On se tietyntyyppinen oire.Tää ei varmaan oo oire, mut pelottaako muita tavallista enemmän olla autossa kyydissä? Mua meinaa pelottaa...
Jos ite ajan, ei oo mitään ongelmaa... Mut sit kun esim. mies ajaa tai oon jonkun muun kyydissä, niin hyvä etten kilju et aja hiljempaa, varo yms. :D Ihan kauheeta! Ja ei mua ennen oo pelottanu...
Minulla on todella paha lentopelko, johon kuuluu mm. paniikkikohtaukset. Olin tuon pelon vuoksi lentopelkokurssilla, ja siellä kerrottiin mm. että naisilla kaikenlaiset fobiat puhkeavat usein lastensaannin yhteydessä. Aiemmin oli vastuussa vain itsestään, nyt jännittää lapsen puolesta ja omastakin puolesta, koska lapsi pärjää huonosti jos äiti yhtäkkiä kuolee. Kaikki ilmeisesti alkavat huolestua asioista enemmän lastenhankinnan jälkeen, ja joillain se menee fobiaksi asti. Eli pieni pelon lisääntyminen on normaalia, mutta jos pelko alkaa rajoittamaan elämää, kannattaa hakea apua, jotta tuosta pääsee eroon, ja mitä nopeammin, sen parempi, koska pelko kasvaa jos sille ei tee mitään.
En nyt sano, että sinun, Balacenia, pitäisi juosta samantien hakemaan apua, kunhan vaan halusin kirjoittaa tämän tähän siltä varalta, että joku lukija tunnistaa merkit itsessään. Minulle tuon lentopelon myöntäminen oli niin vaikea asia, että kesti 15 vuotta, ennen kuin tein sille mitään, ja nyt se onkin vaikeampi poistaa kuin jos olisin heti hoitanut asian.

nyt ei sit pysykään enää mikään sisällä kun se haju tulee mieleen koko ajan...