... :hungover: Mulla pahoinvointia aiheuttaa erilaisten ruokien ajattelu ja mikä hulluinta, tää foorumi!! :wtf Siis joudun psyykkaamaan itteäni että saan avattua Vaun sivut ja luettua viestejä! Ajatus foorumille tulemisesta kääntää vatsan ympäri. :eek: Ihan tyhmää, koska haluaisin käydä täällä useammin, mut nytkin ollu pakko pitää taukoa muutama päivä. Ihan hullua.

Tissit ja etenkin nännit on niin arat, ettei kärsi ollenkaan koskea. Turvotuksia en oo vielä havainnu. Kohtu supistelee inhottavasti melkeen joka päivä.

Eilen heräsin kuudelta yrjöön ja tänään viideltä :( toimintakykynen eilenki olin vasta joskus kasin ysin aikaa illalla.

Minäkin huomasin tuon inkiväärijutun vaihtelevan maittain kun googlettelin syötyäni ruokaa jossa oli inkivääriä. Pitääpä olla tarkempi Ja jännä kyllä ettei aspartaamia oo vielä kielletty. Mulla on laitti limut ollut paheena niin nyt sitten oon yrittänyt vähentää kovasti. Kun alkoholin jättäminen ei tee heikkoakaan ja tupakkaa en oo koskaan edes maistanut, mutta toi limu on paha.

Mulla on tän viikon ollu nyt oikeen selvää yökötystä että melkeen tullut oksennus, muttei ihan. Ja hirvee nälkä tulee pari tuntia sen jälkeen kun on syönyt ja pitää syödä taas että olo helpottuu. Päiväunia täytyy ottaa edelleen.

Vatsa on turvoksissa silleen ettei näytä tavalliselta kun on pitänyt ottaa sellanen "ennen"-kuva niin oon odottanut että turvotus laskis, mutta ehkä sitä ei enää tapahdu. Ootteko muuten ottanut jo mahasta alkukuvaa tai positiivisen raskaustestin kanssa kuvaa? Jossain netissä oli kiva mustavalkoinen kuvasarja jossa ekassa oli nainen ja testi, sitten nainen ja iso maha ja sitten nainen ja vauva :)

Nyt huomaa myös nää hormoonit. Oon yleensä rauhallinen ihminen niin nyt oon huomannut, että tulee hirveitä herjoja mieleen vaikka työkavereista, en oo vielä onneks päästänyt suustani, mutta pienimmätkin jutut on alkanu ärsyttää niin hirveesti!

Kaiken lisäksi muhun on iskenyt flunssa! Hirveä pääkipu, yskä kurkkukipu flunssa. Niin mikä avuksi? Tähän asti oon ollu ilman lääkkeitä siitä kun alettiin yrittää lasta. Mutta nyt oon joutunu ottaa välillä panadolin. Onko kellään muita vinkkejä kun ei mitään findrexinejä sun muita nyt voi ottaa.

Lise: Panadol hot:ia oon ottanu Finrexinin tilalta raskaanaollessa. Ja sitten ihan muuten juonu lämmintä. Niitä kuvia on kyllä Pinterestissä vaikka mitä ihania! Ekassa raskaudessa meinattiin just ottaa se kolmen sarja ja eka jo otettiinkin mutta sitten se meni kesken ja jotenki ei jatkossa uskaltanut... Enemmän pitäis kyllä ottaa kuvia.

Äh, täällä on tullut pieni etominen kuvioihin.. Sellanen tosi kovasta nälästä johtuva paha olo, vaikka syön koko ajan, että nälkä ei oikeesti voi olla. Edellisestä en muista tällasta olleen.

Pitääkin hankkia toi panadol hot! Lämmintä oon tässä juonu koko aamun.

Itekin venytän sitä kuvien ottamista kun ei koskaan muka tuu hyvää hetkeä. Yritän kanssa pitää mielessä, että mikään ei oo vielä varmaa ja sanoinkin siitä miehelle, mutta hänkun on niin positiivinen ihminen niin sanoi, että nyt vaan puhutaan positiivisesti koko jutusta ja sitten jos jotain tapahtuu niin koetaan sitten sekin. Uskon kyllä itekin, että positiivisuudesta on apua asiassa kun asiassa :)

Lise: sun miehes on kyllä ihan oikeassa. Kuvien ottamiseen on kyllä itellä vaikuttanu myös se ettei tosiaankaan oo mikään hehkein olo alkuraskaudesta...

Kirveli mulla tuli pahimman etomisen kohdalla kans stoppi täällä foorumilla käynnille kun oksetti pelkkä vau kuvake puhelimessa :D johtuu varmaan siitä et kun etominen alkoi niin kävin paljon lukemassa teidän juttuja ja sit myöhemmin jotenkin yhdisti sen huonon olon tähän foorumiin

Mullakin vatsa näyttää vähän turvonneelta, ilmapallo on erittäin osuva kuvaus. :D Tänään alkoi tulemaan pientä rusehtavaa vuotoa, saas nähdä... :sad001 Kipuja ei ole vatsassa, mutta selässä, lonkissa/nivusissa ja häntäluussa kyllä. Yö oli taas tosi rikkonainen vessassa ravaamisen takia... (ollut koko viime viikon) Toivotan jaksamisia teille pahoinvoiville! Muistan omasta edellisestä raskaudestani sen, etten pystynyt syömään oikein mitään. Olo oli tosi huono ja heikko.

Mulla vain nenä tukossa ja pissahätä. Ei siis vielä mitää kummosempia oireita. Tosin ton taaperon kanssa ei paljoa kerkeä miettii väsyttääkö vai aristaako tissiä. Niin erilaista se oli kun ekaa odotti. Kaiket illat vaan mietti miltä tuntuu.

Mirei78, toivotaan että vuoto on ns. normaalia. Rusehtava vuotohan on "vanhaa" verta, niin sehän saattaa olla esim. istukan kiinnitymisestä tullutta, mikä on vaan jummittunut jonnekkin matkalle ja tulee nyt vasta ulos :)

Yöks, oma lempparipitsa ei enää maistu, piti varastaa miehen pitsasta puolet jossa kaikkea ällöä mutta hyvää :D Tänään tuli haisteltua savustettua ruokaa, tuoksui taivaalliselle! En nyt muista onko savustettu huono vai hyvä raskaana olevalle, kuka tietää?

Jotenkin ihmeellistä, että ainakin vielä on niin vähän oireita. Alan jopa ns huolestua

Nyt oireina ainoastaan pieni turvotus, Menkkamaisia kipuja ja jatkuva vessa hätä. Väsymystä on myös, mutta en malta nukkua päiväunia silloin kun poika nukkuu ja illat vietän ns omaa aikaa

Esikoisen aikana oli enemmän oireita. ennen plussausta oli "flunssa" ja palelu hetkiä, rinnat olivat tosi herkät, etova olo mihin syöminen auttoi ja tietenkin vessassa käynti jatkuvasti.

Ehkä en vaan sit huomaa oireita samalla tavalla kun esikoisen aika. Tällä hetkellä vajaa 2-vuotias tekee elämästä kiireisen.

Digitaalinen raskaustestikin näytti, että raskaana ollaan ja ehkä 9kk päästä saadan kaverille sisarus.

Tästäkin päivästä selvittiin jotenkin! Huomista taas jännityksellä odotan. Koirien aamulenkkikin on huomenna mulla kun mies on töissä. Pari edellistä päivää on tosiaan mennyt pyttyä halaillessa vessassa. Vasta viidestä eteenpäin ruoka alkaa pysymään sisällä. Ja joka päivä pitäisi olla erisyötävät, koska oksennus nousee kurkkuun kun yrittää syödä samaa kuin edellisenä päivänä. Pahoinvointirannekkeista ei mitään hyötyä.. Jos on pystyssä vähän pidempään alkaa taas etova olo ja tuntuu että nousee ylös. Myös rintsikat painaa ja pahentaa oloa. Sentään kaikki missä on vähä enemmän suolaa helpottaa ja samoin jotkut hedelmät on iha jees. Isoina määrinä tuntuu hurjan makealta. En ois ikinä uskonu, että pahoinvointi voi olla näin pahana! Suihkussa käyntiki voi olla liia pitkä aika olla ylhäällä ja sen jälkeen on pakko juosta laattaamaan.

Mullakin on todella vähän oireita, joten on epävarma olo enkä oikein usko tätä vieläkään. Jos en olisi viikko sitten tehnyt testiä en varmaan vieläkään tietäisi olevani raskaana. Kai mä kuitenkin olen kun olen neljä testiä tehnyt viikon sisällä (viimeksi tänäaamuna) ja joka kerta testiviiva piirtyy heti. Mutta kaikki oireet ovat lieviä ja tulevat vain silloin tällöin. Näitä ovat nännien vähäinen arkuus koskettaessa, välillä pömpöttävä vatsa muttei niinkään turvonnut, pari kertaa päivässä kiertää alavatsassa ja kestää vain hetken, ihan satunnaisesti on myös kuvotusta ja luulen että olen tällä viikolla ollut väsyneempi kuin aiemmin. Jotenkin tuntuu että oireet vaan vähenevät entisestään. Äh, ahistaa tämä epätietoisuus. Onneksi oloa helpottaa vähän se, että täällä näyttää olevan muitakin joilla oireita on niukasti, että kai se voi ihan normaalia olla :) Mulla nyt 5+1.

Mulla mehujäätelöä auttoi pahoinvointiin :) ja sit esim jos tietää et oksentaa vaikka aamulla aina sen minkä laittaa ekana suuhun niin juo vaan vettä ja oksentaa sen ja sit syö.

Takaisin