Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on huoli siitä ettei toi rfsu :n testiliuska värjäänny enempää... Se on ollu tollanen jo muutaman päivän. Pitäisikö noissa rfsu :n testeissä kuitenkin kummatkin viivat tulla samanvärisiksi vai tarkoittaako tää ettei siellä oo enään mitään elämää?

Tissit on kuitenkin edelleen kipeet, janottaa ja turvottaa edelleen... Eli oireita on vai onkohan nekin kuviteltuja? :sad001

Tässä on kuva tän aamusesta testistä rv 5+5 ... Mitä mieltä olette? Toi on kerinnyt kuivaamaan n. vartin verran...image.jpg

Monet sanonu et nuo testit on ihan kökköjä nii mun mielipide on et heität menee ja haet vaikka apteekin oman testin :) Mie aattelin la tai su testaa clearblue digital, sillä testaan ni kauan kunnes tulee 3+ :D

Tein pregcheck, first responsen ja apteekin vaaleansinisessä paketissa olevan testin ni tummin viiva tuli apteekin testiin vaikka kaikissa sama herkkyys (first response kyllä herkin mut siihen tulee niin ohuet viivat) :)

Se hormonin määrä on kaikilla yksilöllinen ja oireiden määrä samoin. Niitä ei kannata alkaa sillee vertailemaan. Saa vaan turhaa stressiä. Myöskään kauhutarinoita ei kannata lueskella säästyy turhalta stressiltä. Kaikkeahan voi tapahtua mutta ihan yhtä hyvin tai todennäköisemmin kaikki menee hyvin. Ymmärrän kyllä hyvin stressaamisen. En toki oo itsekään siitä vapaa. Vuotokin on alussa vissiin aika yleistä eikä se aina ole vaarallista. Monillahan tulee "kuukautisetkin" vielä parikin kertaa... Mun äidillänikin aikoinaan minusta

Uskomatonta kuinka laaja toi hormonitason skaala on! Ei uskois , mutta sehän vaan vahvistaa sen että kaikki me tosiaan yksilöitä ollaan :happy:

T. Testihullu 5+5

Jep ja testierätkin samasta testistä on mun mielestä erilaisia, huomasin kun tein kaks saman merkin testiä ja toiseen tuli selkeä viiva ja toiseen hailura :)

Täällä mennään omien laskujen mukaan n. rv 5 ja mulla oireina nyt väsymys, satunnainen etova olo joka kyllä menee nopeasti pois, lähinnä tulee vain jos on nälkä. Ja muuten mulla on nälkä ihan koko ajan ! Siis ihan järkkyä kun syö mahan täyteen ja tunnin päästä vois vetää taas lautasellisen ruokaa :D Ekassa raskaudessa ei tällaista muistaakseni ollut, niinkuin ei pahemmin muitakaan vaivoja :D
Lisäksi mahan juilimista, rinnat kipeät ja outoja päänsärkyjä oli niihin aikoihin kun menkat ois pitänyt alkaa :) Lisäksi vielä itkuherkkyyttä havaittavissa ja menetän hermot sekunnissa :D
Ihanaa kun saa tänne höpötellä näitä kun ei vielä olla kerrottu kellekään, eikä varmaan ennen ekaa neuvola kerrotakaan :)

Tiedän että helppo se on sanoa, ettei oireettomuudesta kannata huolestua, eikä se välttämättä rauhoita ollenkaan.. kokemusta on.. Esikoisen kohdalla itsellä ei ollut mitään oireita (ihan alkuun rinnat oli kipeät ) missään vaiheessa, vain potkuista ja mahan kasvusta huomasi olevansa raskaana :) ei muuten.. tällä kertaa ei ole senkään vertaa ollut (tähän mennessä). Välillä melkein toivoi, että olisi edes paha olo tms. edes JOTAIN. Näin toisella kertaa voi olla ihan tyytyväinen normaaliin oloon.

Täällä alkupäivien oireettomuus kääntynyt non-stop etomiseksi :/ aamut on pahimpia ja oksennus on tosi lähellä lisäksi välillä myös ihme päänsärkyä. Ajattelin tilata sellaisen pahoinvointirannekkeen, onko teillä siitä kokemusta?

Edelliset raskaudet selvisin melkein ilman pahoinvointia, pientä etomista oli. Tää on jotain ihan kamalaa ja väsymys on kans omaa luokkaansa :/

Ainiin aamulla tehty vika testi kaapista (digi) ja tulos raskaana 3+ :)

Tiltti 5+2

Ihanaa Tiltti :) mä tein kans aamulla sen digitestin mutta mulla se näytti vaan 2-3 ? :sad001 Ja laskelmien mukaan viikkoja pitäis olla jo 5+5....

Mrs. P älä huoli, niin kuin aikaisemmin jo kirjoiteltiin niin hcg n nousu on yksilöllistä. Ite huomaan et tässä raskaudessa tuntuu nousevan nopeammin ku edellisessä jossa ekan testin tein 5pv menkkojen jäätyä pois ja viiva ei ollut yhtä vahva ku kontrolliviiva kun taas tässä raskaudessa 2pv oletettujen menkkojen jälkeen viiva oli vahvempi ku kontrolliviiva. Mene ja tiedä mistä johtuu. Älä turhaa huoli :)

Tää turvotus on oikeasti jotain ihan järkkyä! Aamulla jo turvotuksen tunnetta, pitkin päivää tulee näkyväksk niin että illalla näytän jo 4. kuulla olevalta... pakko ehkä jo huomenna lähteä metsästämään äitiysalaosia. Mulla on itellä vaan yhet äitiysfarkut, kun muuten sain viime raskaudessa niin paljon vaatteita lainaan. Vielä ei ihan viittis kertoa näille lainaajille kun vaikka ystäviä onkin, niin ei sitä ihan lähintä piiriä.

Kiitos Tiltti tsempistä :happy:

Eleanora, mulla on kans ihan hillitön turvotus iltaisin mahan seudulla. Näyttää just siltä ku pisin jo yli puolen välin :grin

Mä vaan niin toivon, että kaikki on hyvin...pääsen kyllä jo yksityiselle ultraan tiistaina... Eli sillon tiedetään enemmän... Ei vaan osaa olla stressaamatta! :banghead: :p

Täällä yhtenä oireena jatkuva nälkä. Etominen on aamusin sitä laatua et mitään ei saa alas mut päivällä pystyy syömään ja nälkä onkin sit ihan koko ajan. Syöminen onneksi hetkeksi auttaa etomiseen :)

Ja turvotusta täälläkin, tosin voi johtua jatkuvasta syömisestäkin :D

Mun on ainakin pakko syödä tietyin väliajoin, kun se näläntunne saa aikaiseksi sitä etomisen tunnetta.

Mulla on alkanu tekemään kahvi aamulla häijyä. En oo moneen päivään pystyny juomaan ku puoli mukia ja huomenna ajattelin etten edes yritä väkisin juoda. Vois kokeilla vaikka teetä :)

Täällä on muuttunu etova olo jatkuvaksi raskasta hoitaa esikoista huhhuh... Mullakin turvotus lisääntynyt ja pissausvälit tihentyneet.. Taisin kyllä olla ekasta vielä enemmän turvoksissa...nyt ei
heti sellainen olo et tarvis ne mammat jalkaan..ekasta kyl oli!

Mrs. P mulla kans tuli stoppi kahvinjuontiin eilen. Etominen on niin voimakasta et ajatus kahvista vaan lisää pahaa oloa :/ ja viime viikolla vielä join sen 4kuppia päivässä! Nyt heräsin yölläkin etovaan oloon...täytyy olla kiitollinen et edelliset raskaudet meni oireiden osalta paljon helpommin mitä tää nyt tuntuu menevän..

Tiltti 5+3

Takaisin