Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin närästys ollut "kaverina" pari viimeistä viikkoa. Luin jostain englanninkieliseltä sivustolta, että purkan syöminen aterioiden jälkeen voisi auttaa ja testailin sitä tällä viikolla; tuntui vähän jopa helpottavan. Kun ei koko ajan viitsisi sitä Rennietäkään imeskellä.

Mulla auttaa närästykseen se, ettei syö herkkuja :) kaikki pullat ja karkit aiheuttaa järkyttävää närästystä ja illalla on sit pahoinvointia. Ainut mikä auttaa närästykseen oon pieni soovi vaniliajäätelö, kasvirasva. Ehkä vähän on auttanu seki et oo alkanu juomaan paljon vettä. Purkkaa en oo kokeillu mut vois kokeilla, tosin ei minttua.. mintun haju oksettaa niin lujaa :(
Yks mitä koitin oli sitruuna-hunaja mynthon, tuntu jelppaavan :)

Mulla auttaa hetkeksi aina ku juo lasillisen maitoa, ei ruuan yhteydessä vaan pelkiltään. Sillä pärjää seuraavaan ruokailuun asti josta alkaa närästys :D

Ny alkaa vähän puhti väheneen. Kävin ajaan 3 km lenkin ja viiminen kilsa oli kyl elämäni raskain kilsa, jos mies ois ollu kotona oisin soittanu sen hakeen mut. Eikä nivus- ja alavatsan vihlonnat helpottanu oloa yhtään :/ onneks saa ny loppuillan vaa olla tekemättä mitään^^

Mulle on alkanu tulee ilmeisesti harjotussupistuksia... Maha kovenee yhtäkkiä, mut onneks ei oo kipuja ainakaa vielä ilmenny samanaikasesti..

Elokuinen sama täällä! Joka päivä pariki kertaa ja ihan levossa.

Mullaki tullu jo varmaan 3-4 vkoa.. viime viikolla tuli lähes päivittäin, tällä viikolla ei niin paljoa. Varsini sillon ku menee sänkyyn maate tai nousee makuulta ni herkästi maha kovenee.

Mullakin harkkasuppareita ja ne tuntuu ahdistavalta. Nyt ollu joka päivä ja ihan silloinkin n kun makaa sängyssä. Meil olis töissä saanu nyt joulunajaksi pyytää lisätunteja mutta tuntuu että kuinkakohan kauan oikeasti pystyn työskentelemään...

Tääl kans harkkasuppareit useamman kerran päiväs ja nyt neuvolatäti ohjeisti seuraa niit enemmän et seuraavaks lääkärin pakeille niitten takia

Mää en aina oikee tiiä et onko kysees harkkasuppari vai pönkääkö vaa vauva itteensä jotenki. Välillä tuntuu selkeesti ettei oo vauvasta johtuvaa mut aina ei tiijä. Massaaki on tos mahas ni ei pysty aina päällepäin tunnustellenka sanoon mitään.

Mulle tuli varmaan perjantaina yksi kun lähdettiin liian ripeästi liikkeelle. Ärsyttää koko ajan valittaa toiselle että tahti on liian nopea

Joo mullakin tulee, kun meen sohvalle makoileen.. Huomaan vaan, jos kosken mahaa, ei tunnu yleensä mitenkää kummallisemmalta. Mut aina, kun miehelle sanon nii se on ylihuolissaan :D Pitää ottaa huomenna puheeks neuvolassa, jos sais miehenki vakuuttuneeks ettei oo vaarallisia.

Mulle tuli varmaan perjantaina yksi kun lähdettiin liian ripeästi liikkeelle. Ärsyttää koko ajan valittaa toiselle että tahti on liian nopea
Minua taas ärsyttää se, että vaikka tässä on raskaana oltu jo kohta puoli vuotta, toinen ei vieläkään muista hidastaa menoa, vaan jatkuvasti häntä pitää muistuttaa asiasta. Luulisi, että tässä vaiheessa olisi jo aika helppo ihan silmilläänkin todeta, että kyllä, edelleen tuo on raskaana, siispä edelleen kuljetaan hitaammin kuin normaalisti. Grr!

Olin tänään kyllä raskauden vikassa bodypumpissa. Aikamoiset kivut iski. En tiedä onko liitoskipua vai mitä. Muksu kuitenkin potkii niin en huolestu mut ärsyttää että olin koko tunnin enkä tajunnut lopettaa kesken

Tän päivän jumppa kyl jää ny väliin. Lähes koko päivän ollu selkä kipee, päiväl alko lisäks särkeen kylkiä yhestä kohtaan, lonkkaluiden yläpuolelta. Taijan loppuillan vaan olla tekemättä mitään

Samaa minäki mietin ;) Kokeilin tukivyötä, oli muuten apua! Jakso paremmin seistä ja tehä kaikkee. Mulla on myös sellanen tukiliivi mutta siitä en saanu mitään apua. Tukivyötä vaan on hankala käyttää töissä ku en voi istua sen kans ja töis välillä joutuu istuun.

Mulla on nyt ilmeisesti menossa se kuuluisa seesteinen keskiraskaus vaikka kuvittelin että vaivat ym pahentuu kun ylitetään puoliväli. En oo nyt tarvinnu moneen viikkoon tukiliiviä ja oon jaksanu ihan moitteettomasti. Mitä nyt välillä suppareita (kivuttomia) ja iskias sillon tällön vaivaa, mut muuten voisin sanoa jopa nauttivani tällä hetkellä tästä raskaudesta. :) maha ei varsinaisesti vielä tiellä ole, mutta välttelen kaikkia asentoja joissa maha joutuu puristuksiin kun tuntuu inhottavalta. Kenkien laitto on välillä aikamoista ähinää :D

Mä samaistun MPOP sun fiiliksiin! Seesteinen ja hyvä mieli raskaudesta, elämä rullaa eteenpäin ja jaksaa vielä tehä ja mennä ilman että tuntuu pahalle. Pidempään kävely ja esim. shoppailu (yhyyyy) tuntuu kyllä selässä ja masussa, mutta muuten tää on kyllä ihan hyvää aikaa :) nauttikaamme siis tästä!

Takaisin