Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Etova olo täälläkin, mut pysyy kans jotenkin kurissa kun muistaa syödä säännöllisesti. Mulla juilii maha varsinkin iltaisin aika kovaa. Eilen kipu vaan yltyi ja kesti monta tuntia. Särkee alaselkää ja sitten sellaisia menkkamaisia voimakkaita tuntemuksia alavatsassa. Yritän vältellä lääkkeitä ni en eilenkään ottanut sit mitään vaikka mieli olis kyllä tehnyt. Nyt aamulla kipu taas hävinnyt ja olo hyvä. Onko muilla ollut näin voimakkaita ja pitkiä kipuja? Huolettaa kohdunulkoisen vaara vaikka mitään vuotoa ei onneksi ole ollut. Nyt 5+5

Kysyin eilen ja sanoivat että kuuluu asiaan jos ei pahene eikä siihen liity vuotoa. Illalla oli tosin kipeämpi, mut nyt päivällä ei taas mitään. Ajattelin nyt odotella ja seurailla tilannetta. Soittelen maanantaina uudelleen jos tää vielä jatkuu..

Missä vaiheessa kk kiertoa teillä alkoi selkeät raskausoireet? Toivoisin pääseväni kys huhtikuisen odottajien:smiley-angelic003 nimimerkillä kp 23/26 oireita on

Mayapapaya, mulla oli keväällä kohdunulkoinen raskaus ja mulla alko muutaman päivän jälkeen plussauksesta tiputtelemaan verta. Mulla oli koko ajan tosi kipee vasen puoli alavatsasta ja sellainen viiltävä kipu aina välillä kun käveli ja sillon kun nosti jotain. N. Rv 4+jotain menin ultrattavaksi kun alkoi tulla niin paljon verta ja hyytymiä, ne totesi ultrassa että kohtu on tyhjä. Jostain syystä ne ei ottautunu asiaan sen kummemmin muutakuin hcg seurannalla. Pääsiäisenä mulla alko jäätävät kivut ja menin lähes tiedottomaan tilaan kipujen takia ja sairaalassa kun tutkivat niin totesivat että se oli repiny vasenta munasarjaa. Leikkausta ei tarvittu onneksi.

Eli kannattaa soittaa heti jos tulee sellaisia sykkiviä kaksinkerroin vetäviä kipuja...ja sanoivat myös että jos tulee tummaa verta ja sen mukana hyytymiä niin se ei oo hyvä juttu :(

Täällä myös joka päivä vähän menkkamaisia kipuja alamahassa, nämä alkoi jo oikeastaan heti ovulaation jälkeen. Ei kuitenkaan ollenkaan niin pahoja että pakottaisi sikiöasentoon. Pahoinvointi on tainnut myös rantautua, eilen ja tänään aamulla pidättelin oksua eikä ruoka maistunut. Päivän mittaan helpottanut.

6+1

Mulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus n. 10v sitten ja alaselkää jomotti ihan ekoina viikkoina. Ruskeaa vuotoa taisi olla vähän. Sit yks ilta iski ihan mielettömät toispuoleiset alavatsakivut mitkä vaan paheni ja paheni ja sit se olikin menoa. Kivut oli tosiaan ihan jäätävät ja 2litraa ehti vuotaa verta vatsaonteloon ennen ku pääsin leikkaukseen. Raskaus oli munajohtimessa mutta munajohdinta ei onneksi jouduttu poistamaan. Kannattaa siis olla turhankin varovainen jos yhtään epäilee et joku ois pielessä

Tiltti 5+3

Täällä kanssa esikoinen tulossa, ja tarkkailen koko ajan oireita neuroottisesti. Ja myös oireiden puuttumista. :D Aiemmin rinnat on ollut tosi kipeät, mutta tänään ne tuntuu ihan normaaleilta, ja olen jo tietysti googletellut hullun lailla että onko se normaalia. Ei vissiin pitäis hermoilla ihan näin kauheesti vaan koittaa olla luottavaisin mielin.

Esikoisesta oli paljon kipeempiä vihlasuja yms, nyt ei tunnu niin että sitä kauheasti huomioisi, liekö kun kertaalleen kohtu kasvanut ni ei niin paljoa enää tunnu.
Jos jollain alkaa kasvaa tissit liikaa että häirittee niin tänne saa lähettää ylimääräset kasvut! Vieläkin odottelen niitä kuppikoon suurenemisia raskausaikana ja maidonnousun aikana, eipä kasvanu senttiäkään ja imetyksen jälkeen kutistui yhden koon että kiitos vaan :D Siitäkin hermoilin aikanaan että ei pysty imettää tms jos ei kasvua tapahdu mutta väärässä olin :)

Kiitos tuesta ja kokemuksista! Kipu ei onneksi ole noin kovaa kuin kuvailette eikä jatkuvaa, joten seurailen nyt vielä rauhassa. Neuroottinen tässä tosiaan itsekin kun esikoinen tulossa.

Mayapapaya, se voi tosiaan olla kovaa kasvukipua vaan, mutta ihmeessä johonkin näytille jos huolettaa eikä pysty olemaan. :/

Ihan älyttömän väsynyt oon jatkuvasti, maha on niin turvonnu et välillä miettii onkohan se keväinen keskenmeno sittenkin säilynyt ja menkat tullu vaan normaalisti. Tissit mulla kuitenkin ensimmäisenä aina ilmoittaa raskaudesta, turpoo meinaan ihan silmissä ja on tosi arat. Pahoinvointia oli esikoisesta sen verran että joka aamu sitä vähän pelolla jo odotteleekin...onneks ei vielä oo iskeny.

Tää väsymys on jotain kauheeta ... Oon tänään nukkunu kahdet päikyt ja nyt jo makaan sängyssä menossa yöunille...:sleep002

Mulla on tää jatkuva väsymys kaikista voimakkain oire. Tuntuu siltä, että meinaan töissäkin nukahtaa jatkuvasti seisaalteen. Rinnat olivat vielä vähän aikaa sitten todella arat, mutta se on nyt vähän helpottanut. Aika vainoharhainen olo koko ajan, koska tämä on ensimmäinen raskauteni:D

Manteliina, meillä on myös esikoinen tulossa :) olen ollu kyllä jo aiemmin raskaana mutta se on päättynyt suht ikävästi...nyt sitä on tosi vainoharhainen kaikkia pieniäkin tuntemuksia kohtaan :D

Mrs. P paljon onnea sinne ja pidetään nyt sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menis hyvin!:)

Täällä eilinen oli aivan kamala päivä oireiden suhteen. Ensinnäkin väsymys, nukuin toissa yönä 11h (nukahdin meidän 2veen viereen klo 21 kun sitä nukutin) sit aamusta iski ihan kamala oksetus olo mihin ei auttanut mikään mut oksukaan ei lentänyt. Sit seuraan liittyi hedari ja olin siis ihan lamaantunut kunnes iltapäivästä alkoi vähän etominen helpottaa ja pääsin jopa liikkeelle. Päivään mahtui lisäksi kolmet päikkärit!!! Ja jälleen kerran nukahdin illalla klo 21 ja nukuin 12 h unet. Etova olo oli myös tänä aamuna mut on pysynyt suht kurissa tähän mennessä..en kestä enää toista samanlaista päivää ku eilinen!

Tiltti 5+4

Huh huh, esikoisen aikana näin ekat viikot kamalia painajaisia, ja nyt toisen kohalla "kamalia" seksiunia :D Voiko tämän laskea oireeksi? :D Elävien unien takia en saanut silloinkaan nukuttua tarpeeksi, sama homma nyt :/

Tänään oon voinut huonosti. En yökkäämiseen asti mutta muuten. Millä lailla se pahoinvointi teillä muilla ilmenee? Mulla kun on aiemmin ollut vain pientä etomista niin vaikea nyt suhteuttaa. Tuntuu melkein samalta kuin jossain vatsataudissa, mahassa kiertää jne. Onko se teillä muilla ollut tällaista? Lisäksi väsyttää, paleltaa ja esikoisella ollut varsinainen känkkäpäivä... Onneksi mies ollut kotona!

Unohdin muuten tuolla aiemmin mainita kaikista inhottavimman oireen, mikä mulla on ilmennyt. Näppylät! Koko otsa, leuka ja rintakehä näppylän peitossa

Takaisin